Pedro Acosta se narodil 25. května 2004 v provincii Murcia. Svou profesionální závodní kariéru začal v roce 2013, na motocykl se ale poprvé posadil o mnoho let dříve.
V roce 2013 vyhrál místní minibikový pohár MiniAlevinB, v roce 2015 se stal šampionem v poháru Cuna de Campeones v kategorii MiniGP 110.
Následně postoupil do španělského motocyklového šampionátu, kde v roce 2016 skončil druhý v poháru MiniVelocidad v kategorii MaxxiGP 220, a také byl třetí v kubatuře Moto4.
O rok později už slavil titul z kategorie PreMoto3. Poté se dostal do šampionátu FIM CEV Repsol.
V roce 2018 vstoupil Acosta do Juniorského mistrovství světa Moto3, které se právě jezdí v rámci šampionátu CEV. Svůj debut v této kategorii si odbyl v pouhých 13 letech. Ve své první sezoně skončil v celkové klasifikaci na 34. místě, když nejlepším závodním výsledkem bylo 13. místo z Aragónu.
V dalších letech pokračoval v závodění v Moto3 CEV, ale také prošel náročným výběrem do Red Bull MotoGP Rookies Cupu.
V sezoně 2019 skončil v CEV na 16. místě, jeho nejlepším výsledkem bylo 4. místo ze závodu v Jerezu. Kvůli nehodě a zranění musel vynechat úvodní závodní víkend Rookies Cupu, ale jinak si ve své první sezoně vedl velmi dobře, když získal 5 umístění na stupních vítězů, z toho 3 závody vyhrál a celkově skončil druhý.
Do sezony 2020 vstupoval jako jeden z favoritů Rookies Cupu. Svou roli naprosto potvrdil, když vyhrál prvních šest závodů sezony. Následně ještě přidal dvě druhá místa a jedno třetí a o šampionovi bylo rozhodnuto.
Dobrou sezonu měl také v CEV, kde společně s Izánem Guevarou a Xavierem Artigasem patřil mezi protagonisty sezony. Acosta získal osm podiových umístění, z toho vyhrál tři závody. Nakonec mu v konečném pořadí patřilo třetí místo.
Po jeho výborné sezoně 2020 bylo jisté, že v sezoně 2021 dostane šanci v Moto3 mistrovství světa silničních motocyklů. Původně byl oznámen jako jezdec týmu PruestelGP, ale zákulisní souboj nakonec vyhrál tým Ajo, který si Acostu přetáhnul k sobě.
Čekalo se, že Acosta bude bojovat o titul nejlepšího nováčka roku, ale že bude bojovat o titul mistra světa, to před sezonou neodhadoval asi nikdo. Acosta vstoupil do světového šampionátu neuvěřitelným způsobem.
Ve své první Grand Prix v kariéře, což byla Velká cena Kataru, dojel na druhém místě a všechny ohromil. Ve svém druhém závodě už slavil svou první výhru. Navíc do toho závodu startoval z boxové uličky a předvedl ohromnou stíhací jízdu.
K dnešnímu datu má Pedro Acosta na svém kontě v Moto3 šest vítězství, jedno druhé místo a jedno třetí místo. Během minulého závodního víkendu, předposledního v této sezoně, si už zajistil titul mistra světa. Tím překonal několik rekordů, a pokud nějaký rekord nepřekonal, tak se mu alespoň přiblížil.
Už to jeho vítězství z boxové uličky ve Velké ceně Doha znamenalo, že se stal historicky desátým nejmladším vítězem závodu v Grand Prix.
Stal se vůbec prvním jezdcem, který získal čtyři podiová umístění ve svých prvních čtyřech startech. Zároveň se stal ve věku 16 let a 342 dní nejmladším jezdcem, který vyhrál tři za sebou jdoucí závody a tím překonal předchozí rekord Marca Melandriho.
Pedro Acosta je od roku 1990 prvním nováčkem, který získal v nejnižší kategorii Grand Prix titul mistra světa. V kategorii Moto3 je úplně prvním nováčkem, kterému se něco takového povedlo. Také je ve věku 17 let a 166 dní druhým nejmladším mistrem světa. Tím úplně nejmladším byl Loris Capirossi v roce 1990 ve věku 17 let a 165 dní, takže Acostovi tento rekord utekl o den.
Acosta je šestým Španělem, který získal titul v kategorii Moto3. Celkově se jedná o 55. titul v Grand Prix pro Španělsko (a pokud budeme nově počítat i pohár MotoE, který se v rámci MotoGP jezdí, tak to je 57. titul pro Španělsko).
Popáté získal titul v Moto3 jezdec na motocyklu KTM. Před ním to byli Sandro Cortese v roce 2012, Maverick Viñales v roce 2013, Brad Binder v roce 2016 a Albert Arenas loni.
I když má Acosta úctyhodnou statistiku výsledků závodů, což je, konec konců, to, co se počítá, tak jeho statistiky výsledků kvalifikace a postavení na startovním roštu nijak zářivé nejsou. Jeho nejlepší startovní pozicí bylo druhé místo z VC Itálie, jinak ale nebylo výjimkou, když startoval do závodu až ze druhé poloviny pole.
Podruhé v řadě za sebou tak získal titul mistra světa jezdec, který ve své vítězné sezoně ani jednou nestartoval z pole position. Ani Albert Arenas totiž v loňském roce nezískal žádnou pole position.
Pedro Acosta prokázal, že patří mezi velké motocyklové talenty. Ve věku 16 let se už z něj začíná stávat, pokud už se nestala, velká osobnost a jedna z velkých hvězd. Příští sezonu už ho čeká přestup do střední kategorie Moto2. Jestli může i tam ve své nováčkovské sezoně bojovat o titul mistra světa? V jeho případě je možné asi vše.
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…