Toprak Razgatlioglu se narodil 16. října 1996 v turecké Alanyi. Poprvé se na motorku posadil v pěti letech a začínal na motokrosu. Ačkoliv vyhrál čtyři národní šampionáty v motokrosu, tak se později rozhodl přesunout k závodění na silniční okruhy.
Více o sobě dal vědět, když se dostal do šampionátu IDM a také závodil v tureckém motocyklovém šampionátu. V obou těchto šampionátech působil v letech 2011 a 2012 a vždy závodil na Yamaze.
V roce 2011 skončil v IDM v poháru R6 na celkovém 18. místě, zatímco v tureckém šampionátu v kategorii 600cc byl 2. O rok později si v obou šampionátech polepšil, když v IDM R6 byl 7. a v tureckém šampionátu 600cc získal titul.
V roce 2013 byl vybrán do Red Bull MotoGP Rookies Cupu. Své první podium získal hned ve svém prvním závodním víkendu, když dojel třetí v obou závodech úvodního podniku sezony na okruhu COTA. Další podiová umístění během sezony už nepřidal, nicméně vůbec si nevedl špatně a v celkovém hodnocení skončil na 10. místě.
V Rookies Cupu zůstal také pro rok 2014. Toho roku získal své první vítězství, když vyhrál první závod na Sachsenringu. Další podium, 3. místo, získal ve druhém závodě toho víkendu. Jiná podia nezískal, ale celkově mu patřilo 6. místo.
Pro rok 2015 získal místo v šampionátu Superstock 600 a závodil na motocyklu Kawasaki. Získal 7 umístění na stupních vítězů, z toho 5krát vyhrál. Ve své debutové sezoně se stal šampionem a pro další rok zamířil do kategorie Superstock 1000.
V šampionátu Superstock 1000 také závodil na Kawasaki. V sezoně 2016 získal 2 umístění na stupních vítězů a v šampionátu mu patřilo 5. místo.
V sezoně 2017 zůstal u Kawasaki a už pravidelně bojoval o umístění na stupních vítězů. Na stupně vítězů se dostal v 5 závodech, z toho 3krát zvítězil. V šampionátu mu patřilo 2. místo, když za šampionem Michaelem Rubenem Rinaldim zaostal jen o 8 bodů.
Rok 2018 pro něj znamenal vstup do hlavní kategorie Superbike. Závodil na Kawasaki týmu Puccetti a ve své první sezoně se hned dokázal probojovat na stupně vítězů. Ve druhém závodě na okruhu Donington Park dojel na 2. místě, později během sezony byl 3. v Argentině na trati Villicum. Ve své první sezoně předvedl dobré výkony a získal celkové 9. místo.
V sezoně 2019 zůstal Razgatlioglu v týmu Puccetti Kawasaki. Během sezony se z něj stal jezdec, který pravidelně bojoval o umístění v Top 5. Získal 13 umístění na stupních vítězů, z toho také 2 vítězství a to ve dvou závodech na Magny-Cours. Celkově skončil na 5. místě a bylo jasné, že do dalších sezon se s ním bude muset počítat jako s možným favoritem na podiová umístění.
Pro rok 2020 přestoupil na motocykl Yamaha do týmu Pata a vyhrál úvodní závod sezony v Austrálii. Během této komplikované covidem poznamenané sezony získal celkem 9 podiových umístění, z toho 3 výhry. Kromě již zmíněné Austrálie vyhrál ještě na konci sezony 2 závody v Estorilu. V konečném pořadí šampionátu mu patřilo 4. místo.
Do sezony 2021 vstupoval opět jako jezdec týmu Pata Yamaha. Od začátku sezony předváděl velmi dobré výkony a zařadil se mezi favority na titul a mezi ty, kteří by mohli prolomit nadvládu Jonathana Rea z posledních několika let.
Toprak Razgatlioglu v letošní sezoně získal 29 podiových umístění, z toho 13 výher, 9 druhých míst a 7 třetích míst. Byl pro Reu velmi vyrovnaným soupeřem a o mistrovském titulu se rozhodovalo až během posledního závodního víkendu sezony. Ten se uskutečnil na nově otevřeném okruhu Mandalika na ostrově Lombok v Indonésii, ale jezdcům vůbec nepřálo počasí a kvůli silnému dešti byl program několikrát měněn.
Nakonec pořadatelé dokázali uspořádat dva hlavní závody a Razgatlioglu si titul zajistil už v tom prvním z nich. Po šesti letech tak narušil vítěznou jízdu již zmíněného Jonathana Rea. Poprvé v historii WSBK získal titul turecký závodník a poprvé od roku 2009 vyhrál jezdec na motocyklu Yamaha.
Ve věku 25 let, 1 měsíce a 5 dní je Razgatlioglu třetím nejmladším šampionem. Před ním jsou v této statistice James Toseland, který získal svůj první titul ve věku 23 let, 11 měsíců a 28 dní, a Troy Corser, který svůj první titul slavil, když mu bylo 24 let a 11 měsíců.
Důležitou osobou v jeho kariéře byl jeho otec Arif Razgatlioglu, který byl v Turecku známý jako motocyklový kaskadérský jezdec. Stál Toprakovi po boku v důležitých momentech jeho kariéry. V roce 2017 ale přišel o život při dopravní nehodě. Od té doby nosí Toprak na své helmě iniciály T. T. A., které jsou zkratkou přezdívky jeho otce. Ta zněla Tek teker Arif, tedy v překladu něco jako „kolo Arif“.
Od svého otce Toprak pochytil některé kaskadérské kousky, fanouškům je jistě známá jeho tzv. „stoppie“.
Dalším důležitým člověkem v jeho kariéře byl a je Kenan Sofuoglu, pětinásobný mistr světa kategorie supersport. Ten se stal Toprakovým mentorem a trenérem. Také po jeho vzoru si Razgatlioglu jako své závodní číslo vybral 54.
Toprak Razgatlioglu je praktikující muslim, takže na stupních vítězů ho nikdy neuvidíte stříkat šampaňské.
Razgatlioglu je fanouškem extrémních sportů. Baví ho jízda na vodním skútru, fliteboarding a v zimě snowboarding. Cizí mu není ani gymnastika, problém mu nedělá například chůze na rukou.
Jako poslední zajímavost uveďme, že Razgatlioglu a jeho týmový kolega z Pata Yamahy Andrea Locatelli se narodili v úplně stejný den, stejný měsíc a stejný rok.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…