Categories: Historie - formule

Takashi Yokoyama byl při kolizi vymrštěn do startovacích světel, okamžitě zemřel

Motorsport nepíše jen radostné příběhy, některé z nich jsou pochopitelně i smutné a tragické. Incident, který se stal v Japonsku, patří mezi hodně zvláštní.


Takashi Yokoyama začal závodit v roce 1993 v japonském Formule Ford 1600. Už o dva roky později vstoupil do britské Formule 3. S omezenými možnostmi pro rok 1997 se Yokoyama vrátil do rodného Japonska a podepsal smlouvu s japonskou sérií Formule 3 pro Dome. Jako druhý jezdec týmu se bohužel musel spokojit se starou Dallarou F396. Japonec dokončil pouze pár závodů a to na deváté, třinácté a patnácté pozici.

Na japonském okruhu Fuji vrcholila sezona 1997 místní formule 3. Souboj o vítězství a mistrovský titul ale ovlivnila obrovská nehoda na startovní/cílové rovince.

Wakasaki přeletěl vůz Coronela a jedna z pneumatik dokonce trefila závodníkovu přilbu. Japonec ještě skončil v kotrmelcích, ale i tak nebyl nikdo z jezdců zraněn, přestože měl Coronel na své helmě stopu od pneumatiky.

V úvodní fázi závodu došlo před Yokoyamou k havárii mezi jezdci. Do incidentu se zapletl i holandský závodník Tom Coronel, jenž byl zaseknutý společně s Shigekazem Wakasakim, který se předtím pokoušel předjet svého soupeře.

Jenže tato nehoda vyústila ve žlutou vlajku po celé trati (Full Course Yellow), proto museli závodníci zpomalit. Na trať vyjel Safety Car. Skupina jezdců ale začala brzdit příliš prudce a do toho se připletl i Takashi Yokohama, jenž narazil do jednoho vozu, čímž se vymrštil neuvěřitelně vysoko do vzduchu. V době incidentu jel údajně okolo 250 km/h, jelikož si vůbec nevšiml pomalu jedoucích vozů.

Japonec tak vůbec nezačal brzdit během nárazu a jeho monopost vyletěl neuvěřitelných pět metrů vysoko. Yokohama narazil do startovacích světel, což napomohlo tomu, že se jeho formule rozpůlila a trosky v rozsahu 500 metrů dopadly na zem. Japonci už se ale nedalo pomoci, na místě ve věku 25 let zemřel.

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

3 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago