Francouz narozený ve francouzském městě Nancy odjel v královně motorsportu dva závody za tým RAM, resp. Williams. Stejně krátké trvání mělo i jeho účinkování v DTM, ve kterém nastoupil za AMG Motorenbau GmbH pouze ve velkém finále na Hockenheimringu v roce 1988, kde si připsal celkem 27 bodů.
Ve formuli 1 absolvoval Oliver Grouillard 41 velkých cen, přičemž bodoval pouze jednou. Do paměti se nezapsal ani účastí v roce 1992 v závodě na Nürburgringu, kde v barvách BMW dojel na 11., resp. 13. pozici.
Alesi si za svých 11 sezon ve formuli 1 vybudoval renomé, přestože vyhrál pouze jednou, a to ve Velké ceně Kanady 1995. Vyznačoval se především svým tvrdým jízdním stylem.
Respektovaným jezdcem byl rovněž v DTM. V roce 2002 podepsal s Mercedesem, se kterým vyhrál za pět sezon pět podniků a pokaždé skončil v Šampionátu jezdců v top 10, přičemž nejlepším výsledkem bylo páté místo (2002, 2003).
Laffite měl po 15 letech ve formuli 1 touhu vyzkoušet “cesťáky”, takže po roční štaci ve WTC zamířil v roce 1990 do DTM, kde působil další tři roky. Začínal za volantem BMW M3 Sport Evo týmu Bigazzi M Team, se kterým si připsal na Nürburgringu jedno vítězství, jedno druhé a jedno třetí místo. Jednalo se zároveň o jeho nejúspěšnější ročník, neboť skončil na sedmém místě, zatímco v letech 1991 a 1992 v Mercedesu 190E 2,5-16 Evo mu patřila 11., resp. 13. pozice.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1990 | Bigazzi M Team | BMW M3 Sport Evo | 1 | 1. | 107 | 7. |
1991 | Snobeck S.A. | Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 | - | 3. | 81 | 11. |
1992 | MS Racing | Mercedes 190E 2,5-16 Evo2 | - | 4. | 43 | 13. |
Německý závodník absolvoval celkem 105 velkých cen formule 1, přičemž si svůj debut odbyl při GP Velké Británie 1973 a poslední závod odjel ve Francii 1982. Dokázal triumfovat pouze jednou, a to v Grand Prix Španělska 1975.
V témže roce kombinoval monoposty s cestovními vozy, když nastoupil s Mercedesem do čtyř podniků, avšak pouze jednou, a to v Diepholzu, dojel do cíle.
Finy to jednoduše do DTM táhne. Třetím pilotem ze Skandinávie, který se po svém nepříliš úspěšném tažení ve formuli 1 podíval do DTM, je Jyrki Juhani Järvilehto, známý spíše jako JJ Lehto.
Ačkoliv Fin skončil nejlépe v Šampionátu jezdců na pátém místě, tak patřil k nejkonzistentnějším pilotům Opelu v poli. V roce 1995 začínal u týmu Opel Team Joest, aby o rok později podepsal smlouvu s týmem Rosberg. Jeho maximem bylo druhé místo na Silverstone.
V roce 2002 byl pak povolán týmem OPC Euroteam na dva závody na rakouském A1 Ringu, oba dokončil na osmnáctém místě.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1995 | Opel Team Joest | Opel Calibra V6 4x4 | - | 3. | 32 / 26 | 13. / 11. |
1996 | Opel Team Rosberg | Opel Calibra V6 4x4 | - | 2. | 148 | 5. |
2002 | OPC Euroteam | Opel Astra V8 Coupé 2001 | - | 18. | 0 | 21. |
Hrdina země vycházejícího slunce Aguri Suzuki, který ve formuli 1 jezdil pro Larrousse, Zakspeed, Footwork, Jordan a Ligier, se vyšvihl před domácím publikem v roce 1990 třetím místem.
Nenechal ze zahanbit ani během svého hostování v DTM, tehdy ITC, v roce 1996, kdy usedl za volant Mercedesu. Němci jej povolali do služby pro závod na Suzuce, ve které dokončil na solidním 11. místě.
Portugalec neoslnil svými výkony ani ve formuli 1 ani v DTM. Na jeho obranu však nutno dodat, že neměl k dispozici zcela konkurenceschopné stroje. Zatímco v královně motorsportu odjel za Minardi pouze jednu kompletní sezonu a dokázal jednou bodovat, tak v DTM získal v debutové sezoně 2000 pro tým Rosberg 39 bodů, což mu zajistilo konečné 13. místo. V té následující odstartoval pouze do čtyřech závodů na Hockenheimringu a Nürburgringu.
Rakušan začal v roce 1989 svoji kariéru v týmu Star-Marko RSM. Svůj mercedes dovezl do cíle nejlépe na 14. místě.
