Chris Amon závodil ve formuli 1 poprvé v roce 1963 pro soukromý tým Rega Parnelliho. O tři sezony později se ocitl bez místa a proto poprvé spustil projekt Chris Amon Racing, kde odstartoval do italského závodu s Brabhamem BT11.
BT11 měl ale jen dvoulitrový motor, přičemž většina pole už úřadovala s třílitrovými motory. Není asi tak překvapením, že se Amon nekvalifikoval a v roce 1966 si tak moc závodění neužil.
Během následujících let se mu dařilo lépe. Závodil pro March, Matru a dokonce i Ferrari, přičemž vyhrál několik nemistrovských závodů formule 1. V samotné „královně motorsportu“ ale štěstí neměl.
V sezoně 1973 se trápil u slabého malého týmu Tecno, ale v šasi Gordona Fowella viděl Amon potenciál. Rozhodl se tak znovu rozjet svůj vlastní tým, ale v trochu jiném smyslu.
Na rošt se tak měl pro sezonu 1974 postavit monopost AF101, jenž byl jediný vytvořený týmem Amon. Formule byla navrhovana kromě Fowella i Tomem Boycem, jenž poprvé navrhl monopost, který má nádrž mezi kokpitem a motorem.
Ukázalo se to jako problém. Monopost nefungoval a měl mnoho poruch, proto nebyl připravený až do čtvrtého závodu ve Španělsku. Amon se přesto kvalifikoval na třiadvacáté pozici. V kvalifikaci se ale trápil s vibracemi od brzdového disku, které se ještě zhoršily poté, co do propršeného závodu musela stáj obout mokré pneumatiky. Po dvaadvaceti kolech se brzda zlomila a bylo po závodě.
Následovalo další vyvíjení a testování, přičemž se tým následovně vydal do Monaka, kde se Amon kvalifikoval na přijatelné dvacáté pozici. Ke startu se ale závodník pro technické problémy nedostal. To samé následovalo i v Německu, kde se kvůli dalším problémům ani nekvalifikoval.
Amon se ve formuli 1 neobjevil až do závodu v Itálii, kde se ale opět s vozem nedokázal kvalifikovat. To dalo týmu jasný signál, že se nikam neposune. Navíc nedostatek peněz donutil stáj zavřít dveře.
Chris Amon alespoň ještě pár závodů ve formuli 1 v následujících dvou letech odjel, nikdy ovšem s větším úspěchem.
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…