Categories: Historie - formule

Tyrrell 2000 – snaha o vzkříšení slavného jména skončila propadákem

V devadesátých letech už nebyl Tyrrell Racing tím, kdo dokázal vítězit v závodech. Tým zažil několik dobrých let v turbo éře v 80. letech. Následující roky musel Tyrrell doslova bojovat o přežití, dokud Paul Stoddart v roce 1997 nepřijel k týmu a nenabídl spolu se svou společností European Aviation vzkříšení.


O špatném roce 1996 a 1997 pro Tyrrell už jsme v minulosti hovořili, nicméně příběhů je stále ještě několik. 11. září publikoval tým Tyrrell společně s Paulem Stoddartem tiskovou zprávu s jejich plány do budoucna. S titulem Tyrrell 2000 „Závod napříč miléniu“.

„Tým společnosti Tyrrell Formule 1 získal tento týden podporu v hodnotě několika milionů liber potvrzením významného společného podniku se sponzorem týmu European Aviation, který má postavit nové nejmodernější zařízení v aerodynamickém tunelu na základně letecké společnosti v mezinárodním letišti v Bournemouthu,“ stálo v oficiálním prohlášení.

Foto: UnracedF1

Plán spočíval v tom, že aerodynamický tunel bude uveden do provozu v únoru 1998, což by neuvěřitelně stáji pomohlo. Tehdy ještě nebylo běžné, že by někdo vlastnil větrný tunel pro testování maket svých vozů. Stoddartova společnost by zároveň využila prostor pro vývoj „Hush Kits“, lépe řečeno tlumiče výfuku motoru, pro nové hlukové předpisy v letectví.

Kromě silného partnera, kterého našli v evropském letectví, Stoddart trávil s týmem celou sezonu 1997. Budoucnost se zdála být velmi jasná.

Během sezóny se Paul a Ken Tyrrell stali přáteli a mluvili o převzetí Tyrrella právě Stoddartem. Šéf stáje Tyrrell byl bohužel nemocný a chtěl prodat svůj tým formule 1 a myslel si, že Stoddart je správnou osobou, které ho prodá.

Foto: UnracedF1

Během Velké ceny Španělska, poté, co Paul Stoddart nabídl 25 milionů dolarů, si téměř plácli. Byl tu však ještě jiný kupující. Bob Tyrrell, Kenův syn, jednal s British American Tobacco, který měl v úmyslu vstoupit do formule 1.

Přestože Stoddart ještě nabídl staršímu Tyrrellovi šek ve výši pěti milionů dolarů navíc, bylo pozdě. Smlouva Tyrrellu a BAT byla uzavřena.

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

5 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago