Exkluzivně

Yann Ehrlacher: Titul ve WTCR jsem získal i zásluhou Esportu

Povídali jsme si s ním už loni o tom, že by bylo jeho splněným snem, kdyby získal titul ve WTCR, to se povedlo. Úřadující šampion cestovních vozů Yann Ehrlacher exkluzivně pro www.trueracing.cz shrnul uplynulou sezonu!


Představení Ehrlachera proběhlo už během prvního rozhovoru, proto se pojďme rovnou vrhnout na odpovědi a otázky, které nám Francouz dal o roce 2020.

Yanne, před začátkem sezony jsme hovořili o tvých plánech a ty jsi řekl, že zisk titulu ve WTCR je tvým dětským snem. Dokážeš vůbec popsat, jaké to je, být šampionem sezony WTCR 2020?

Yann: Skutečně to zní, jako kdyby se mi splnil sen, dalo to tolik práce, dostat se na tento level, proto jsem vážně hrdý na to, co se nám podařilo!

Očekával jsi, že by se sezona mohla vyvinout tímto směrem? V roce 2019 jsi nevyhrál žádný závod, a řekl bych, že jsi byl trochu frustrovaný.

Yann: Ano, ta poslední (2019) byla dobrá, s dobrým tempem, ale chybělo nám trochu štěstí, a také jsem musel zapracovat na mé konzistenci. Tento rok (2020) jsme vyhráli tři závody a vedli šampionát od začátku.

Myslíš si, že za tvým úspěchem bylo i WTCR Esports, kde jsi se stal mistrem?

Yann: Rozhodně byl Esport dobrým způsobem, jak si udržet momentum mimo sezonu, pro mě to byla cesta, kterou jsem simuloval závody a tak podobně. Takže ano, byla to také malá součást úspěchu!

Ehrlacher vybojoval titul až během posledního víkendu v Aragónu, kde se měnila i konfigurace tratě a váhové handicapy pro jednotlivé značky. V boji o titul byl ještě i Esteban Guerrieri.

Yann: Ano, trať se trochu změnila, ale napětí bylo také stále větší a větší. Na prvním Aragónu jsem udělal pár chyb, řídil jsem pod velkým tlakem, ale poté, na druhém Aragónu, jsem vzal věci trochu s větším klidem, a víkend šel lépe, přestože se na mě vyvíjel větší tlak.

Největší Ehrlacherův soupeř, Guerrieri, kolidoval se soupeři během prvního kola předposledního závodu sezony. V ten moment stačilo Francouzovi už jen dokončit závod na průměrné pozici, a titul byl jeho. Vnímal to ale nějak?

Yann: Hned jsem to netušil, jelikož inženýři chtěli, abych se soustředil stále na závod, jelikož jsem ještě v ten moment potřeboval získat pár bodů, abych ukořistil titul ve druhém závodě.

Takže když mi řekli, že se stanu mistrem, pokud udržím tuto pozici, tak jsem o tom začal přemýšlet, ale nejprve jsem potřeboval dokončit závod.

Gratulujeme tak zaslouženému šampionovi WTCR, který by pochopitelně nedosáhl takového úspěchu bez pomoci týmových kolegů a stáje Lynk & Co. Co ale bude dále s jezdcem, který se jako nejmladší v historii, stal mistrem v cestovních vozech?

Yann: To ještě netuším, ale pravděpodobně budu pokračovat kariéru v cestovních vozech, ale zároveň se poohlížet po dalších závodech, které bych mohl přidat do svého kalendáře!

Original interview below

Yann, we talked on trueracing.cz before the season and you said that the title in WTCR is your childhood dream. Can you even put it into words, how do you feel as a champion WTCR 2020?

It feels really good to make your dream come true, it takes so much to reach this level so I’m really proud of what we achieved !

Did you expect the season to turn out this way? You didn’t win any races last year, and I’d say you’ve been frustrated a bit.

Yes, last have been a good season with a good pace but was missing a bit of luck and needed to work a bit more on my consistency. This year we won 3 races and have led the championship since the beginning.

Do you think that WTCR Esports was also behind your success, where you coincidentally are also a champion?

For sure esport was a good way to keep the momentum during the off season and it is a way for me to simulate the races and so. So yes it was a small part of the success!

How big of a difference for you was between the two weekends in Aragon in terms of the fact that you already had some driving there and the bop changed? Layout was a bit different as well.

Yes, layout changed a bit and tension was getting bigger and bigger, but I made a few mistakes the first aragon, handling too much pressure and then for the second aragon I took it more easy and managed the weekend better even though the pressure was there.

When you found out that Esteban Guerrieri crashed in the second race, what was your reaction? Were you calm then?

I did not know it directly because the engineers wanted me to stay focused cause I had to gain some places to get the titles in race 2. So when they told me that I could be champion if I finish in this position, for sure you think about it but you need to finish the race.

What are your plans for next? It’s probably clear that the Lynk & Co has a powerful car, but what about the GT3? Many WTCR racers combine both

I don’t know yet I’ll probably continue my career in touring cars and looking for some more races to add to my calendar!

Jiří Košta

Recent Posts

Ferrari podalo protest na výsledky závodu 6H Spa

Tým Ferrari AF Corse podal protest proti rozhodnutím sportovních komisařů, že závod bude restartován po…

7 hodinami ago

Hertz Team Jota vítězí v prodlouženém závodě ve Spa

Dvoučlenná posádka týmu Herzt Team Jota, Callum Ilott a Will Stevens, si připisují vítězství ve…

2 dny ago

Mick Schumacher: Eau Rouge není zatáčka ve formuli 1, ale v Hypercars rozhodně ano

Mick Schumacher letos jezdí v kategorii Hypercars ve WEC s vozem Alpine. Ve Spa absolvoval…

3 dny ago

Naše tempo je ve Spa stejné jako v Imole a Kataru, říká Kvyat

Dojmy pilotů po kvalifikaci na šestihodinový závod ve Spa se liší, Toyota se svým tempem…

3 dny ago

Ferrari AF Corse s číslem 50 přichází o svou pole position, první je nakonec Porsche

Hypercar Ferrari s číslem 50 získalo pole position do šesti-hodinového závodu ve Spa, avšak bylo…

4 dny ago

Vettelův start ve WEC s Porsche Penske není vyloučen

Sebastian Vettel testoval Hypercar Porsche, Porsche 963 LMDh, minulý měsíc v Aragonu. Spekulace o jeho…

4 dny ago