Foto: Michael Cooper /Allsport
Salo navštívil závod ve Velké Británii roku 1999, ale poté se přesunul do rodného Finska. Všechno se seběhlo až nečekaně rychle, jelikož závodníkovi zazvonil telefon. Na lince byl šéf týmu Ferrari Jean Todt.
„Jean mi tehdy zavolal a řekl mi, že by mě potřeboval v Maranellu. Zeptal jsem se, kdy by to bylo. Odpověděl mi, že hned. Sedl jsem na nejbližší letadlo,“ vypráví závodník.
Salo se na spolupráci s Ferrari domluvil, ale zůstal ukrytý. Šéf Ferrari si nepřál, aby se nějaký pilot, který není ještě oficiálně potvrzený, pohyboval po domovině italské stáje. Pochopitelně v okolí továrny stále cestují fanoušci i reportéři.
„Byl jsem v apartmánu Jeana Todta celý týden. Neměl jsem dovoleno kamkoliv chodit. Poté mě odvezli do továrny Ferrari v dodávce, která měla zatmavená skla,“ pokračuje Salo, pro kterého to bylo celé šokující.
Finský závodník odjel pro Ferrari v sezoně 1999 šest závodů, přičemž ten v Německu mohl i vyhrát, jenže pustil týmového kolegu Eddieho Irvina k vítězství. Týmový kolega totiž toho roku bojoval o titul. Skvělé výkony Sala pomohly Ferrari k zisku konstruktérského poháru, prvního od sezony 1983.
Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…
Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…
Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…
Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…
Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…
Gabriela Jílková má za sebou první závodní víkend letošní sezony. Česká pilotka si odváží z…