Určitě nelze zapomenout hned na úvod letošního roku. Týmy přijely do Austrálie v době, kdy se ve světě už začal šířit koronavirus. Přestože bylo všechno nachystané, tak se v noci ze čtvrtka na pátek celý kolotoč formule 1 rozhodl v Melbourne nestartovat.
Stále žila naděje, že se bude závodit následující víkend v Bahrajnu bez diváků, ale nakonec ze všeho sešlo. Jezdci a týmy museli na pár měsíců zavřít své továrny a dát se na nucenou dovolenou. Restart sezony přišel v létě. Za odměnu jsme se ale vrátili do Turecka, Portugalska, San Marina anebo poprvé zavítali na okruh Mugello.
Alespoň v podobě zbarvení. V rámci podpory End Racism požadoval šampion Lewis Hamilton po Mercedesu změnu stříbrné na černou. Přestože se testovalo a do Austrálie dorazilo se stříbrnou, pro nový start sezony už byl Mercedes v černé.
Dominance stáje ale pokračovala, jelikož Hamilton i Mercedes získali společně sedmé tituly. Tým kromě toho v řadě, čímž stanovil nový rekord.
Britský závodník měl na domácí půdě poměrně pohodlný závod až do posledního kola. V polovině závěrečného okruhu dostal defekt přední pneumatiky, ale jelikož Verstappen za ním stavěl o chvíli předtím v boxech, Hamilton s dostatečným náskok dotáhl svůj Mercedes do cíle jako první. Defekt mimochodem dostal i Bottas.
Není snadné vybrat nejlepší momenty sezony 2020, jelikož jich bylo opravdu požehnaně. Nutno ale vyzdvihnout vítězství Pierra Gaslyho s AlphaTauri na domácí půdě pro jeho tým v Monze. Gasly po šikovné přerušení závodu a penalizaci Hamiltona mohl ujíždět vstříc prvnímu vítězství. Francouz navíc získal první vítězství pro svou zemi od GP Monaka 1996.
Ricciardo měl také hodně silnou sezonu, což se dá říct i o samotném Renaultu. Závodník získal dvě třetí místa a pomohl tak stáji z Enstone k prvnímu zisku stupňů vítězů od návratu v sezoně 2016.
Romain Grosjean měl tři závody před koncem sezony extrémní nehodu. Hned po startu GP Bahrajnu zavadil svým vozem o Daniila Kvyata z AlphaTauri a Grosjean se poroučel přímo do ocelových svodidel.
Monopost Haasu se rozpůlil a vůz okamžitě začal hořet. Grosjean zásluhou Halo přežil, ale také díky rychlé asistenci traťových komisařů a doktorů FIA, jenž byli hned na místě nehody.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…