Tarran Mackenzie, často známý také jako Taz, je synem bývalého motocyklového závodníka a trojnásobného šampiona BSB Nialla Mackenzieho. Fanoušci si mohou Nialla pamatovat také z jeho dlouhé kariéry v závodech Grand Prix.
Tarran začal závodit v roce 2012. O rok později se účastnil poháru Monster Energy Motostar. Svou závodní kariéru budoval převážně na britských okruzích. V roce 2016 se stal britským šampionem kategorie Superstock 600.
Svými výkony zaujal a v roce 2017 dostal v části sezony šanci v MotoGP, když závodil v kategorii Moto2 v týmu Kiefer Racing. Ve druhé polovině sezony nahradil Dannyho Kenta, který tenkrát u týmu skončil. Pro Mackenzieho to byla těžká sezona, vše pro něj bylo nové a také kvůli nedostatku zkušeností jeho výsledky zůstaly za očekáváním.
Jeho nejlepším výsledkem bylo 15. místo z Velké ceny Japonska. V ostatních závodech nebodoval.
Roku 2018 se tak vrátil do Britského superbikového šampionátu. Vstoupil do hlavní kategorie superbike a závodil na motocyklu Yamaha týmu McAMS . Tohle spojení se ukázalo jako úspěšné a nadějné a Tarran v týmu zůstal závodit až do dnes.
V roce 2018 se spíš rozkoukával, ale podařilo se mu získat několik podiových umístění. Nejlépe skončil druhý na Silverstone. V pořadí šampionátu mu patřilo desáté místo.
O rok později už se dočkal svého prvního vítězství. To získal na okruhu Silverstone. V první polovině sezony přidal několik dalších umístění na stupních vítězů. Ve druhé polovině sezony už se ale na podium neprobojoval. V šampionátu skončil na pátém místě.
Omezená covidová sezona 2020 byla výzvou pro všechny závodníky ve všech šampionátech na světě. Mistrovství BSB nebylo výjimkou. Závodních víkendů se jelo mnohem méně, sezona začala později než bývá zvykem a všechny závodní víkendy byly za zavřenými dveřmi. Systém tzv. Showdown, kterým je Britský superbikový šampionát znám, se pro rok 2020 zrušil.
Mackenzie neměl do sezony špatný vstup, ale provázela ho samá šestá a sedmá místa. Průlom nastal v Silverstone. Tam přišla jeho první výhra v sezoně a přidal k tomu ještě druhé místo z dalšího závodu. Dařilo se mu pak v závěru sezony, když vyhrál závod na okruhu Donington Park, k tomu přidal další podiové úspěchy. V pořadí šampionátu skončil opět pátý.
Vstup do sezony 2021 měl mnohem lepší jeho týmový kolega Jason O’Halloran, který vyhrál všechny tři závody na Oulton Parku, což bylo první zastavení letošní sezony. Mackenzie získal své první podium sezony na trati Knockhill, svou první výhru pak přidal na okruhu Brands Hatch.
Oba dva jezdci týmu McAMS Yamaha si vedli skvěle a jak sezona postupovala, tak začalo být jasné, že se z nich stanou hlavní soupeři v boji o titul.
Tarran Mackenzie pokračoval v dobrých výkonech a dobrých výsledcích. Vyhrál na okruhu Donington Park. Během víkendu na Cadwell Parku ho zastavilo zranění, první závod nedojel do cíle a v dalších dvou nemohl startovat. Jeho návrat na Snettertonu byl ale vskutku působivý, neboť během víkendu dva závody vyhrál a jednou byl druhý a zůstával ve hře o titul.
Následně získal další výhru a další druhé místo na Silverstone.
Po úvodních osmi závodních víkendech hlavní sezony byl suverénním lídrem Jason O’Halloran. Po přepočítání do tzv. Showdown systému do závěrečných tří víkendů se ale jeho bodový náskok výrazně snížil. Jeho týmový kolega a soupeř o titul Tarran Mackenzie byl druhý.
Mackenziemu závody Showdownu vyšly, až na jedno zaváhání, výborně. Vyhrál závod na Oulton Parku, přidal k tomu ještě třetí místo. Vyhrál závod na Donington Parku. Závěr sezony jednoznačně ovládl, když vyhrál všechny tři závody posledního víkendu sezony na okruhu Brands Hatch GP. Tím si definitivně zajistil titul šampiona Británie 2021.
Jeho týmový kolega neměl závěr sezony tak silný a nakonec se v konečném pořadí propadl na třetí místo. Dvojici týmu Yamaha narušil Tommy Bridewell na Ducati, který dobrým závěrem sezony získal druhé místo.
Mackenzie se ve věku 25 let stal po Alexi Lowesovi druhým nejmladším šampionem BSB. Poprvé od roku 2015 získal titul jezdec na motocyklu Yamaha.
Rodina Mackenzie se zapsala do historie britské silnice. V hlavní kategorii je to poprvé, co titul získal jezdec, který je synem jiného šampiona. Niall Mackenzie slavil tituly v letech 1996, 1997 a 1998, všechny byly na Yamaze. Jeho mladší syn Tarran do rodiny přidal titul v sezoně 2021, také na motocyklu Yamaha.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…