Stejně jako v Austrálii, tak i v Malajsii získal pole position Jenson Button s Brawn GP. Zdálo se, že bíložlutý monopost nebude mít toho roku konkurenci.
Kubicovi se porouchalo jeho BMW a neodstartoval. Nico Rosberg s Williamsem se posunul ze čtvrtého místa na startovním roštu, aby vedl do první zatáčky, následovali Jarno Trulli a Fernando Alonso, kteří svůj systém KERS efektivně využili k posunu vpřed. Button propadl na čtvrté a McLaren Heikkiho Kovalainena skončil v polovině prvního kola mimo trať.
Po pomalém startu se Button ve třinácté zatáčce dostal před Alonsa a poté se vydal na stíhání prvních dvou. Rosberg a Trulli se zastavili pro palivo dříve než Button, který je dokázal předjet během prvních zastávek v boxech.
Přestože na trati ještě nebyla žádná voda, Kimi Räikkönen zastavil v boxech pro mokré pneumatiky ze suchých. Jeho risk se ale nevyplatil, protože v Sepangu bylo stále sucho a ztratil mnoho pozic. V průměru i přes osm vteřin na kolo.
V 19. kole začalo konečně pršet a většina jezdců zastavila v boxech pro mokré pneumatiky. V této fázi však na trati nebyla žádná stojatá voda, a tak se mokré pneumatiky začaly velmi rychle opotřebovávat.
Timo Glock použil přechodné pneumatiky, které lépe vyhovovaly podmínkám a rychle se posunul na třetí místo. Ostatní závodníci se řídili tímto příkladem a přešli také na přechodná pneumatiky, na nichž většina pole zůstala až do 31. kola. Poté se spustil mohutný monzun. Sebastian Vettel se roztočil a zůstat stát na trati. Problémy měl i například Felipe Massa, Sebastién Buemi nebo Alonso.
V důsledku přívalového deště byl závod zastaven v 33. kole. Jezdci dlouho čekali, ale déšť neustával. Räikkönen byl daleko za body, proto už se převlékl do civilu a šel si pro nanuk. Výsledky byly převzaty z klasifikace na konci 31. kola podle sportovních pravidel.
Bodované osmičce bylo uděleno po polovině původních bodů, tudíž jich vítězný Button nedostal deset, ale pět. Brit získal své druhé vítězství v sezoně. Vítězství také znamenalo, že Brawn GP se stal prvním týmem od Alfa Romeo v roce 1950, který vyhrál své první dvě Velké ceny.
Nick Heidfeld s BMW byl klasifikován na druhém místě před Timem Glockem z Toyoty. První jmenovaný byl prvním řidičem, který zaujal pódiové umístění s vozem vybaveným KERS.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…