Pro sezonu 1990 vznikl u stáje Tyrrell monopost 019, který byl obrovskou evolucí předchozího modelu. Tým byl zároveň prvním, kdo přišel s konceptem vyššího nosu na předním křídle, což později inspirovalo většinu pole.
Pokud si vzpomínáte na ročník 1989, tak určitě nelze zapomenout na typicky tmavěmodrý monopost, který byl později doplněný o tabákového výrobce Camel, jenž vnesl na monopost trochu žluté. Ve zmiňované sezoně 1990 se ale design rapidně změnil. Na monopostech se objevila převážně bílá, což je důvod, který rozebereme v tomto článku.
Do snahy o zachránění legendární stáje byl zapojený i tehdejší šéf McLarenu Ron Dennis, který se snažil zajistit sponzorování Tyrrellu pro roky 1990 a 1991. Důvod byl vcelku prostý, obě stáje měly pohonné jednotky Honda. Marketingové oddělení McLarenu se taktéž muselo otáčet hned na dvou frontách, přestože financování stáje bylo zajištěné zásluhou dalšího tabákového výrobce – Marlbora.
Zdálo se, že jednání dopadla na výbornou a monopost Tyrrell 018 se objevil v barvách tabákového výrobce Rothmans. Loga byla na krytu motoru, bočnicích, ale zároveň i na předním a zadním křídle. Stejně tak už byly i kamiony stáje v barvách Rothmansu, nicméně tento sponzor se nikdy aktivně k týmu nepřipojil. Původně ovšem měl být výrobce cigaret hlavním partnerem týmu. Pravděpodobně se tak o neúspěšný pokus, který padl až na úplně poslední chvíli.
Tabákový výrobce vstoupil do formule 1 až o čtyři roky později s Williamsem. Říká se, že Dennis přijel později do Ockhamu, kde byla továrna, aby přelepil modré části monopostu s logem Rothmans stříbrnou lepenkou.
„Jenom pár lidí v týmu včetně mě vědělo, že tento design byl připravovaný s ohledem na příchod Rothmansu. Měli jsme mít Rothmans jako hlavního sponzora pro sezonu 1990. Bohužel z dohody nakonec sešlo, přestože to vypadalo dobře, což nebylo u Tyrrellu ničím výjimečným. Měli jsme připravený i dokument ohledně sponzorství, ale na konci dne z toho nic nebylo,“ pověděl po letech Jean Claude Migeot, který byl inženýrem stáje.
Monopost 019 neodjel špatnou sezonu, Jean Alesi získával stupně vítězů, ale Tyrrell už finančně začínal ztrácet. Sezona 1990 byla tak pomyslným začátkem konce.
Iron Dames se pro sezonu 2025 vrací k vozům Porsche GT3 napříč všemi kategoriemi. Celkem…
GT World Challenge se přesunulo do Saúdské Arábie pro velké finále na 6 hodin.
Théo usedl to Hypercaru Peugeotu poprvé v letošním juniorském testu v Bahrajnu. Po silném debutu…
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…