„Pravdou je, že motocyklový sport je pro mě všechno,“ začal Jorge Martínez, známý pod přezdívkou Aspar, svoje vyprávění.
„Když mi bylo osm, devět, deset, tak jsem dělal práce typu čištění motocyklů pro závody ve Valencii, když jezdci závodili ve městech Alzira, Guadasuar, Játiva, Cullera. Takže, pro mě jsou motocyklové závody všechno, motorismus je můj celý život,“ pokračoval.
Poté vzpomněl na své závodní začátky: „Ve svém prvním závodě jsem se dostal na stupně vítězů. Takže člověk si v takové chvíli řekne ‚Podívej, baví mě to a jsem v tom dobrý!’“
„V roce 1984 v Nizozemsku jsem zažil profesionální a osobní změnu,“ zmínil svou úplně první výhru v mistrovství světa. „Když jsem získal svůj první titul, tak to na mě mělo velký vliv,“ dodal pak.
Jorge Martínez získal titul mistra světa v kategorii 80cc v letech 1986 až 1988. V roce 1988 k tomu ještě přidal titul v kategorii 125cc.
„Myslím, že během své kariéry jsem měl dost štěstí na to, abych získal 4 světové tituly, 37 vítězství v mistrovství světa a další dobré výsledky. Takže, když se přiblíží váš čas odchodu do závodního důchodu, tak si říkáte, jak je to úžasné a neuvěřitelné.“
Jak vzpomíná na vstup Valentina Rossiho, se kterými zažil na trati několik soubojů, do mistrovství světa?
„Uviděl jsem kluka s obarvenými vlasy, nosil náušnice a na motocyklu byl Supermanem a já jsem si říkal: ‚No, tohle není pro mě!‘ Upřímně musím říct, že na první pohled to pro mě byl šok.“
„V roce 1996 jsme měli několik kolizí, jednou mě srazil, měli jsme několik slovních konfliktů a v roce 1997 jsem kvůli Valentinovi Rossim skončil svou závodní kariéru, takže to není špatný příběh!“ smál se.
„Pro ukončení závodní kariéry jsem měl dva důvody. Jedním z nich byl Valentino Rossi, který přišel do šampionátu a zanechal tam vliv. Druhým důvodem bylo, že jsem viděl továrny, v mém případě Aprilii, že mě využily jako experta, jako technického jezdce, jako testovacího jezdce, abych pomáhal s nastavením motocyklu, a pak všechny ty nejlepší věci daly, v tomto případě, Valentinovi. Takže, když jste jezdec, tak vás to v té chvíli bolí,“ vysvětlil.
„Potom, když jsem řekl ‚dobře, končím svou kariéru‘, tak jsem toho litoval,“ pokračoval a následně vysvětlil své důvody této domněnky.
„V roce 1998 totiž šampionát vyhrál Sakata a já si myslím, že jsem ten ročník mohl vyhrát. Jak jsem ale řekl, když se podívám zpět, tak vidím, že je úžasné, co všechno jsem jako jezdec zažil.“
„Závodní kariéru jsem ukončil v roce 1997 a tou dobou už jsme měli tým. Tým Aspar vznikl v roce 1992.“
„Abych řekl pravdu, tak první asi dva nebo tři roky jsem se hodně trápil, protože jsem chtěl skočit na motorku a řídit se svými jezdci. Bylo to obtížné,“ vzpomněl na své začátky v nové roli.
„Není pochyb o tom, že život závodníka je lepší než život týmového manažera, ale cítím se privilegovaný, protože jsem ve světě, který mám rád. Musím ale pracovat mnohem víc, spím mnohem méně a vydělávám mnohem méně, takže je to náročnější!“
Za dobu svého působení se tým Aspar v Grand Prix objevil v kategoriích 125cc, později Moto3, 250cc, později Moto2, MotoGP a nejnověji také MotoE.
Asparovi jezdci dokázali získat 5 titulů mistra světa a všechny byly v nejnižší kategorii. V roce 2006 triumfoval Álvaro Bautista v kategorii 125cc. O rok později ho ve stejné kategorii napodobil Gábor Talmácsi. Další titul vybojoval Julián Simón, který zvítězil v roce 2009. V roce 2011 se pak mistrem světa stal Nicolás Terol. Na další titul mezi jezdci si tým musel počkat, protože další, komu se to povedlo, byl až v loňském roce Albert Arenas, ale to už v kategorii Moto3.
Alex Lynn, pilot vozu Cadillac V-Series.R #12, získává pole position pro letošní 24h v Le…
Cadillac Hertz Team Jota si připisuje pole position zásluhou Alexe Lynna. Aby toho nebylo málo,…
Frederik Vesti letos debutuje ve 24h v Le Mans v kategorii Hypercar. V Cadillacu LMDh…
Šampionát DTM je součástí motorismu už od roku 1984, tudíž je zcela pochopitelné, že se…
V motorsportu, kde závodní vozy musí fungovat až 24 hodin na hranici technických možností, rozhoduje…
Německý závodník si připsal rekordní 26. pole position, čímž překonal "Pana DTM" Bernda Schneidera. Přestože…