Historie - formule

Zaseknutý klíč pod pedálem mohl za Herbertovo odstoupení během GP Itálie 1998

Johnny Herbert neprožíval v sezoně 1998 zrovna dobrý rok. Britský závodník se slabým monopostem C17 trápil. Přestože byl u týmu už třetím rokem, incident v Monze ho přesvědčil o odchodu.


Herbert získal během předchozích dvou let vždycky alespoň po jednom pódiu, ale v roce 1998 byl nejlépe šestý během úvodního závodu v Austrálii. Celkově neviděl cíl v osmi závodech ze šestnácti, což je v celku tragédie. Odstoupení v Itálii ale bylo hodně originální.

Když na Monze v druhé zatáčce Lesmo naboural, zdálo se, že to byla typická jezdecká chyba, jenže tomu tak nebylo.

Mechanik Sauberu totiž zapomněl v kokpitu utahovací klíč. Po pár kolech se nástroj dostal do špatné polohy a zasekl se pod pedály. Když chtěl Herbert zabrzdit, tak zkrátka nemohl, protože klíč zůstal pod brzdovým pedálem.

Týmový kolega Jean Alesi skončil pátý, dost možná to stálo body i samotného Herberta.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

7 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago