Italský závodník se proslavil především tím, že ve světě motocyklů dokázal získat titul mistra evropy do 500ccm v roce 1939 s Gilerou. Na jedné stopě pokračoval i nadále a nevedl si zle, všechno ovšem zastavila druhá světová válka.
Serafini se po válce přesunul k závodění s auty. Během roku 1947 vstoupil do Scuderia Milan za volant jednoho z Maseratis 4CL na XIII Grand Prix de Comminges. Jeho výkon byl dobrý, když vedl závod od začátku a v úvodu získal nejrychlejší kolo závodu. Všechno to však šokujícím způsobem náhle skončilo, když Serafini zjistil, že volant i sloupek mu zůstaly v ruce! Čelně narazil do stromu a byl velmi vážně zraněn, zlomil si žebra, paže a nohy a utrpěl také popáleniny. Přestože se tvrdilo, že nemá šanci na přežití, postupně se zotavil a u závodění ještě zůstal.
Na svůj návrat k monopostům však musel čekat až do konce následujícího roku 1948. Na závěrečný závod sezony F2 nasadilo Maserati na Circuito de Firenze tovární tým tří jezdců, Ascari, Villoresi a Serafini.
V průběhu roku 1949 Serafini řídil OSCA v několika závodech F2 a na konci sezony dostal nabídku od Ferrari. Italové chtěli, aby se závodník připojil ke stáji a pokračoval společně s Ascarim a Villoresim.
U Scuderie si vyzkoušel i Le Mans a později dostal příležitost řídit třetí vůz během domácí Velké ceny Itálie roku 1950. Serafini dovezl svoji formuli Ferrari 375 na druhé pozici. Další start ve formuli 1 ale nepřišel, přestože odjel několik nemistrovských závodů. Rekord, který už asi nepůjde překonat.
Další v programu byla Mille Miglia a samozřejmě po výkonu v roce 1950 bylo jasné, koho Ferrari obsadí. Kroniky připomínají, že v oblasti Abruzzo došlo k selhání brzd na Serafiniho voze. Závodník musel udělat úhybný manévr, aby nenarazil pozdě. Bohužel ale skončil on i se svým vozem na dnu řeky. Naštěstí byl Serafini naživu, ale stejně jako v roce 1947, vážně zraněn. Tentokrát však tento závod naznačil konec jeho závodní kariéry a Ital musel trpět zdlouhavým a bolestivým procesem obnovy zahrnujícím několik operací v průběhu let.
Přesto se ještě v roce 1954 pokusil o návrat, nyní za volantem své Lancie v závodě Brescia-Roma-Brescia. Vyhrál třídu GT a skončil celkově sedmý, ale jeho závodní dny byly u konce. I přes své dvě velké nehody se dožil úctyhodného věku devadesáti let.
Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…
77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…
Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…
Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…
F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…
Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…