Salo navštívil závod ve Velké Británii roku 1999, ale poté se přesunul do rodného Finska. Všechno se seběhlo až nečekaně rychle, jelikož závodníkovi zazvonil telefon. Na lince byl šéf týmu Ferrari Jean Todt.
„Jean mi tehdy zavolal a řekl mi, že by mě potřeboval v Maranellu. Zeptal jsem se, kdy by to bylo. Odpověděl mi, že hned. Sedl jsem na nejbližší letadlo,“ vypráví závodník.
Salo se na spolupráci s Ferrari domluvil, ale zůstal ukrytý. Šéf Ferrari si nepřál, aby se nějaký pilot, který není ještě oficiálně potvrzený, pohyboval po domovině italské stáje. Pochopitelně v okolí továrny stále cestují fanoušci i reportéři.
„Byl jsem v apartmánu Jeana Todta celý týden. Neměl jsem dovoleno kamkoliv chodit. Poté mě odvezli do továrny Ferrari v dodávce, která měla zatmavená skla,“ pokračuje Salo, pro kterého to bylo celé šokující.
Finský závodník odjel pro Ferrari v sezoně 1999 šest závodů, přičemž ten v Německu mohl i vyhrát, jenže pustil týmového kolegu Eddieho Irvina k vítězství. Týmový kolega totiž toho roku bojoval o titul. Skvělé výkony Sala pomohly Ferrari k zisku konstruktérského poháru, prvního od sezony 1983.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…