Shoya Tomizawa se narodil 10. prosince 1990 ve městě Asahi v prefektuře Chiba. Na motocyklu začal závodit, když mu byly 3 roky. Později se přesunul do závodění na minibicích.
Jeho závodní kariéra se začala rozjíždět. Postupem času se dostal do Japonského motocyklového šampionátu. V roce 2006 skončil na 2. místě v kubatuře 125cc a zároveň získal titul nejlepšího nováčka roku.
O rok později závodil jak v kubatuře 125cc, tak také v kubatuře 250cc. Dobře si vedl v obou kategoriích, v kategorii 125cc skončil celkově 3., v kategorii 250cc byl na konečném 8. místě. O další rok později už se soustředil výhradně na kategorii 250cc, kde nakonec skončil 2.
Zároveň také dostal šanci účastnit se na divokou kartu Velké ceny Japonska v rámci závodů Grand Prix. V roce 2006 debutoval v kategorii 125cc, závod do cíle nedojel. V roce 2007 byl ve stejné kategorii na 22. místě. V roce 2008 startoval v kubatuře 250cc a závod dojel do cíle na 14. místě, takže získal své první body v mistrovství světa.
Pro sezonu 2009 si ho do svých řad vybral tým CIP. Tomizawu tak čekala první kompletní sezona v Grand Prix, konkrétně v kubatuře 250cc.
Během sezony získal 9 umístění na bodovaných pozicích, přičemž nejlépe dojel 10. ve Velkých cenách Japonska na začátku sezony a Valencie na konci sezony. V konečném pořadí obsadil 17. místo se ziskem 32 bodů.
Od roku 2010 na jezdce čekala spousta změn, neboť z kubatury 250cc se stala kategorie Moto2. Tomizawa nastoupil v barvách týmu Technomag-CIP na motocyklu značky Suter.
Úvodní závod sezony, který se jel v Kataru, odstartoval z 9. pozice. V úvodních kolech závodu předvedl výborný výkon, díky kterému se posunul do čela závodu. Vedoucí pozici už neopustil a získal tak nejen své první vítězství v šampionátu mistrovství světa, ale také se stal historicky prvním vítězem závodu Moto2.
Výborný výkon předvedl také v následující Velké ceně Španělska v Jerezu, kde startoval z pole position a kde dojel do cíle na druhém místě. Vypadalo to, že se zrodila nová motocyklová hvězda.
V dalších závodech sezony se většinou, až na pár výjimek, pohyboval v Top 10. Svou druhou pole position pak získal ve Velké ceně České republiky v Brně. Závod dojel na 10. místě.
V úvodu závodu v Indianapolis byl zapleten do kolize, po které byla vyvěšená červená vlajka. Do restartovaného závodu už nemohl zasáhnout. Na další závodní víkend, kterým byla Velká cena San Marina v Misanu, byl ale připraven.
Do závodu v Misanu startoval Tomizawa z 8. pozice na roštu. Během závodu si vedl dobře, dokonce bojoval o vítězství. Ve 12. kole vyjel v zatáčce Curvone hodně široce, ztratil přilnavost na zadní pneumatice a havaroval. Bohužel ho při pádu zasáhly motocykly jeho soupeřů, kteří jeli za ním a kteří poté také havarovali.
Tomizawa byl převezen do medical centra na okruhu a poté do nemocnice v Riccione. Měl ale vážná zranění hlavy a hrudníku, kterým podlehl. Bylo mu 19 let.
Později bylo jeho závodní číslo 48 staženo a v Grand Prix se nesmí používat.
Cadillac vítá značku Mobil 1 jako svého hlavního sponzora vozu Cadillac Wayne Taylor Racing V-Series.R…
Evropský šampionát má za sebou druhý závodní víkend letošní sezony. V prvním závodě se podruhé…
Od nedělního závodu na Lausitzringu (25. května 2025) mohou čeští fanoušci konečně vidět a slyšet…
Tým WRT dosáhl ve druhém závodě v Zandvoortu pozoruhodného vítězství, když skvělá zastávka v boxech…
Dvojice Rutronik Racing Patric Niederhauser a Sven Müller zahájila svůj boj o titul ve Sprint…
Již příští měsíc se pojede největší vytrvalostní závod na světě: ikonický 24hodinový závod na francouzském…