Pro sezonu 2021 je do Moto3 přihlášeno dohromady 6 nováčků. Rozhodně je zajímavé tyto nové tváře sledovat, protože člověk nikdy neví, z koho se stane v budoucnu mistr světa. Mezi letošními nováčky navíc rozhodně jsou jezdci, o kterých stojích za to mluvit.
Pedro Acosta je 16letý španělský jezdec, který pochází z Murcie. Když mu bylo 5 let, tak mu jeho otec koupil první motokrosovou motorku. Pedro měl nadšení pro motocykly od dětství a jeho rodina jeho vášeň podporovala.
Acosta prošel různými juniorskými kategoriemi, až se postupně dostal do španělského šampionátu. V roce 2017 vyhrál kategorii PreMoto3. Poté se dostal do juniorského mistrovství světa Moto3. Tam byl ve velké konkurenci na celkovém 33. místě.
Výrazněji o sobě začal dávat vědět až v roce 2019. Kromě závodění v CEV se totiž dostal také do Red Bull MotoGP Rookies Cupu, kde si vedl velmi dobře. Na stupních vítězů stál pětkrát, z toho získal tři výhry. V celkovém hodnocení šampionátu mu patřilo druhé místo.
Do sezony 2020 vstupoval jako favorit v obou šampionátech, ve kterých závodil. V juniorském mistrovství světa Moto3 získal osm podiových umístění, z toho tři výhry. Do posledního závodu sezony bojoval o titul, nakonec skončil třetí.
V Rookies Cupu stál na podiu devětkrát, z toho prvních šest závodů sezony ovládl. Stal se suverénním šampionem, druhý za ním ztrácel 64 bodů.
Nejprve to vypadalo, že ho pro letošní sezonu k sobě získá tým PrüstelGP, dokonce byl jako jezdec tohoto týmu oznámen. Nakonec se ale věci změnily a Acosta letos nastoupí jako jezdec týmu Red Bull KTM Ajo.
Troufáme si tvrdit, že Izán Guevara patří k velkým talentům současného závodění. Mladý Španěl, který pochází z Mallorky, seděl poprvé na motocyklu ve 3 letech. Už jako malý nastoupil do závodní školy otce Jorge Lorenza.
Guevara doposud vyhrál v každém šampionátu, do kterého nastoupil. Už v roce 2011, kdy mu bylo 7 let, vyhrál šampionát Minimoto na Baleárských ostrovech. Postupně se přes domácí Baleárský šampionát dostal do národního šampionátu Španělska. Nejprve závodil v kategorii MiniGP.
V roce 2016 se v závěru sezony dostal do kategorie PreMoto3. Dříve v této kategorii závodit nemohl, protože nesplňoval věkový limit. V roce 2017 závodil v PreMoto4 španělského šampionátu, kde byl na celkovém 3. místě.
V roce 2018 jel celou sezonu v rámci PreMoto3. Sezonu zakončil na celkovém 2. místě. V roce 2019 už jel v kategorii ETC (Evropský talentový pohár). Ve své první sezoně vyhrál 6 závodů a stal se šampionem této kategorie. Druhý za ním zaostal o 58 bodů.
V loňské sezoně z ETC přestoupil do juniorského mistrovství světa Moto3. Tato kategorie je nabitá talenty, avšak Guevara se tam dokázal prosadit i jako nováček. Na stupně vítězů se dokázal probojovat rovnou osmkrát, z toho pět závodů vyhrál. Nakonec, v barvách týmu Aspar, získal titul juniorského mistra světa. To byl výjimečný výkon, jen rok po titulu z ETC získal titul juniorského mistra světa Moto3.
V roce 2020 také naskočil do Rookies Cupu. Na podium se mu probojovat nepodařilo, nicméně špatný výkon rozhodně nepředvedl, jeho nejlepším výsledkem bylo 4. místo. Celkově byl v šampionátu na 9. pozici.
Tým Aspar si ho z juniorského Moto3 v letošní sezoně přesunuje výš, do svého Moto3 týmu v mistrovství světa.
Dalším letošním nováčkem je další španělský jezdec, a to Xavier Artigas. Artigas pochází z Barcelony, jeho otec a děda vždy měli rádi motocykly, dokonce měli nějaké doma, ale bylo to pro ně hobby. Xavier dostal první motorku jako malý kluk a vždy snil o tom, že z něj bude profesionální závodník.
Nejprve prošel regionálními šampionáty v Katalánsku, kde si vůbec nevedl špatně. Účastnil se také závodů v SuperMoto a na ploché dráze.
V roce 2015 se dostal do španělského šampionátu, do kategorie Moto4, kde byl celkově 5. O rok později závodil v PreMoto3, kde skončil na 16. místě. Kromě toho se nadále věnoval také závodění v SuperMoto a na ploché dráze. V rámci poháru „Copa Rodi Dirt Track“ dokonce vyhrál nějaké závody.
Od roku 2017 už se ale více soustředí na závodění na okruzích. V roce 2017 se totiž probojoval do Rookies Cupu. Ve své první sezoně skončil na celkovém 16. místě a jeho nejlepším výsledkem v závodě bylo 7. místo v Německu.
V Rookies Cupu zůstal také v roce 2018. To už začal patřit k favoritům soutěže. Získal pět podiových umístění, z toho se mu podařilo vyhrát závod na Red Bull Ringu. Celkově skončil na třetím místě.
Do svých řad si ho vybral tým Leopard Racing a Artigas pro tento tým závodil v letech 2019 a 2020 v juniorském mistrovství světa Moto3. V obou dvou sezonách patřil k hlavním tvářím šampionátu.
V roce 2019 získal čtyři podiová umístění, z toho jedno vítězství, a v šampionátu skončil třetí. Ten rok mu tým Leopard dal jedinečnou šanci, Artigas dostal divokou kartu do závodu ve Valencii v mistrovství světa Moto3. Do závodu startoval ze 16. místa, ale v závodě předvedl neuvěřitelnou jízdu a, i když to byl jeho úplně první závod v Grand Prix, tak se svých soupeřů rozhodně nebál. Dojel do cíle na 3. místě a šokoval motocyklový svět.
Nejen díky tomuto úspěchu z Valencie byl v roce 2020 považován za hlavního favorita na titul juniorského mistra světa Moto3. Konkurence ovšem byla velká a jeho dva hlavní soupeři o titul byli již výše zmínění Pedro Acosta a Izán Guevara. Artigas stál osmkrát na stupních vítězů, z toho dvakrát vyhrál, ale ani to mu na titul nestačilo a on byl druhý.
V letošní sezoně se z něj stává stálý jezdec v mistrovství světa Moto3 a závodit bude pro tým Leopard Racing.
Adrián Fernández se letos do Moto3 dostal téměř na poslední chvíli. Vypadalo to, že mladší bratr Raúla Fernándeze si na svou šanci v mistrovství světa Moto3 bude muset chvíli počkat, nakonec se ale situace změnila.
Čerstvě sedmnáctiletý Adrián jde ve stopách svého staršího bratra. Poprvé o sobě dal výrazněji vědět v roce 2016, když ve Španělsku vyhrál šampionát Challenge 80.
Od roku 2017 pak závodil ve španělském šampionátu CEV, nejprve v kategorii ETC, později v juniorském mistrovství světa Moto3. V jeho prvním roce v ETC získal pár bodů, sezonu korunoval čtvrtým místem ve Valencii.
V roce 2018 zůstal v ETC a už patřil k hlavním protagonistům této kategorie, na stupně vítězů se nakonec dostal jenom jednou, ve Valencii byl třetí. V barvách týmu Ajo nakonec skončil celkově šestý.
V letech 2019 a 2020 už závodil v juniorském šampionátu Moto3. V obou letech závodil na motocyklu Husqvarna v týmu Laglisse. Podobně jako v minulých letech, také v roce 2019 mu nejlépe vyšel závod ve Valencii, kde skončil třetí. V šampionátu skončil na devátém místě.
V loňské sezoně začal výborně, když na úvod sezony dojel třetí v Estorilu. Pak se ale objevily problémy, Adrián některé závody nedojel do cíle, v jiných sice dojel v Top 10, ale nakonec z toho bylo sedmé místo v konečném pořadí šampionátu.
Loni si také zažil svou velkou premiéru v Moto3 mistrovství světa, když na závěr sezony v Algarve nahradil zraněného Filipa Salače. Splnil si tak sen a jel ve stejné kategorii v Grand Prix jako jeho bratr. Adrián si nevedl špatně, nakonec dojel do cíle závodu na 18. místě.
