Moto

Polovina sezony 2021: Nováček Acosta zaskočil všechny v Moto3

Sezona 2021 v mistrovství světa silničních motocyklů se dostala do své poloviny. Jezdci a všichni členové týmů si nyní užívají letní přestávku. Zrekapitulujme si, co se dělo v první části sezony kategorie Moto3.


Ohromným způsobem do šampionátu vtrhnul Pedro Acosta. Loňský šampion Rookies Cupu byl sice pasován mezi ty, které by fanoušci měli do budoucna sledovat, nikdo ale asi nečekal, že bude vyhrávat závody hned ve své první sezoně. Letos už vyhrál čtyři závody, k tomu přidal jedno druhé místo. Do některých závodů přitom nestartoval ze zrovna dobré pozice. Připomeňme například jeho start z boxové uličky do Velké ceny Doha. Přesto projel cílem jako první!

Pedro Acosta dokončil všech devět závodů, které se zatím odjely, a vždy byl v Top 10. Také díky této své stálosti vede šampionát, když má 158 bodů.

Na druhé místo šampionátu se díky svým dobrým výkonům z nedávné doby dostal Sergio García, který jezdí na motocyklu GasGas. Nicméně, jeho ztráta na vedoucího Acostu je 48 bodů.

García začal sezonu 2021 pozvolna, ale od Velké ceny Francie, kde vyhrál závod na mokré trati, jdou jeho výkony nahoru. Od té doby vyhrál ještě Velkou cenu Katalánska a skončil druhý v Nizozemsku.

Dobrými výsledky z nedávné doby se může chlubit také Dennis Foggia. Úvod letošní sezony tohoto italského závodníka byl spíše ve znamení velké nevyrovnanosti, kdy byl schopný jeden týden bojovat o vítězství a další týden se ani nedostal na bodované pozice. Přesto už letos získal dvě vítězství, jedno druhé místo a jedno třetí místo.

Dalším Italem v Top 5 pořadí šampionátu je Romano Fenati. Ten zatím letos předvádí vyrovnané výkony. Navíc do cíle dojel všech devět závodů. Už se dvakrát dokázal dostat na stupně vítězů, když byl druhý ve Španělsku a třetí v Nizozemsku.

Nejlepší pětku pořadí šampionátu momentálně uzavírá Jaume Masia, který je týmovým kolegou Pedra Acosty. Masia začal sezonu výborně, když vyhrál úvodní závod sezony v Kataru. Pak ho ale svými výsledky začal Acosta porážet. Navíc Masia se začal potýkat s problémy, byl zapleten i do několika kolizí. Kromě toho vítězství se pak na podium dostal ještě jednou, v Itálii dojel na druhém místě.

Umístění na stupních vítězů už letos získal také Darryn Binder, který začal sezonu výborně, když byl v Kataru třetí a druhý. Postupně se ale začaly objevovat problémy a jihoafrický jezdec se od té doby na podium neprosadil.

Dobrou a vyrovnanou sezonu má zatím Niccolò Antonelli, který už se letos také podíval na podium. Ve Velké ceně Doha skončil na třetím místě. Na podium se letos probojoval také Gabriel Rodrigo, který dojel třetí v Itálii. Na druhou stranu, Rodrigo už má na svém kontě tři nedokončené závody.

Příjemným překvapením byl v některých závodech výkon Jeremyho Alcoby. Mladý španělský jezdec už byl letos dvakrát na podiu, o umístění na stupních vítězů bojoval také v dalších závodech. Alcoba je ale občas fanouškům trnem v oku pro jeho velmi agresivní chování na trati.

Andrea Migno uzavírá Top 10 pořadí šampionátu. Jeho sezona je zatím hodně poznamenaná pády, na jeho obranu ale řekněme, že ne vždy byly všechny pády jeho vinou. Z devíti závodů nedokončil čtyři. Když závod dokončil, tak se většinou dokázal dostat mezi nejlepších šest. Jeho nejlepším umístěním je třetí místo ze závodu v Portugalsku.

O podium už letos mnohokrát bojoval Ayumu Sasaki, ovšem nakonec se vždy musel smířit nejlépe se čtvrtým místem. Navíc ho později začaly provázet těžké pády a zranění a některé závody musel vynechat.

Jeho týmový kolega Deniz Öncü měl, co se týče boje o podium, větší štěstí. Turecký jezdec skončil třetí v Katalánsku a získal tak své první stupně vítězů v kariéře.

Problémovou sezonu zatím zažívají John McPhee a Tatsuki Suzuki, tedy jezdci, se kterými se před začátkem sezony počítalo do souboje o titul. McPhee měl v úvodních závodech roku problém s dokončením, buď havaroval sám nebo byl připleten do nějaké kolize. Své první body sezony dokázal získat až ve Velké ceně Francie, což byl až pátý závod roku.

Tatsuki Suzuki měl na začátku sezony covid-19 a sám přiznal, že mu trvalo, než se dostal do formy. Během sezony ho trápí spolehlivost, podobně jako McPhee, také on má na svém kontě spoustu nedokončených závodů.

Nevyrovnanou sezonu má Kaito Toba, to je trochu podobný případ jako Dennis Foggia, avšak Toba zatím ještě žádný závod nevyhrál. Jeho nejlepším výsledkem letošní sezony je druhé místo z Německa.

Své první stupně vítězů v kariéře vybojoval Riccardo Rossi, který skončil třetí v deštivém závodě ve Francii. To jsou vlastně jeho jediné body, které zatím v průběhu sezony získal.

Svých prvních stupňů vítězů se dočkal také český závodník Filip Salač. Stál na podiu společně s Rossim, neboť byl ve Francii na druhém místě. V tom deštivém závodě předvedl dobrý výkon, udržel se na trati a velkou část závodu držel krok s vedoucím Garcíou.

V dalších závodech se českému závodníkovi nedařilo úplně podle představ. Také jeho navíc provázely jak technické problémy, tak nehody. Ve Velké ceně Německa ale získal pole position a vypadalo to, že se situace lepší. Nicméně, poté, co závod na Sachsenringu do cíle nedojel, byl oznámen jeho rozchod s týmem Snipers.

Do závodu v Nizozemsku náš jezdec nenastoupil, nicméně ve druhé polovině sezony už by měl být připraven hájit barvy svého staronového týmu PruestelGP.

Do týmu PruestelGP přichází Salač na volné místo, které tam vzniklo po tragické nehodě Jasona Dupasquiera.

Jak asi fanoušci vědí, motoristický sport a paddock MotoGP zasáhla nešťastná událost, když Jason Dupasquier po pádu v kvalifikaci na Velkou cenu Itálie podlehl svým zraněním.

Dupasquier měl tuto sezonu rozjetou velmi dobře, ve všech závodech, kterých se účastnil, bodoval, nejlépe byl sedmý. Jeho výsledky měly zlepšující se tendenci. Bohužel osud tomu chtěl jinak. Věnujme mu tedy tichou vzpomínku.

Když se budeme věnovat tomu, co nás čeká v budoucnu, tak po letní přestávce se pojedou dva závody na okruhu Red Bull Ring. Následovat budou závody na Silverstone, Motorlandu Aragón a v Misanu.

Situace ohledně opatření kvůli pandemii koronaviru se neustále mění a vyvíjí, ale momentálně to vypadá tak, že ze závodů mimo Evropu jsou naplánovány Velké ceny USA, Thajska a Malajsie.

Následovat byl měl druhý závod v Algarve, který byl do kalendáře nedávno nově přidán. Závěr sezony 2021 by se měl odehrát ve Valencii.

administrator

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

7 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago