Historie - formule

Da Costa vzpomenul na den, kdy mu Red Bull řekl, že nebude závodit v F1

Portugalský závodník Antonio Felix da Costa nedávno oslavil mistrovský titul v elektrické formuli E. Přestože si dokázal kariéru zachránit, před pár lety doslova skončil v slzách.


Portugalec očekával nějaké svezení během pátečních volných tréninků v sezoně 2013 u Toro Rosso. Všechno se ale rázem otočilo, když skončil ve formuli Renault 3.5 celkově na třetí pozici. Před ním se umístili Stoffel Vandoorne a vítězný Kevin Magnussen.

Jednoho dne zazvonil da Costovi telefon, kde mu poradce Red Bullu Helmut Marko sdělil, že se s ním do formule 1 nepočítá. Závodníkovi bylo řečeno, aby absolvoval posezonní test formule Renault 3.5. Na jeho místo u Toro Rosso usedl Daniil Kvjat.

„Zavolal jsem Helmutovi a řekl jsem: Nechci to dělat, nemá to smysl, protože tu příští rok nebudu. Pak mi řekl, ať to udělám i tak. Pomyslel jsem si, že to není dobrá zpráva, abych odjel další testování,“ vypráví da Costa.

„Helmut řekl: Tonio, je mi to moc líto, ale tvoje místo v Toro Rosso již není k dispozici. To byla ta slova.

Rozebral jsem si to v hlavě: žádná F1. A když řekne, již není k dispozici, myslím, že k dispozici mohlo být. Ale nikdy mi neřekl, že jdu do formule 1 s Toro Rosso. Nikdy jsem od Red Bull nedostal žádné potvrzení.

Ale z mnoha rozhovorů a způsobu, jakým se věci vyvíjely, to bylo téměř jasné v mé mysli. Bylo naplánováno, že budu jezdit pátky ke konci sezony, a připadalo mi to, jako by to bylo hotové, protože jsem měl závodní kombinézu a udělali jsme závodní sedačku.

Ten den jsem to ztratil. Plakal jsem jako pětiletý. Nevěděl jsem, že člověk může tak plakat. Viděl jsem posledních 15 let své kariéry, veškerou tvrdou práci a sen byl tak blízko, ale rázem se prostě vytratil.“

Přestože mohl Portugalec ztratit podporu Red Bullu úplně, nestalo se tak. Výrobce energetických nápojů mu sehnal místo v DTM, kde s BMW dokázal zvítězit na Zandvoortu roku 2015.

Jiří Košta

Recent Posts

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

6 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

2 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago

Ferrari vítězí na Imole, BMW a Alpine doplňuje podium

Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…

4 dny ago

Valentino Rossi: „S Goodyearem trpíme, rád bych pokračoval s BMW“

Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…

4 dny ago

Antonio Giovinazzi ve Ferrari #51 bere druhou pole position v řadě

Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…

5 dny ago