Historie - formule

Sauber podepsal před sezonou 2015 čtyři závodníky

Start sezony 2015 začal u Sauberu souzením se s Giedem van der Gardem, který měl o rok předtím u týmu roli testovacího jezdce. Holandský závodník měl ale mít zajištěnou pozici pilota v týmu, což se nakonec nestalo.


Poměrně vtipná situace nastala u Sauberu, jelikož měl van der Garde platnou a podepsanou smlouvu pro rok 2015. Nicméně v listopadu byl oznámený příchod Felipeho Nasra. Švýcarský tým tak jasně porušil smlouvu a měl velké problémy.

Opravdu zvláštní praktiky, které před pár lety v týmu fungovaly. Navzdory tomu, že švýcarský arbitr nařídil Sauberu „zdržet se jakýchkoli opatření, jejichž důsledkem by bylo zbavení pana van der Gardeho oprávnění účastnit se sezóny Formule 1 jako jeden ze dvou jmenovaných závodníků Sauberu“, tak se závodník do kokpitu opravdu nedostal.

Těsně před Velkou cenou Austrálie, která se konala ve dnech 13. až 15. března 2015, podal van der Garde žádost u australského soudu, který nařídil v prvním stupni 11. března a 12. března po neúspěšném odvolání Saubera, aby mu bylo povoleno závodit v Melbourne. Kvůli riziku zabavení jeho majetku z důvodu neplnění soudních příkazů se Sauber rozhodl přerušit účast v prvním tréninku až do výsledku soudního řízení proti tehdejší vedoucí stáje Monishe Kaltenborn.

Sám závodník se dokonce snažil nacpat do kokpitu v kombinéze Ericssona pro novou sezonu, ale asi i kvůli nechuti všem okolo svojí snahu vzdal.

Na základě mediálních spekulací se však díky intervenci Bernieho Ecclestona zabránilo další negativní publicitě o formuli 1. Ericsson a Nasr se mohli zúčastnit druhého pátečního odpoledního tréninku.

Záležitost tak byla dočasně vyřešena v sobotu 14. března 2015 poté, co van der Garde oznámil, že se vzdá závodu v Melbourne s cílem nalézt v budoucnu lepší řešení.

Tým Sauber a jeho noví jezdci pro rok 2015, Ericsson a Nasr, tak mohli absolvovat zbytek víkendu. O tři dny později, 18. března 2015, van der Garde potvrdil, že on a Sauber dosáhli po vzájemné dohody, která ho jednou provždy oprostila od práv na závod ve formuli 1 s týmem výměnou za odškodnění ve výši 16 milionů dolarů.

A proč se píše o čtyřech jezdcích, když se o sedačku prali tři? Inu, před GP Japonska 2014 podepsal smlouvu u stáje jistý Jules Bianchi. Tragický osud mu ovšem nedal příležitost…

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

14 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

2 dny ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

4 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago