Moto

MotoGP: Na co se těšit v sezoně 2021?

Sezona 2021 v mistrovství světa silničních motocyklů MotoGP se nezadržitelně blíží, takže je ideální doba na to, podívat se, jak to vypadá s předsezonními favority na titul a kdo by mohl překvapit.


Jak již bylo zmíněno v souhrnném článku o letošních týmech, letos do sezony nastupuje 22 jezdců v 11 týmech. Podle předsezonních testů to navíc vypadá, že tato sezona by mohla být ještě více vyrovnaná než ta loňská.

Jako obhájce titulu do sezony 2021 vstupuje Joan Mir, který nedávno řekl, že jeho cílem je světový titul letos obhájit. Což ale nebude vůbec jednoduchý úkol. U Suzuki jsou ale velmi odhodlaní a připravení se do sezony 2021 vhrnout.

Mirův týmový kolega Alex Rins je již zkušený MotoGP závodník a také on jistě bude mít co říct v souboji o vítěznou trofej. Rinsovu cestu šampionátem loni zkomplikovalo zranění ramene, ale jakmile se dostal do formy, tak byl velmi konkurenceschopný a nakonec skončil v šampionátu na třetím místě. Takže letos, pokud bude všechno v pořádku, lze předpokládat, že oba jezdci Suzuki budou patřit k závodníkům, kteří budou bojovat v závodech na čele.

Zajímavě se zatím jeví tovární tým Ducati. Během předsezonních testů v Kataru zajel nejlepší čas Jack Miller a spousta motocyklových fanoušků si myslí, že právě Australan je hlavním kandidátem na letošní titul mistra světa.

Také Millerův týmový kolega Francesco Bagnaia zajížděl v testech dobré časy a skončil v Top 5. Teď budeme opakovat ono známé klišé, že to byly pouze testy a navíc podmínky na trati nebyly příznivé, ale něco to rozhodně napovědělo.

Velmi slušně se v testech předvedli všichni jezdci, kteří závodí na motocyklech Yamaha. Pozorní a věrní fanoušci si ale už určitě všimli, že Yamaze se při testování většinou daří, ale během samotné závodní sezony mívají problémy se stálostí.

Z Yamahy byl v testech nejlepší Maverick Viñales, který je svými dobrými výkony z testů známý, takže jeho konečné druhé místo asi nikoho moc nepřekvapilo. Za ním skončil jeho nový týmový kolega Fabio Quartararo. Mohou tito dva zasáhnout do boje o titul? Rozhodně ano, ovšem musí být v Yamaze v pořádku technika. S nespolehlivými motory se loni protrápili až dost.

Franco Morbidelli byl loni nakonec nejlepším jezdcem Yamahy, ačkoliv neměl nejnovější model motocyklu. Letos jako jediný nebude mít aktuální tovární stroj verze 2021, ale zatím to vypadá, že mu to nijak nevadí. V testech skončil za Viñalesem a Quartararem a i letos by mohl patřit k černým koním.

Co se týče Valentina Rossiho, tak ten skončil v testech na celkovém jedenáctém místě, což ale neznamená, že by byl nějaký špatný. Rozdíly mezi jednotlivými jezdci byly malé. Samotný Rossi testování komentoval pozitivně.

Před novou sezonou jsou všichni zvědaví, jak na tom bude Honda, zejména pak tovární tým Repsol. Pol Espargaró je v týmu nový a vlastně nikdo moc neví, co od něj očekávat. Dokáže se na Hondu adaptovat nebo to v jeho podání nebude ono? Zatím to vypadá, že by to mohl být ten první případ. Test v Kataru pro něj nebyl špatný, i když mnoho fanoušků ho do role favorita sezony nepasuje. Přesto k širším favoritům rozhodně patří a před samotným začátkem sezony bychom ho odepisovat neměli.

Nejočekávanější novinkou je rozhodně návrat Marca Márqueze na závodní trať. Jeho zranění se konečně začalo pořádně hojit, Márquez rehabilituje a nedávná lékařská zpráva prozradila, že vše je na dobré cestě, aby byl opět ve formě. Ještě nic nebylo oficiálně potvrzeno, ale zdá se, že Márquez by mohl být připraven závodit už během prvního víkendu této sezony. Co letos čekat, to asi neví ani on sám. Takže se nyní mohou fanoušci dohadovat, zda jeho rok 2021 bude mistrovský nebo ne.

Všichni výše zmínění jezdci se mohou zapojit do souboje o titul, to je deset lidí, vše je hodně otevřené. Kdo další by mohl zamíchat kartami?

Takaaki Nakagami by určitě mohl ukázat svůj opravdový potenciál a konečně se probojovat na stupně vítězů. Loni k tomu v některých závodech nebyl daleko. Jeho týmový kolega Alex Márquez už podium v MotoGP loni zažil, takže i letos se mu to v některých závodech může podařit. Márquez ovšem zažil problematické testovací dny. Ve čtyřech dnech měl pět pádů. Při tom posledním si zlomil kost v nártu pravé nohy, takže testování pro něj skončilo předčasně. Do začátku závodní sezony snad bude v pořádku.

Johann Zarco na Ducati týmu Pramac vypadal v testech poměrně konkurenceschopně, takže uvidíme, co tento Francouz bude schopný letos zajet a zda se dokáže v některých závodech prosadit na stupně vítězů.

Na zlepšení cílí také oba týmy KTM. Loni předvedla továrna KTM ohromný pokrok a letos by jejich progres mohl pokračovat. Nikoho z čtveřice Brad Binder, Miguel Oliveira, Danilo Petrucci, Iker Lecuona bychom neměli podceňovat a neměli bychom být překvapení, pokud se někdo z nich dokáže prosadit na čele.

Kdo by mohl být hlavním překvapením roku, to je Aleix Espargaró. Jezdec Aprilie zajížděl v testech výborné časy, nakonec skončil celkově na šestém místě a dokonce porazil oba jezdce Suzuki. Aprilia se snaží o zlepšení a asi není nikdo, kdo by jim nepřál, aby se také do bojů v závodním poli zapojili o něco víc.

Kromě souboje o titul mezi jezdci nebo týmy je tu také souboj o nejlepšího nováčka roku. Každý nováček se chce v královské kubatuře uvést co nejlépe. Mezi letošní nováčky patří Enea Bastianini, Luca Marini, Jorge Martín a Lorenzo Savadori. Tři z nich pojedou na motocyklech Ducati, jeden na motocyklu Aprilia.

V předsezonních testech byl z nováčků nejlepší Jorge Martín v barvách týmu Pramac Ducati těsně před úřadujícím mistrem světa Moto2 Eneou Bastianinim, který letos jede v týmu Avintia. Bastianiniho týmový kolega Luca Marini a Lorenzo Savadori na Aprilii byli v testech o něco za nimi, ale závody pak mohou vypadat úplně jinak. Savadori měl během testů problémy s ramenem, takže snad se jeho problémy podaří do začátku sezony vyřešit.

Závodní sezona MotoGP začíná 28. března závodem za umělého osvětlení v Kataru. O týden později se pak v Kataru pojede druhý závod.

administrator

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

8 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago