Historie - formule

BMS Scuderia Italia se snažila závodit ve formuli 1 s vozem F3000

Ve formuli 1 jsme viděli už mnoho neúspěšných pokusů o vstup, příběh italského týmu ale dodnes zůstává s úsměvem. Vedení stáje si ovšem svůj omyl brzy uvědomilo.


Po opuštění šampionátu WTCC v roce 1987 se Giuseppe Lucchini rozhodl vstoupit s vlastním týmem do formule 1. Jelikož ale nezbývalo moc času, rozhodl se Lucchini přestavět monopost Dallara 3087 z formule 3000 na pravidla pro formuli 1. Formule byla osazena slabším motorem Ford DFV 3.0L V8 společně s Alexem Caffim za volantem, který startoval pro stáj celý ročník.

Během prvního závodu roku 1988 na brazilském okruhu v Riu splnil monopost technickou přejímku, tudíž mohl vstoupit do předkvalifikace pro nejpomalejší monoposty. Počáteční radost týmu ale okamžitě zhořkla, jelikož ve svých pokusech o rychlé kolo dokončil Caffi nejlépe 18 vteřin za prvním Sennou! Výsledkem tedy bylo, že se upravený monopost F3000 skutečně nekvalifikoval.

Italský tým ale snahu nevzdal, hned do dalšího závodu v San Marinu už byl monopost Dallara F188 připravený a osazený pohonnou jednotkou Cosworth DFZ 3.5L. Jelikož bodovala pouze první šestice, tak se tým na body v první sezoně nedostal, přesto získal Caffi dvakrát osmé místo a jednou sedmé.

Mimochodem monopost 3087 byl zároveň posledním vozem, který se zkoušel dostat do formule 1, ale nebyl konstruován přímo pro ní. Zároveň to bylo naposledy, co se přihlásil do startovní listiny vůz s původním motorem Cosworth DFV.

Jiří Košta

Recent Posts

Manthey Ema drží po prvním testovacím dni 1-2

Oficiální testy na novou sezonu DTM byly zahájeny. Piloti se po zimní přestávce sešli na…

5 hodinami ago

Ford týmu HRT představil piloty

Závodní tým HRT Ford Performance prezentoval své dva piloty.

16 hodinami ago

Doerr Motorsport odhaluje barvy pro letošní sezónu DTM

Oba McLareny jsou připravené!

2 dny ago

Pascal Wehrlein s Porsche Penske ve třetím voze pro 24h v Le Mans

Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…

1 týdnem ago

Pure Rxcing pokračuje s Malyhkinem i v GT World Challenge

Pure Rxcing postaví dvojici továrních jezdců Porsche po boku Alexe Malykhina v letošní sezóně GT…

1 týdnem ago

Audi stále uvidíme závodit s GT3: Tresor Attempto nasadí tři vozy do GT World Challenge

Tresor Attempto Racing nasazuje tři Audi R8 LMS GT3 do GT World Challenge Europe.

1 týdnem ago