V letošní sezoně bude závodit na motocyklu Husqvarna týmu Sterilgarda Max Racing.
Lorenzo Fellon je mladý francouzský jezdec, jehož otec Laurent je bývalým manažerem jezdce MotoGP Johanna Zarca.
Mladý Lorenzo začal závodit na motocyklu ve svých 5 letech a začínal právě v akademii, kterou jeho otec společně se Zarcem provozují. Není tedy divu, že Johann Zarco je Fellonovým velkým vzorem a zároveň blízkým přítelem.
Fellon začínal ve francouzském šampionátu, později se přesunul do Španělska. V roce 2015 skončil sedmý v kategorii 70cc, ovšem účastnil se jen několika závodů.
O rok později už byl stálým účastníkem závodů 70cc a během sezony vyhrál jeden závod a získal další podiová umístění. Nakonec z toho bylo konečné čtvrté místo.
V roce 2017 se dostal do španělské kategorie PreMoto3, kde bylo jeho nejlepším výsledkem 5. místo. V celkovém hodnocení šampionátu byl na 9. místě. V roce 2018 pak závodil v ETC. Celkově byl na 16. místě, když jeho nejlepším výsledkem v závodě bylo 7. místo.
V roce 2019 pokračoval v ETC, kde byl na konečném 13. místě, ale dostal se také do Rookies Cupu. Jeho sezona v tomto talentovém poháru vůbec nebyla špatná. Bodoval ve všech závodech sezony, jeho nejlepším umístěním byla 4. příčka a celkově skončil na 5. místě.
V loňské sezoně jezdil pro juniorku týmu Estrella Galicia v juniorském mistrovství světa Moto3. Jeho výsledky ovšem byly nestálé, nedokázal se prosadit tak, jak by si představoval. Jeho nejlepším výsledkem v závodě bylo čtvrté místo. Celkově skončil jako desátý.
V letošním roce si ho tým SIC58 Squadra Corse vybral jako svého jezdce pro mistrovství světa Moto3.
I když Andi Farid Izdihar není nováčkem v Grand Prix, mezi nováčky bychom ho započítali měli, jelikož v kategorii Moto3 pojede poprvé.
Izdihar, který pochází z Indonésie, začal v lokálních šampionátech závodit, když mu bylo 10 let. Později se dostal do vývojového programu Hondy pro mladé talenty.
V roce 2014 se odehrál jeho mezinárodní debut, když se účastnil asijského poháru s názvem „Asia Dream Cup“. O rok později už byl vybrán do asijského poháru Asia Talent Cup. Celkově skončil na 9. místě, když dokázal vyhrát závod v Kataru a byl druhý v Malajsii.
V roce 2016 zůstal ve stejném šampionátu a opět vyhrál závod v Kataru a také závody v Malajsii. Bojoval o titul, ale kvůli nedokončeným závodům během posledního závodního víkendu šampionátu nakonec o titul těsně přišel.
Zároveň také jel v juniorském šampionátu Moto3. Byla to jeho první sezona v Evropě, vše pro něj bylo nové, a skončil celkově na 32. místě. O rok později jel v tomto šampionátu opět, celkově skončil na 17. místě, když jeho nejlepším úspěchem bylo 5. místo v Albacete.
V sezoně 2018 pro něj nezbylo v CEV Moto3 místo, takže se vrátil do Asie a závodil v kategorii Supersport 600. Díky svým dobrým výsledkům se v roce 2019 dokázal do CEV vrátit, ale už do kategorie Moto2. Odjel jen pár závodů a jeho nejlepším místem byla 5. příčka. V roce 2019 také dostal možnost jet v mistrovství světa Moto2 jako náhradník za zraněného jezdce. V Misanu dojel na 24. místě.
V roce 2020 se z něj stal stálý jezdec mistrovství světa Moto2. Závodil pro tým Honda Asia a jeho nejlepším výsledkem bylo 18. místo v závodě ve Valencii.
Pro letošní rok se tým Honda Asia rozhodl, že Izdihara přesune do Moto3, kde má podle nich větší šance na úspěch.
Jedna taková perlička na závěr. Ačkoliv je v mezinárodních startovních listinách veden pod svým celým jménem Andi Farid Izdihar, lidé v Indonésii ho znají pod jménem Andi Gilang.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…