První střípky o vzniku nového týmu se objevily počátkem roku 1990. Financování zajistil mexický podnikatel Fernando González Luna, který údajně donesl balík peněz v hodnotě dvaceti milionů dolarů. Samotným šéfem stáje byl bývalý italský novinář Leopoldo Canettoli.
Klíčem k úspěchu ale mělo být Lamborghini, které nejen přišlo s nabídkou dodávání motoru V12, ale také se stavbou šasi a vytvoření celého návrhu vozu.
Na papíře to vypadalo skvěle. Italská automobilka vytvořila v roce 1988 sportovní divizi zaměřenou na formuli 1, přičemž o rok později se podařilo značce vstoupit do šampionátu v podobě dodavatele motorů. Sezona 1991 měla být prvním pokusem o vytvoření vlastního designu a vozu formule 1. Lamborghini oslovilo legendárního Maura Forghieriho, který měl na svém kontě například úspěchy z Ferrari. Ital měl společně s Mariem Tolentinem vytvořit závodní monopost, což se podařilo.
V létě 1990 bylo hotovo, ale přišel velký problém. Mexický investor González Luna zmizel a jeho peníze také. Pochopitelně taková situace vytvořila zásadní problém v budoucím fungování týmu, jelikož chyběl potřebný rozpočet.
Menší spásou přesto bylo Lamborghini, které už nechtělo dobře rozjetý projekt vzdát. Italové tedy vytáhli z kapes ještě nějaké peníze k fungování týmu. Zároveň se všechno přesunulo do Modeny v Itálii.
I když se ještě stále jednalo o tom, že by se stáj mohla jmenovat Lamborghini, nestalo se tak v obavách, že bude vůz slabý. Vznikl tedy tým Modena, přestože se italská automobilka hodně na celém budování podílela.
Bylo však poznamenáno, že po počáteční paušální částce od Lamborghini byl Modena Team zcela nezávislým obchodním subjektem a od Lamborghini neobdržel žádnou další investici ani finanční pomoc. Dodnes se tomuto vozu přesto říká Lambo, což byl i oficiální název pro šasi.
Lambo 291 bylo na první pohled poměrně elegantním vozem s krásnou modrou barvou. Hodně zaujaly i šikmé radiátory, které se později staly trendem a slouží dodnes. Mauro Baldi jako první jezdec vyzkoušel nové auto a otestoval jej na konci roku 1990. Tým poté najal bývalého zaměstnance Minardi Jaimeho Manca Graziadeiho jako manažera týmu, který ale rezignoval před první GP sezóny. Na místo závodních jezdců nakonec usedli Eric van de Poele a Nicola Larini.
Přestože projekt vypadal poměrně dobře i přes nedostatek peněz, očekávaly se alespoň průměrné výsledky. To se ovšem nestalo. Nutno říct, že van de Poele nepatřil zrovna k nejlepším jezdcům v historii formule 1, přesto se šestnácti závodů dokázal kvalifikovat ke startu pouze jednou. GP San Marina 1991 dokončil na slušné deváté pozici. Závodník mohl ovšem dovézt body a skončit pátý, jenže mu došlo palivo před cílem.
Larini se pral trochu statečněji, když dokázal svůj vůz dostat na start pětkrát. Nadějný Ital se kvalifikoval hned pro první závod v USA a skončil sedmý, což ještě tehdy dávalo týmu naděj, přestože na vítězného Ayrtona Sennu ztratil pět kol. Bohužel to byl nejlepší výsledek roku.
V polovině sezóny se tým dostal do velkých finančních potíží, nebyl schopen zajistit žádné smysluplné sponzorství a Lamborghini odmítalo uvolnit jakékoliv další finanční prostředky. Forghieri také v polovině sezony opustil post technického ředitele, aby se znovu zaměřil na svou roli v Lamborghini Engineering a dohlížel na konstrukci zcela nového motoru pro ročník 1992.
Na konci sezony byla Modena už zadlužená a Lamborghini neposkytovalo finanční pomoc ani tak, tým byl na konci cesty. Forghieri se vrátil, aby se pokusil organizovat Modenu jako životaschopnou nezávislou entitu z Lamborghini Engineering, nebo se pokusit o spojení s týmem Larrousse. Pokus byl i tentokrát neúspěšný. Nakonec tým před sezonou 1992 zmizel a nebyl schopen překonat své finanční problémy.
Ve formuli 1 tak padl po pouhém jednom roce další ambiciózní projekt, který mohl skončit úplně jinak, pokud by mělo Lamborghini vyšší zájem o účast v šampionátu. Mimochodem Lambo 291 je dodnes součástí muzea Lamborghini v Boloni.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…