Německé mistrovství cestovních vozů se po delší přestávce konečně vrátilo do ostrého závodního tempa. Jezdci poprvé startovali s vozy kategorie GT3, namísto Class 1, což přineslo nová dramata.
Původně se zdálo, že v Itálii bude úřadovat Mercedes, protože Vincent Abril získal pole position.
Tempo diktoval Mercedes i v úvodu závodu, takže se čekalo, že bude mít kompletní stupně vítězů. Všechny ale dobrou strategií a rychlostí překvapil závodník AF Corse Liam Lawson, který nakonec získal vedení v závodě.
Lawson se nenechal nikým ohrozit a ve svých devatenácti letech tak při debutu v DTM zvítězil. Kromě toho se také jednalo o historicky první triumf značky Ferrari v tomto mistrovství. Abril z pole position skončil druhý, čímž taktéž stál poprvé na stupních vítězů. Třetí pozice patřila Goetzovi, který také slavil první bednu.

Pro druhý závod víkendu získal pole position také nováček, tentokrát Kelvin van der Linde z týmu Abt Sportsline.
Závodník musel po startu bojovat o svojí první pozici, ale po odvážném manévru ji udržel. Dojel si tak pro vítězství stylem start-cíl. Pro Abta to bylo zároveň první vítězství od roku 2003 v pozici soukromého týmu.
Vítěz prvního závodu Lawson skončil v hodinách po kolizi s Estebanem Muthem, což ho stálo důležité body, a vyšel tak bodově na prázdno. Průběžným lídrem je tak Kelvin van der Linde.

