Jak již bylo řečeno v úvodu, příští rok budou v MotoGP tři bratrské dvojice. Bratři Aleix a Pol Espargarové spolu v jedné kategorii závodí už od roku 2014. V jednom týmu však spolu nikdy neskončili. Tohle měli změnit bratři Marc a Alex Márquezovi, kteří oba figurovali ve startovní listině pro rok 2020 v týmu Repsol Honda. Bohužel, víme, jak to dopadlo, Marc kvůli zranění vynechal téměř celou sezonu.
K těmto dvěma bratrským dvojicím tedy příští rok přibude ještě jedna a to bratři Valentino Rossi a Luca Marini. Mají společnou pouze matku, každý z nich má jiného otce, přesto o sobě Valentino a Luca nikdy nemluví jako o nevlastních bratrech. Samotný Valentino na to před časem upozorňoval, že Luca není nevlastní bratr, ale prostě bratr.
Z těchto tří jsou rozhodně v současnosti nejúspěšnější bratři Márquezové, kteří dokázali to, co ještě nikdo před nimi. Jako první bratři v historii získali oba titul mistra světa ve stejném roce. Stalo se to v roce 2019, když Marc získal svůj další titul v MotoGP a Alex vyhrál v Moto2.
Pojďme se podívat do historie na nějaké další sourozenecké dvojice či dokonce trojice. Fanoušci si z nedávné historie asi pamatují bratry Kurtise Robertse a Kennyho Robertse Jr. Oba se v kategorii MotoGP potkali v letech 2004 a 2007. Ovšem Kurtis úspěchů svého staršího bratra nikdy nedosáhl.
Z klanu rodiny Haydenů je bezpochyby nejslavnější mistr světa MotoGP z roku 2006 Nicky, ale závodění se věnovali také jeho dva bratři, starší Tommy a mladší Roger Lee. A právě Roger Lee Hayden se také mihnul v MotoGP, když jel na divokou kartu. S Nickym se potkal na trati během Velké ceny USA v letech 2007 a 2010.
Za zmínku určitě stojí trojice bratrů ze Severního Irska Michael, John a Eugene Lavertyovi. Všichni tři byli úspěšní v Britském Superbikovém šampionátu. Zatímco John v roce 2012 přestal závodit, Michael a Eugene se dostali do světových šampionátů. Oba závodili v MotoGP, potkali se ale jen v jednom závodě. Bylo to ve Velké ceně Německa roku 2015. Michael byl stálým účastníkem MotoGP v letech 2013 a 2014 a jel jeden závod roku 2015, Eugene v MotoGP závodil v letech 2015 a 2016.
Pokud se v budoucnu některým bratrům podaří získat umístění na stupních vítězů ve stejném závodě, tak to nebude poprvé. V tomto ohledu bychom ale museli hodně daleko do minulosti. V roce 1962 skončili ve Velké ceně Argentiny argentinští bratři Juan a Eduardo Salatinovi na druhém a třetím místě.
V 80. letech byli slavní bratři z Francie Christian a Dominique Sarronovi. V roce 1989 se dokonce oba potkali v kategorii 500cc. Byli také první bratrskou dvojicí historie, která dokázala vyhrát závod Grand Prix. Starší Christian vyhrál šest závodů kategorie 250cc a jeden závod kategorie 500cc, jeho mladší bratr Dominique získal čtyři výhry v kategorii 250cc.
Dalšími úspěšnými bratry, kteří oba dokázali vyhrát závod Grand Prix, byli bratři Aoki. Byla to trojice bratrů Nobuatsu, Takuma a Haruchika. Všichni tři se v závodním paddocku Grand Prix potkávali v letech 1993 až 1997. Nicméně, pouze Nobuatsu a Haruchika dokázali vyhrát nějaký závod. Nejstarší Nobuatsu za svou kariéru získal jedno jediné vítězství, a to v kategorii 250cc v Malajsii roku 1993. Haruchika Aoki byl o mnoho úspěšnější, když vyhrál celkem devět závodů kategorie 125cc a v této kategorii získal titul mistra světa v letech 1995 a 1996. Jejich prostřední bratr Takuma se také několikrát prosadil na stupně vítězů a to v kategorii 500cc, nicméně žádný závod nikdy nevyhrál. Bohužel v roce 1998 měl motocyklovou nehodu, po které zůstal upoutaný na invalidní vozík.
Další bratrskou dvojicí, která dokázala vyhrát závody Gran Prix, už jsou všem nyní dobře známí bratři Márquezové. K dnešnímu datu má Marc Márquez na svém kontě celkem 10 výher v kategorii 125cc, 16 výher v kategorii Moto2 a 56 výher v MotoGP. K tomu má jeden titul v kategorii 125cc, jeden titul v Moto2 a šest titulů v MotoGP. Jeho mladší bratr Alex prozatím posbíral čtyři výhry v Moto3 a osm vyhraných závodů v Moto2. K tomu má z každé této kategorie titul mistra světa.
Když se ještě zaměříme na další bratry, kteří se objevili v Grand Prix, tak fanoušci si možná ještě vzpomenou na Carlose a Davida Checovi. Z nedávné minulosti si možná ještě pamatujete bratry Hiroshiho a Shuheie Ayoamovi, kteří se potkali v kategorii 250cc. V devadesátých letech se objevili v paddocku nizozemští bratři Jurgen a Patrick van den Goorberghovi. Půjdeme-li dál proti proudu času, tak v 80. letech byli známí bratři Jacques a Pierre Bolle z Francie.
Walter Villa vyhrál čtyři tituly mistra světa v kategoriích 250cc a 350cc během 70. let. Jeho bratr Francesco dokázal získat několik podiových umístění v kategorii 125cc, více se ovšem zajímal o konstrukci a design motocyklů a na motocyklech značky Villa právě začínal později slavný a úspěšný Walter.
Bratry, kteří závodili, měli také někteří bývalí mistři světa, ovšem jejich bratři na úspěchy svých sourozenců nedokázali navázat. Bratr pětinásobného mistra světa Micka Doohana Scott se účastnil několika sezon v šampionátu Superbike a jednoho závodu kategorie 500cc, ale sotva dokázal získat nějaké body.
Také slavný Giacomo Agostini má bratra, který se pokoušel závodit, ovšem bez výrazného úspěchu. Felice Agostini se účastnil pouze několika závodů a získal body pouze ve Velké ceně Itálie roku 1975 a to v kategorii 250cc.
Carlos Lavado je dvojnásobný mistr světa kategorie 250cc z let 1983 a 1986. Jeho bratr Luis ale bodoval pouze v závodě 250cc v Brazílii v roce 1989.
Další bratrské dvojice / trojice, které se v paddocku Grand Prix objevili, jsou Australané Rob, Eric a Harry Hintonovi, bratři Dave a Robbie Petersenovi z Jižní Afriky, Bernard a Marc Garciovi z Francie a Murray a Jeff Sayleovi z Austrálie.
Jako další bychom také mohli jmenovat bratry Vesu a Miku Kalliovy nebo Alexe a Williama de Angelisovy. Fanoušci si možná ještě z nedávné minulosti vzpomenou na bratry Santiaga a Yonnyho Hernándezovi, kteří se v roce 2011 potkali v kategorii Moto2. Yonny pak zamířil do MotoGP, zatímco Santiago ze závodního světě téměř zmizel. V Moto2 se před pár lety potkali také bratři Axel a Edgar Ponsovi (navíc synové slavného otce).
Samozřejmě, slavní jsou bratři (v tomto případě dokonce dvojčata) Sam a Alex Lowesovi, kdy Sam je úspěšným jezdcem v paddocku Grand Prix, zatímco Alex boduje v Superbicích.
Dalšími slavnými dvojčaty jsou Can a Deniz Öncü, kteří úspěšně závodili v juniorských kategoriích, v roce 2019 se několikrát potkali také v Moto3. Deniz je i nadále součástí paddocku Grand Prix, kdežto Can aktuálně závodí v Superbikovém šampionátu.
Z dalších bratrů, kteří se pohybují v jiném paddocku než v tom Grand Prix, bychom mohli jmenovat například bratry Michaela a Williama Dunlopovi, kteří pocházejí ze slavné závodní rodiny Dunlopů.
Zejména ze šampionátu Superbike je známý Noriyuki Haga, který se v několika sezonách objevil také v šampionátu Grand Prix. Jeho bratr Kensuke se také pokoušel o závodní kariéru, ovšem nebyl tak úspěšný.
Nejsou to ale jen závodící bratři, občas se objeví také závodící bratranci. Těmi momentálně nejznámějšími jsou pravděpodobně Maverick a Isaac Viñalesovi, kteří společně závodili v kategorii Moto3 v letech 2012 a 2013. Maverick je nyní jedním z hlavních protagonistů kategorie MotoGP, zatímco Isaac zamířil do světa Superbiků.
Když se podíváme do současnosti a možná trochu nahlédneme do budoucnosti, tak kromě tří výše zmíněných bratrských dvojic, kteří se příští rok potkají v MotoGP, jsou v paddocku Grand Prix také bratři Brad a Darryn Binderovi. Starší Brad je už součástí královské kubatury MotoGP, mladší Darryn závodí v Moto3, kde by příští rok měl patřit k hlavním favoritům šampionátu.
Raúl Fernández, který od příští sezony bude závodit v kategorii Moto2, má mladšího bratra Adriana, který zatím závodí ve španělském šampionátu CEV, ale v roce 2020 na závěr sezony dostal šanci v Moto3. Je tedy jen otázkou času, kdy se i on objeví v Grand Prix nastálo.
Nesmíme zapomenout zmínit, že český jezdec v Moto3 Filip Salač má mladšího bratra Nicolase, který už také začal závodit. Nicolasovi je teprve 8 let, ale kdo ví, co budoucnost přinese.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…