Po sezoně 1990 se přesunul do formule 1, ve které absolvoval celkem 42 startů, aby se v roce 2002 vrátil do DTM za volant Audi TT týmu Abt. Ale ani tentokrát nebylo pódium na dosah.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
1989 | Star-Marko RSM | Mercedes 190E 2,3-16 | - | 14. | 20 | 30. |
1990 | AMG Motorenbum GmbH | Mercedes 190E 2,3-16 Evo / Mercedes 190E 2,3-16 Evo II | - | 12. | 0 | - |
2002 | Abt Sportsline | Abt-Audi TT-R | - | 5. | 3 | 14. |
2003 | Abt Sportsline | Abt-Audi TT-R | - | 8. | 1. | 16. |
Vice mistr formule 1 z roku 1997 s týmem Williams Heinz-Harald Frenzen zamířil po angažmá u Sauberu v roce 2004 do DTM k Opelu. Až ve druhé sezoně v týmu OPC Team Holzer zaznamenal dvě pódia – třetí dojel v Brně a Zandvoortu, a to i přesto, že Opel Vectra nepatřil ke konkurenceschopným vozům. Ani s Audi v roce 2006 nedokázal triumfovat, opět byla jeho maximem třetí příčka – v Hockenheimu a Barceloně.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2004 | OPC Team Holzer | Opel Vectra GTS V8 2004 | - | 6. | 3 | 14. |
2005 | OPC Team Holzer | Opel Vectra GTS V8 2005 | - | 3. | 17 | 8. |
2006 | Abt Sportsline | Audi A4 DTM 2006 | - | 3. | 24 | 7. |
Zatímco ve formuli 1 Christian Fittipaldi nedokázal navázat na úspěchy svého legendárního strýce Emersona, když za tři roky v Minardi a Footwork nasbíral pouze 12 bodů, tak v DTM se ukázal v mnohem lepším světle.
Mercedes jej povolal v roce 1996 coby hostujícího jezdce pro domácí závod v Sao Paolu. Cílem projel desátý a byl dokonce lepší než jeho zkušený týmový kolega Jörg van Ommen, který skončil 15.
Dánský závodník se v motorsportu příliš dlouho neohřál. Po neúspěšném tažení ve formuli 1, kde nastoupil v sezoně 2003 s týmem Minardi do pěti závodů, usedl v ročníku 2006 za volant Audi A4 DTM týmu Futurecom TME na Nürburgringu, v Zandvoortu a Barceloně. Také zde byl neúspěšný.
David Coulthard, který patřil v 90. letech k uznávaným jezdcům formule 1, vyhrál 13 závodů a v roce 2001 byl vice mistrem, když jej porazil Michael Schumacher. Ovšem na tyto úspěchy se mu v DTM navázat nepodařilo.
V cesťácích bylo jeho nejlepším výsledkem v sezoně 2012 páté místo na Norisringu a celkově skončil 15. Po tomto ročníku pověsil definitivně helmu na hřebík.
Paul di Resta dal o sobě vědět především ziskem titulu v roce 2010. Ovšem posléze využil svou šanci a přijal novou výzvu ve formuli 1 s týmem Force India. Za 59 závodů dosáhl nejlépe na čtvrté místo.
Jelikož s postupem do top týmu to nevypadalo nadějně, tak se rozhodl v roce 2014 pro comeback do DTM. Ale nepodával nikterak výrazné výkony. Do boje o titul se však ještě jednou přimíchal, a to v roce 2018. Byl ale nakonec poražen jak Gary Paffettem, tak i Reném Rastem.
Ale také ve formuli 1 se znovu objevil, když v roce 2017 v Maďarsku zastupoval v kvalifikaci nemocného Felipeho Massu.
Sezona | Tým | Auto | Počet vítězství | Nejlepší umístění | Počet bodů | Pořadí v šampionátu |
---|---|---|---|---|---|---|
2007 | Persson Motorsport | Mercedes-AMG C 2005 | - | 3. | 22 | 5. |
2008 | HWA | Mercedes-AMG C 2008 | 2 | 1. | 71 | 2. |
2009 | HWA | Mercedes-AMG C 2009 | 1 | 1. | 45 | 3. |
2010 | HWA | Mercedes-AMG C 2009 | 3 | 1. | 71 | 1. |
2014 | HWA | DTM AMG Mercedes C Coupé | - | 4. | 36 | 15. |
2015 | HWA AG | DTM AMG Mercedes C Coupé | - | 2. | 90 | 8. |
2016 | Mercedes-Benz DTM Team HWA II | Mercedes-AMG C63 DTM | 1 | 1. | 116 | 5. |
2017 | Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy | Mercedes-AMG C63 DTM | 1 | 1. | 99 | 11. |
2018 | Mercedes-AMG Motorsport REMUS | Mercedes-AMG C63 DTM | 3 | 1. | 233 | 3. |
2019 | R-Motorsport I | Aston Martin Vantage DTM | - | 7. | 21 | 16. |
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…