Historie - formule

Berger vynechal tři závody kvůli nemoci a smrti svého otce. Poté naposledy zvítězil

Gerhard Berger odešel po sezoně 1995 z Ferrari, jelikož se obával, že italská stáj bude opět mít velké problémy s technikou. Pro Rakušana přišel návrat tam, kde začínal – k Benettonu.


Rok 1996 se ale pro Bergera ukázal jako hodně špatným, jízdní vlastnosti modelu Benetton B196 nevyhovovaly jeho jezdeckému stylu.

Závodník téměř podruhé ve své kariéře vyhrál Velkou cenu Německa, než vybouchl jeho motor Renault V10 a vítězství přenechal Damonovi Hillovi ve Williamsu. Bergerovým hlavním problémem na začátku roku 1996 byla jeho pozice při řízení, která bránila plynulému proudění vzduchu do sacího boxu. Z tohoto důvodu byl závodník okamžitě na rovinkách pomalejší, než jeho tehdejší týmový kolega Jean Alesi. Přesto získal dvoje stupně vítězů a celkové šesté místo.

Nový vůz Benetton B197 měl nevýrazný úvod do sezony 1997 v Austrálii, ale tým a Berger se zlepšili, jelikož v Brazílii už to bylo druhé místo. Poslední vrchol kariéry jeho i Benettonu přišel na okruhu Hockenheim.

Rakušan se vrátil do paddocku po třech vynechaných závodech, což nejprve způsobila jeho nemoc a poté smrtelná nehoda jeho otce. Německo ale Bergerovi patřilo. Dokázal získat pole position, nejrychlejší kolo závodu a vítězství.

„Fantastické vítězství pro mě i pro tým, opravdu jsem měl pocit, že mám tento víkend nějaké nadlidské schopnosti, protože i když nejsem v nejlepší kondici, mohl jsem se celý závod soustředit.

Tým odvedl skvělou práci a naše strategie byla dokonalá. Krátce poté, co jsem ztratil čtyři nebo pět sekund, když mi vynechal motor, jsem narazil na problém. Zastavil jsem téměř úplně a opravdu jsem si myslel, že jsem závod prohrál.

Bylo překvapivé, že jsem pokračoval ve vedení! Myslím, že jsme prokázali, že máme skvělý balík a dokážeme být po zbytek sezony opět konkurenceschopní. Celý víkend byl pro mě velmi emotivní a poslední kolo bylo jedno, na které si budu vždy pamatovat,“ řekl tehdy na tiskové konferenci Berger.

Další vítězství už nepřišlo a Rakušan oznámil své rozhodnutí opustit Benetton na konci sezony během stejného víkendu. Nakonec skončil úplně se závoděním ve formuli 1 a v posledním závodě se umístil těsně za třetím Jacquesem Villeneuvem, který slavil titul.

Mimochodem dlouho se spekulovalo, že zamíří Berger zpátky k Ferrari od roku 1998, to byla fáma. Sauber měl také obrovský zájem o závodníka, ale nabídku odmítl, jelikož nechtěl závodit s drážkovanými pneumatikami a pod novými pravidly.

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago