Shoya Tomizawa se narodil 10. prosince 1990 ve městě Asahi v prefektuře Chiba. Na motocyklu začal závodit, když mu byly 3 roky. Později se přesunul do závodění na minibicích.
Jeho závodní kariéra se začala rozjíždět. Postupem času se dostal do Japonského motocyklového šampionátu. V roce 2006 skončil na 2. místě v kubatuře 125cc a zároveň získal titul nejlepšího nováčka roku.
O rok později závodil jak v kubatuře 125cc, tak také v kubatuře 250cc. Dobře si vedl v obou kategoriích, v kategorii 125cc skončil celkově 3., v kategorii 250cc byl na konečném 8. místě. O další rok později už se soustředil výhradně na kategorii 250cc, kde nakonec skončil 2.
Zároveň také dostal šanci účastnit se na divokou kartu Velké ceny Japonska v rámci závodů Grand Prix. V roce 2006 debutoval v kategorii 125cc, závod do cíle nedojel. V roce 2007 byl ve stejné kategorii na 22. místě. V roce 2008 startoval v kubatuře 250cc a závod dojel do cíle na 14. místě, takže získal své první body v mistrovství světa.
Pro sezonu 2009 si ho do svých řad vybral tým CIP. Tomizawu tak čekala první kompletní sezona v Grand Prix, konkrétně v kubatuře 250cc.
Během sezony získal 9 umístění na bodovaných pozicích, přičemž nejlépe dojel 10. ve Velkých cenách Japonska na začátku sezony a Valencie na konci sezony. V konečném pořadí obsadil 17. místo se ziskem 32 bodů.
Od roku 2010 na jezdce čekala spousta změn, neboť z kubatury 250cc se stala kategorie Moto2. Tomizawa nastoupil v barvách týmu Technomag-CIP na motocyklu značky Suter.
Úvodní závod sezony, který se jel v Kataru, odstartoval z 9. pozice. V úvodních kolech závodu předvedl výborný výkon, díky kterému se posunul do čela závodu. Vedoucí pozici už neopustil a získal tak nejen své první vítězství v šampionátu mistrovství světa, ale také se stal historicky prvním vítězem závodu Moto2.
Výborný výkon předvedl také v následující Velké ceně Španělska v Jerezu, kde startoval z pole position a kde dojel do cíle na druhém místě. Vypadalo to, že se zrodila nová motocyklová hvězda.
V dalších závodech sezony se většinou, až na pár výjimek, pohyboval v Top 10. Svou druhou pole position pak získal ve Velké ceně České republiky v Brně. Závod dojel na 10. místě.
V úvodu závodu v Indianapolis byl zapleten do kolize, po které byla vyvěšená červená vlajka. Do restartovaného závodu už nemohl zasáhnout. Na další závodní víkend, kterým byla Velká cena San Marina v Misanu, byl ale připraven.
Do závodu v Misanu startoval Tomizawa z 8. pozice na roštu. Během závodu si vedl dobře, dokonce bojoval o vítězství. Ve 12. kole vyjel v zatáčce Curvone hodně široce, ztratil přilnavost na zadní pneumatice a havaroval. Bohužel ho při pádu zasáhly motocykly jeho soupeřů, kteří jeli za ním a kteří poté také havarovali.
Tomizawa byl převezen do medical centra na okruhu a poté do nemocnice v Riccione. Měl ale vážná zranění hlavy a hrudníku, kterým podlehl. Bylo mu 19 let.
Později bylo jeho závodní číslo 48 staženo a v Grand Prix se nesmí používat.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…