Chris Amon závodil ve formuli 1 poprvé v roce 1963 pro soukromý tým Rega Parnelliho. O tři sezony později se ocitl bez místa a proto poprvé spustil projekt Chris Amon Racing, kde odstartoval do italského závodu s Brabhamem BT11.
BT11 měl ale jen dvoulitrový motor, přičemž většina pole už úřadovala s třílitrovými motory. Není asi tak překvapením, že se Amon nekvalifikoval a v roce 1966 si tak moc závodění neužil.
Během následujících let se mu dařilo lépe. Závodil pro March, Matru a dokonce i Ferrari, přičemž vyhrál několik nemistrovských závodů formule 1. V samotné „královně motorsportu“ ale štěstí neměl.
V sezoně 1973 se trápil u slabého malého týmu Tecno, ale v šasi Gordona Fowella viděl Amon potenciál. Rozhodl se tak znovu rozjet svůj vlastní tým, ale v trochu jiném smyslu.
Na rošt se tak měl pro sezonu 1974 postavit monopost AF101, jenž byl jediný vytvořený týmem Amon. Formule byla navrhovana kromě Fowella i Tomem Boycem, jenž poprvé navrhl monopost, který má nádrž mezi kokpitem a motorem.
Ukázalo se to jako problém. Monopost nefungoval a měl mnoho poruch, proto nebyl připravený až do čtvrtého závodu ve Španělsku. Amon se přesto kvalifikoval na třiadvacáté pozici. V kvalifikaci se ale trápil s vibracemi od brzdového disku, které se ještě zhoršily poté, co do propršeného závodu musela stáj obout mokré pneumatiky. Po dvaadvaceti kolech se brzda zlomila a bylo po závodě.
Následovalo další vyvíjení a testování, přičemž se tým následovně vydal do Monaka, kde se Amon kvalifikoval na přijatelné dvacáté pozici. Ke startu se ale závodník pro technické problémy nedostal. To samé následovalo i v Německu, kde se kvůli dalším problémům ani nekvalifikoval.
Amon se ve formuli 1 neobjevil až do závodu v Itálii, kde se ale opět s vozem nedokázal kvalifikovat. To dalo týmu jasný signál, že se nikam neposune. Navíc nedostatek peněz donutil stáj zavřít dveře.
Chris Amon alespoň ještě pár závodů ve formuli 1 v následujících dvou letech odjel, nikdy ovšem s větším úspěchem.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…