Rok 1996 se ale pro Bergera ukázal jako hodně špatným, jízdní vlastnosti modelu Benetton B196 nevyhovovaly jeho jezdeckému stylu.
Závodník téměř podruhé ve své kariéře vyhrál Velkou cenu Německa, než vybouchl jeho motor Renault V10 a vítězství přenechal Damonovi Hillovi ve Williamsu. Bergerovým hlavním problémem na začátku roku 1996 byla jeho pozice při řízení, která bránila plynulému proudění vzduchu do sacího boxu. Z tohoto důvodu byl závodník okamžitě na rovinkách pomalejší, než jeho tehdejší týmový kolega Jean Alesi. Přesto získal dvoje stupně vítězů a celkové šesté místo.
Nový vůz Benetton B197 měl nevýrazný úvod do sezony 1997 v Austrálii, ale tým a Berger se zlepšili, jelikož v Brazílii už to bylo druhé místo. Poslední vrchol kariéry jeho i Benettonu přišel na okruhu Hockenheim.
Rakušan se vrátil do paddocku po třech vynechaných závodech, což nejprve způsobila jeho nemoc a poté smrtelná nehoda jeho otce. Německo ale Bergerovi patřilo. Dokázal získat pole position, nejrychlejší kolo závodu a vítězství.
„Fantastické vítězství pro mě i pro tým, opravdu jsem měl pocit, že mám tento víkend nějaké nadlidské schopnosti, protože i když nejsem v nejlepší kondici, mohl jsem se celý závod soustředit.
Tým odvedl skvělou práci a naše strategie byla dokonalá. Krátce poté, co jsem ztratil čtyři nebo pět sekund, když mi vynechal motor, jsem narazil na problém. Zastavil jsem téměř úplně a opravdu jsem si myslel, že jsem závod prohrál.
Bylo překvapivé, že jsem pokračoval ve vedení! Myslím, že jsme prokázali, že máme skvělý balík a dokážeme být po zbytek sezony opět konkurenceschopní. Celý víkend byl pro mě velmi emotivní a poslední kolo bylo jedno, na které si budu vždy pamatovat,“ řekl tehdy na tiskové konferenci Berger.
Další vítězství už nepřišlo a Rakušan oznámil své rozhodnutí opustit Benetton na konci sezony během stejného víkendu. Nakonec skončil úplně se závoděním ve formuli 1 a v posledním závodě se umístil těsně za třetím Jacquesem Villeneuvem, který slavil titul.
Mimochodem dlouho se spekulovalo, že zamíří Berger zpátky k Ferrari od roku 1998, to byla fáma. Sauber měl také obrovský zájem o závodníka, ale nabídku odmítl, jelikož nechtěl závodit s drážkovanými pneumatikami a pod novými pravidly.
Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.
ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…
Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…
Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…
Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…
Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…