Historie - formule

Jak měly vypadat monoposty F1 v sezoně 2020 podle spekulací z roku 2011?

Přestože to není až tak dávno, tak zamíříme do historie, konkrétně roku 2011, kde se prezentovaly návrhy na formuli 1 pro sezonu 2020. Realita se poměrně dost lišila od skutečnosti.


Vzhled monopostu rozhodně na první pohled připomíná spíše evropskou formuli 3, než formuli 1. Dále je také hned jasné, že monoposty nemají tak úzká přední křídla. Podle návrhu se podobají spíše těm z let 1998 až 2008. Realita je ovšem přesně opačná, doslova radlice nyní vyčuhuje pod špičkou nosu monopostů.

Zadní křídlo si je relativně podobné, ale kryt motoru měl být daleko nižší, dokonce měl být až pod středovým sloupkem, který slouží jako ochrana hlavy jezdce. Zapomeňte na Halo nebo jinou ochranu hlavy, kromě zvýšených okrajů po straně kokpitu.

Bočnice byly také odlišné, průduchy měly úplně jiný tvar a směr, než tomu je v dnešních dnech. Také je jasné, že dnes mají vozy mnohem větší rozvor, délku a nádrž.

Jiří Košta

Recent Posts

Lucas Auer: Žiju svůj sen, chci v DTM zůstat co nejdéle

Lucas Auer vstupuje do své desáté sezóny v DTM. O svých očekávání, cílech a novinkách…

5 hodinami ago

První volné tréninky letošní sezóny DTM ve znamení Preininga a Engela

Na německém Oscherslebenu začíná tento víkend sezóna DTM. Po pátečních trénincích jsou na vrcholu vozy…

9 hodinami ago

Timo Glock o návratu do DTM

Timo Glock se po třech letech vrací do DTM. O svém navrátu, očekávání a novém…

14 hodinami ago

Müller a Wehrlein s Porsche Penske už ve Spa

Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…

16 hodinami ago

Maro Engel: Nejzkušenější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

1 dnem ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

1 dnem ago