Španělsko se momentálně chlubí stále poměrně novým okruhem MotorLand Aragón. Jeho výstavba by ale bez příběhu okruhu Gualdalope nikdy nevznikla.
Městský závodní okruh ve městě Alcañiz v provincii Teruel (Španělsko), jehož trasa byla 3900 metrů, to bylo Gualdalope. Název si vzal podle řeky, která obklopovala město Alcañiz. Celostátní závody se zde konaly nepřetržitě v letech 1965 až 2003, s výjimkou let 1980, 1981 a 1998.
Guadalope byl vždy považován za oblíbený závodní okruh jak ze strany závodníků, tak veřejnosti. Některé zdroje odhadovaly počet lidí na 60 000 až 70 000 během každého závodu.
Během 70. a 80. let se stal velmi oblíbeným pro testy „národního poháru Renault 8 TS“, později známého jako národní pohár Renaultu. Na tomto okruhu bojovali závodníci jako Luis Villamila, Jesús Puras, Luis Pérez-Sala, Luis Maurel nebo dokonce samotná španělská legenda Carlos Sainz. Rekord drží Juan Fernández García na voze Osella PA9-BMW, který zajel kolo v čase 1:33:67, v průměru 149 km/h.
Nejznámější a nejcharakterističtější na trati byla „trychtýřová“ křivka umístěná na konci cílové čáry, která byla díky svému neuvěřitelnému úhlu, úzkosti a silnému brzdění, tou nejikoničtější.
Okruh Gualdalope byl ve své době nejrychlejším ve Španělsku, jelikož vozy také zrychlovaly. Přibyly dvě šikany, aby se snížila průměrná rychlost v některých zatáčkách.
Po několika vážných nehodách závodníků, v letech 1991 a 1993, začala Španělská federace bránit okruhu Gualdalope v pořádání závodů. Federace tvrdila, že nesplňuje příslušné bezpečnostní podmínky, a to navzdory skutečnosti, že okruh měl všechny bezpečnostní prostředky požadované národními a mezinárodními předpisy.
V roce 1998 sebrala španělská federace licenci ke konání národních závodů a ponechala pouze regionální soutěže pořádané Aragónskou federací. Tržby a zájem společností o sponzorování událostí klesly a v roce 2004 se zde závodilo naposledy.
Místo městské trati vznikl o deset kilometrů dál okruhový komplex s názvem MotorLand Aragón, kde závodí od roku 2010 pravidelně i MotoGP.