Categories: Historie - formule

Tyrrell 2000 – snaha o vzkříšení slavného jména skončila propadákem

V devadesátých letech už nebyl Tyrrell Racing tím, kdo dokázal vítězit v závodech. Tým zažil několik dobrých let v turbo éře v 80. letech. Následující roky musel Tyrrell doslova bojovat o přežití, dokud Paul Stoddart v roce 1997 nepřijel k týmu a nenabídl spolu se svou společností European Aviation vzkříšení.


O špatném roce 1996 a 1997 pro Tyrrell už jsme v minulosti hovořili, nicméně příběhů je stále ještě několik. 11. září publikoval tým Tyrrell společně s Paulem Stoddartem tiskovou zprávu s jejich plány do budoucna. S titulem Tyrrell 2000 „Závod napříč miléniu“.

„Tým společnosti Tyrrell Formule 1 získal tento týden podporu v hodnotě několika milionů liber potvrzením významného společného podniku se sponzorem týmu European Aviation, který má postavit nové nejmodernější zařízení v aerodynamickém tunelu na základně letecké společnosti v mezinárodním letišti v Bournemouthu,” stálo v oficiálním prohlášení.

Foto: UnracedF1

Plán spočíval v tom, že aerodynamický tunel bude uveden do provozu v únoru 1998, což by neuvěřitelně stáji pomohlo. Tehdy ještě nebylo běžné, že by někdo vlastnil větrný tunel pro testování maket svých vozů. Stoddartova společnost by zároveň využila prostor pro vývoj „Hush Kits“, lépe řečeno tlumiče výfuku motoru, pro nové hlukové předpisy v letectví.

Kromě silného partnera, kterého našli v evropském letectví, Stoddart trávil s týmem celou sezonu 1997. Budoucnost se zdála být velmi jasná.

Během sezóny se Paul a Ken Tyrrell stali přáteli a mluvili o převzetí Tyrrella právě Stoddartem. Šéf stáje Tyrrell byl bohužel nemocný a chtěl prodat svůj tým formule 1 a myslel si, že Stoddart je správnou osobou, které ho prodá.

Foto: UnracedF1

Během Velké ceny Španělska, poté, co Paul Stoddart nabídl 25 milionů dolarů, si téměř plácli. Byl tu však ještě jiný kupující. Bob Tyrrell, Kenův syn, jednal s British American Tobacco, který měl v úmyslu vstoupit do formule 1.

Přestože Stoddart ještě nabídl staršímu Tyrrellovi šek ve výši pěti milionů dolarů navíc, bylo pozdě. Smlouva Tyrrellu a BAT byla uzavřena.

Jiří Košta

Recent Posts

Bortolotti, van der Linde, a Engel: Kdo získá titul v DTM?

Dramatický závěr napínavého závodu o titul DTM: Tento víkend (18. až 20. října) bude Hockenheimring…

3 dny ago

Auer a Engel jsou šampióny GT World Challenge Europe Sprint Cup

Lucas Auer a Maro Engel to zvládli. Dvojice továrních pilotů Mercedesu porazila tým WRT s…

5 dny ago

Gounon a Götz vítězí v deštivém závodě

Jules Gounon a Maxi Götz se konečně dočkali. Pro svůj tým Boutsen VDS totiž přivezli…

5 dny ago

Mercedes zvažuje vstup do Hypercars, Lamborghini naopak odchod

I přes veškerý vzdor vůči vstupu do třídy Hypercar ve WEC, Mercedes ho přeci jen…

2 týdny ago

Madpanda Motorsport končí partnerství s Mercedesem

Madpanda Motorsport, privátní tým, který závodil posledních několik let s Mercedesem AMG GT3 Evo v…

2 týdny ago

DTM odhaluje kalendář pro 2025

ADAC zveřejnil kalendář DTM pro příští sezonu. Místa konání a jejich pořadí se nemění, sezona…

2 týdny ago