Historie - formule

Zaseknutý klíč pod pedálem mohl za Herbertovo odstoupení během GP Itálie 1998

Johnny Herbert neprožíval v sezoně 1998 zrovna dobrý rok. Britský závodník se slabým monopostem C17 trápil. Přestože byl u týmu už třetím rokem, incident v Monze ho přesvědčil o odchodu.


Herbert získal během předchozích dvou let vždycky alespoň po jednom pódiu, ale v roce 1998 byl nejlépe šestý během úvodního závodu v Austrálii. Celkově neviděl cíl v osmi závodech ze šestnácti, což je v celku tragédie. Odstoupení v Itálii ale bylo hodně originální.

Když na Monze v druhé zatáčce Lesmo naboural, zdálo se, že to byla typická jezdecká chyba, jenže tomu tak nebylo.

Mechanik Sauberu totiž zapomněl v kokpitu utahovací klíč. Po pár kolech se nástroj dostal do špatné polohy a zasekl se pod pedály. Když chtěl Herbert zabrzdit, tak zkrátka nemohl, protože klíč zůstal pod brzdovým pedálem.

Týmový kolega Jean Alesi skončil pátý, dost možná to stálo body i samotného Herberta.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim o novém angažmá – Je to jako reprezentovat FC Bayern Mnichov

Nicki Thiim v této sezoně opět nebude chybět v DTM, ale zatímco Dán zůstává ve…

1 týdnem ago

Manthey Ema drží po prvním testovacím dni 1-2

Oficiální testy na novou sezonu DTM byly zahájeny. Piloti se po zimní přestávce sešli na…

1 týdnem ago

Ford týmu HRT představil piloty

Závodní tým HRT Ford Performance prezentoval své dva piloty.

1 týdnem ago

Doerr Motorsport odhaluje barvy pro letošní sezónu DTM

Oba McLareny jsou připravené!

2 týdny ago

Pascal Wehrlein s Porsche Penske ve třetím voze pro 24h v Le Mans

Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…

2 týdny ago