Historie - formule

Michael Andretti měl smlouvu s Ferrari pro rok 1992 po boku Prosta, nakonec zde nezávodil ani jeden

Americký závodník vstoupil do formule 1 v roce 1993 s týmem McLaren, ale všechno mohlo být úplně jinak. Podpis na papíře u Ferrari byl.


Andretti se s Ferrari dohodl na závodní sedačce, ale problémem bylo, že měl platnou smlouvu v sérii CART (dnešní IndyCar) s Carlem Haasem.

„Bylo to v roce 1991. Byli jsme u jezera Elkhart a podepsal jsem smlouvu s Newman/Haas pro roku 1992. Nicméně zde byla klauzule, kde se říkalo, že pokud budu moct do formule 1, tak v tom nebude problém.

Je tu ale něco, co mnoho lidí neví. Podepsal jsem smlouvu s Ferrari pro rok 1992. Když jsem s tím přišel za Carlem, tak mi řekl, že mě nenechá to udělat. Řekl jsem mu, že to slíbil, opravdu hodně, hodně mě naštval. Zůstali jsme ve stejném hotelu, kde jsme se měli ráno ještě sejít, ale nemluvil jsem s ním.

Byl v autě přede mnou a když jsme nasedali do vozu my, viděli jsme, jak mu trčí rukáv ze dveří, který si tam přivřel, když zavíral dveře. Všechno to bylo přesně jako ten rukáv, vzal to vítr,“ vzpomíná Andretti.

Závodník měl přijít do Ferrari po hodně slabé sezoně, kde byl číslem 1 Alain Prost. Tehdy trojnásobný šampion byl ale ze stáje předčasně propuštěný, což v té době nikdo nečekal.

„Myslím, že to byl tříletý kontrakt. Takže jsem věděl, že mám dost času se přizpůsobit, ale také jsem věděl, že bude můj týmový kolega Prost. Věřil jsem, že mám možnost se hodně naučit. Měl jsem pocit, že je to skvělá příležitost.

Byl jsem opravdu zklamaný. Věděl jsem, že nebude vadit, když první rok nebude příliš dobrý. Doufal jsem, že budu jezdit s Prostem, když bylo neomezené testování a takové věci. Mohl jsem být mnohem více připravený, ale také i být lepší v politice sportu, než jako tomu bylo s McLarenem,“ dodává Američan.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

2 hodiny ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago