O zajímavých praktikách Red Bullu jsme už psali několikrát, příběh Fina je ale o to smutnější, jelikož patřil k nejlepším mladíkům své doby.
Mäki zahájil kariéru na motokárách, kde závodil pět let. Poté zamířil v roce 2005 do Německa, kde závodil ve formuli BMW, jenž byla ve své době proslavená. Ve vysoké konkurenci dokázal skončit celkově čtvrtý a připsat si vítězství na Norisringu. Následujícího roku byl na konci sezony druhý a získal devět pódií.
Bylo tak jasné, že si ho začně některá z juniorek všímat. Finskému rychlíkovi se ozval Red Bull. Závodník byl jedním z osmnácti vybraných jezdců, které se rozhodl Red Bull pro rok 2007 podporovat na cestě za formulí 1.
Špatné to ale vůbec nebylo. Red Bull platil Mäkimu všechno závodění a za odměnu získal pět vítězství a titul v italské formuli Renault. O rok později už závodil v F3 Euroseries, která přivedla také mnoho mladíků až do formule 1. Dost možná to ale byl začátek jeho konce, jelikož s Mücke Motorsport sice dokázal získat dvě vítězství, ale celkově skončil „až“ pátý.
Aby toho nebylo málo, tak si určitě vizitku nevylepšil ani nehodou v civilním Nissanu 350Z. Fin ztratil kontrolu nad vozem při vjezdu do tunelu a mohl být rád, že tvrdou nehodu vůbec přežil. Na chvíli přišel o řidičák, jelikož se údajně účastnil pouličního závodu.
Mäki přesto pokračoval v závodní kariéře a vyzkoušel si například i asijskou GP2 u stáje Arden. Brzo byl ale propuštěný a nahrazený Rengerem van der Zandem. Pro rok 2009 se vrátil do F3 Euroseries, kde ale skončil na stupních vítězů jen čtyřikrát s jedním vítězstvím. Na Brands Hatch ale dokázal porazit Valtteriho Bottase nebo Christiana Vietorise. Celkové šesté místo znamenalo, že Red Bull už nechtěl s Finem mít nic společného.
Poslední výkřik do tmy zaznamenal Mäki v sezoně 2010, kde se mu ještě podařilo sehnat pár peněz na šest závodů v F3. Výsledky byly za očekáváním a nedokázal získat ani jeden bod.
Audi ještě pozvalo závodníka na testování s tím, že by mohl startovat v DTM, jenže ani tam se nevedlo. Talentovaný Mäki tak nedobrovolně ukončil kariéru už v roce 2010. Pro finskou automobilovou federaci působil v roli kouče a dnes má reklamní agenturu.
Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…
Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!
Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…
Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…
Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…
Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…