Poté, co opustil F1 v roce 1980, si Fittipaldi vzal na čtyři roky oddech od závodů a vrátil se o čtyři roky později sérii v CART.
Osmatřicetiletý závodník strávil svoji první sezonu aklimatizací, když jezdil pro dva týmy, než se připojil k týmu Patrick Racing jako náhradník. Se stájí pak byl následujících pět let.
V roce 1989 dosáhl pěti vítězství a skončil v první pětce v každém závodě, který dokončil, což mu pomohlo k zisku titulu CART. Mezi jeho vítězstvími byl také dominantní výkon v Indianapolis 500, kde vedl 158 z 200 kol a zvítězil o dvě kola, ale až po dramatickém duelu s Al Unserem Jr. v závěrečných kolech závodu. Při souboji kolo na kolo před cílem závodu se Unserovo auto se vymklo kontrole, a tak narazilo do zdi. Fittipaldi dokázal incident ustát a dovézt formuli do cíle na první příčce.
Roger Penske najal Fittipaldiho do svého závodního týmu v roce 1990 a nadále patřil k nejlepším jezdcům. V roce 1993 pak přidal další vítězství ve „staré cihelně“.
Zajímavostí je, že porušil tradici vítězného jezdce v Indianapolisu, když vypil slavnostní láhev pomerančového džusu namísto tradiční lahve mléka. Byl teprve druhým závodníkem, který v Indianapolis nepil mléko, protože tradice byla založena v roce 1936 (a pevně držena od roku 1956). Fittipaldi vlastnil ve své rodné Brazílii několik pomerančových hájů a chtěl propagovat citrusový průmysl. Reakce fanoušků byla na přerušení tradice negativní. V důsledku pití šťávy musel závodník z peněženky vytáhnout 5000 dolarů a omluvit se Americké mlékárenské asociaci.
Konzistentní sezona 1994 opět přinesla Fittipaldimu druhé místo v šampionátu a jediné vítězství ve Phoenixu. Roger Penske využil mezeru v předpisech a společně s Ilmorem a Mercedesem postavil motor s jednou vačkou tažného zařízení právě pro Indianapolis.
Tento ročník Indy 500 však neměl být Emersonovým rokem, protože v 18. kole narazil do zdi, zatímco jeho týmový kolega Al Unser Jr získal zasloužené vítězství Indy 500. Ve věku 48 let Emerson zaznamenal své poslední vítězství v roce 1995, když dovezl Penskeho formuli jako první v Nazaretu. Zbytek sezony se ale už poměrně dost trápil.
Následující rok 1996 se ukázal jako poslední. Fittipaldi byl degradován na týmovou dvojku u Penskeho ve spolupráci s Carlem Hoganem, ale celý rok bojoval. Trochu rychlosti ještě ukázal na oválech Nazaretu a Milwaukee, kde byl druhý na startovním roštu a skončil čtvrtý v obou závodech.
Druhý michiganský závod roku skončil pro Brazilce slzami, když se srazil s nováčkem Gregem Moorem. Jezdci se v prvním kole dotkli kol v 1. zatáčce. Fittipaldi roztočil své auto a to šlo pozadu prudce do zdi. Telemetrie zaznamenala dopad 100G. Fittipaldi měl rozdrcené obratle a částečně poškozené plíce, přičemž byl přepraven do nemocnice. Chirurgie odhalila, že měl obrovské štěstí, protože byl jen jeden milimetr od poškození páteře a rizika paralýzy. O týden později bylo rozhodnuto.
„Už nebudu závodit, protože si myslím, že jsem minulý víkend dostal dobrou zprávu, že bych měl přestat…a věřím, že se věci v životě dějí z nějakého důvodu. Myslím, že nehoda byla znamením k zastavení.
Neexistuje způsob, jak bych přežil velkou nehodu, kterou jsem měl v Michiganu, kdyby to bylo o pět nebo šest let dříve,“ řekl závodník.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…