Historie - formule

Zaseknutý klíč pod pedálem mohl za Herbertovo odstoupení během GP Itálie 1998

Johnny Herbert neprožíval v sezoně 1998 zrovna dobrý rok. Britský závodník se slabým monopostem C17 trápil. Přestože byl u týmu už třetím rokem, incident v Monze ho přesvědčil o odchodu.


Herbert získal během předchozích dvou let vždycky alespoň po jednom pódiu, ale v roce 1998 byl nejlépe šestý během úvodního závodu v Austrálii. Celkově neviděl cíl v osmi závodech ze šestnácti, což je v celku tragédie. Odstoupení v Itálii ale bylo hodně originální.

Když na Monze v druhé zatáčce Lesmo naboural, zdálo se, že to byla typická jezdecká chyba, jenže tomu tak nebylo.

Mechanik Sauberu totiž zapomněl v kokpitu utahovací klíč. Po pár kolech se nástroj dostal do špatné polohy a zasekl se pod pedály. Když chtěl Herbert zabrzdit, tak zkrátka nemohl, protože klíč zůstal pod brzdovým pedálem.

Týmový kolega Jean Alesi skončil pátý, dost možná to stálo body i samotného Herberta.

Jiří Košta

Recent Posts

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring…

3 dny ago

Auer a Engel jsou šampióny GT World Challenge Europe Sprint Cup

Lucas Auer a Maro Engel to zvládli. Dvojice továrních pilotů Mercedesu porazila tým WRT s…

5 dny ago

Gounon a Götz vítězí v deštivém závodě

Jules Gounon a Maxi Götz se konečně dočkali. Pro svůj tým Boutsen VDS totiž přivezli…

5 dny ago

Mercedes zvažuje vstup do Hypercars, Lamborghini naopak odchod

I přes veškerý vzdor vůči vstupu do třídy Hypercar ve WEC, Mercedes ho přeci jen…

2 týdny ago

Madpanda Motorsport končí partnerství s Mercedesem

Madpanda Motorsport, privátní tým, který závodil posledních několik let s Mercedesem AMG GT3 Evo v…

2 týdny ago

DTM odhaluje kalendář pro 2025

ADAC zveřejnil kalendář DTM pro příští sezonu. Místa konání a jejich pořadí se nemění, sezona…

2 týdny ago