V roce 1953 se Argentina stala první ze tří zemí, která v prvních dvou měsících roku uspořádala závod mistrovství světa. Popularita závodů formule 1 v jihoamerické zemi byla vysoká díky úspěchu Joseho Froilana Gonzaleze, prvního muže, který vyhrál pro Ferrari. Roli pochopitelně hrálo také jméno legendárního Juana Manuela Fangia, který vyhrál první ze svých pěti světových titulů v roce 1951.
Kromě skutečnosti, že v lednu bylo na jižní polokouli obecně příjemné počasí, neexistoval žádný jiný skutečný důvod pro pořádání inauguračních závodů v Argentině tak brzy v roce, proto se jich odjelo v brzkém termínu celkem třináct.
K velké radosti pořadatelů hrdina Fangio vyhrál čtyři z prvních pěti závodů ve své vlasti, ačkoli po jeho odchodu závod brzy zmizel
Po zániku Velké ceny Argentiny na konci roku 1960 to bylo pět let, než se světový šampionát znovu začal již v lednu. Tentokrát ovšem Jižní Afrika. V letech 1962 a 1963 se na jihoafrickém okruhu koncem prosince závěrečný závod sezony. Pokud se to ale podle dnešních standardů jeví jako nekonvenční, tak v roce 1965 se ještě přitvrdilo, jelikož start byl 1. ledna!
To znamenalo, že poté, co 25. října získal světový titul v Mexiku v roce 1964 John Surtees, zahájil obhajobu své mistrovské koruny v Jižní Africe jen o 67 dní později.
Týmy a jezdci si v lednu ještě dvakrát užili slunce a intenzivní teplo Jižní Afriky v letech 1967 a 1968, než logistické důvody donutily pořadatele přesun závodů na březen. Závod se konal znovu v lednu 1982 (po válce FISA-FOCA to znamenalo, že únorový závod z roku 1981 nebyl uznán), ale další sezonu už to v takovém termínu nebylo. Celkově se tak oficiálně v Jižní Africe startovalo v lednu čtyřikrát.
Tím ovšem nekončíme. O slovo se přihlásila i Brazílie, která v posledních letech sezonu spíše uzavírá. Dřív tomu ale bylo jinak.
V letech 1973-75 a v letech 1977-80 byla země hostitelem lednových závodů. A stejně jako si jejich blízcí sousedé z Argentiny užili domácí vítězství Fangia v padesátých letech, brazilští jezdci Emerson Fittipaldi a Carlos Pace také dokázali přispět ke karnevalové atmosféře v rozpáleném Sao Paulu vítězstvím v prvních třech závodech.
Závody rané sezony v Jižní Americe však nemohly vydržet, požadavky na rozšiřující se harmonogram a potřeba výroby nových monopostů znamenaly, že od roku 1981 byly tyto dva závody přesunuty na březen.
Brazílie si v kalendáři ponechala své počáteční období až do roku 2004. Lednových závodů se odjelo celkově šest. Od té doby zůstal na konci roku a v ostrém kontrastu se svými počátky na počátku sedmdesátých let se stal významným místem pro rozhodování o mistrovském titulu.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…