Historie - formule

Pět zajímavých věcí, které se staly v sezoně 2015 formule 1

Před pěti lety se do královny motorsportu vrátily motory Honda, které jsou v šampionátu dodnes. Pokračovala dominance Mercedesu a Lewise Hamiltona, přesto bylo i na tomto ročníku několik zvláštností.


Comeback Hondy s obrovskou ostudou

Japonský výrobce se vrátil do šampionátu po sedmi letech, přičemž v roce 2008 startoval jako tovární tým. Ostatní značky ovšem měly už rok výhody ve vývoji, což se také hodně podepsalo. McLaren, který byl Hondou poháněný hodně trpěl celý rok.

Celkové deváté místo a sedmadvacet bodů je jasným důkazem toho, jak špatný vůz to byl. Ani šampioni Jenson Button a Fernando Alonso nic lepšího nedokázali vymyslet.

Alonsovo zranění během testování a „návrat“ Magnussena

Aby toho nebylo málo, tak se španělský závodník Fernando Alonso nezúčastnil prvního závodu sezony. Na jeho místo narychlo přišel předtím vypovězený Kevin Magnussen.

Během testování v Barceloně přišla poměrně obyčejná nehoda, která ale měla velké následky. Přestože dodnes není zřejmé, co se stalo, tak pravděpodobně šlo o elektrický výboj z vozu přímo do Alonsova těla.

Jezdecká sestava Sauberu čítala čtyři jezdce pro úvodní závod

Přestože je to až neuvěřitelné, tak se do dvou monopostů švýcarské stáje podepsali hned čtyři závodníci. Po boku Felipeho Nasra a Marcuse Ericssona měl platnou smlouvu i Giedo van der Garde. Před osudným závodem v Japonsku údajně podepsal smlouvu i Jules Bianchi.

Van der Garde byl po tahanicích nakonec finančně odškodněn a sezonu odjeli Nasr s Ericssonem.

Lotus (Renault) s motory Mercedes

Přestože v sezoně 2015 už Lotus nesouvisel s Renaultem, zázemí bylo stále tam, kde původně působila právě francouzská stáj. Po stálých problémech s turbomotory Renault se tým rozhodl přejít trochu překvapivě na motory Mercedes, který byly jednoznačně nejlepší.

Lotus měl ovšem velké finanční problémy, proto byl po sezoně opět zpátky odkoupený Renaultem a šasi se opět přizpůsobilo francouzskému motoru.

Fanoušek na trati

Během GP Singapuru se na okruhu objevil fanoušek, který zkrátka jen stál u svodidel a díval se. Pravděpodobně neměl dostatečný výhled na závod, proto se rozhodl situaci vyřešit po svém.

Všeho si jako první všiml vedoucí Sebastian Vettel s Ferrari, jenž přispěl k tomu, že na trať okamžitě vyjel Safety car. Nikomu se naštěstí nic nestalo.

Jiří Košta

Recent Posts

Proton Porsche Hypercar oznamuje svou posádku pro letošní sezonu WEC

Jihoamerické duo Nico Pino a Nico Varrone se připojují k Neelu Janimu na palubě Porsche…

2 hodinami ago

Přesun do BMW byla vždy možnost, říká Kevin Magnussen

Kevin Magnussen bude v letošní sezoně závodit s BMW ve World Endurance Championship (WEC) a…

3 hodinami ago

Peugeot oznamuje posádky pro sezonu 2025 WEC

Peugeot Sport oznamuje své posádky pro sezonu 2025 ve World Endurance Championship. Složení jezdců se…

2 dny ago

Akkodis ASP oznamuje bronzové jezdce pro FIA WEC

Francouzský tým, jenž startuje ve FIA WEC, oznámil další dva piloty do svých sestav. Arnold…

2 dny ago

Překvapení! Valentino Rossi bude závodit ve FIA WEC i letos

Tým WRT oznámil jezdecké sestavy pro sezónu FIA WEC 2025. Valentino Rossi bude pokračovat.

4 dny ago

Cadillac x JOTA odhaluje livery pro letošní sezonu WEC

Cadillac Racing ve spojení s týmem Cadillac Hertz Team JOTA dnes odhalili vzhled svých dvou…

5 dny ago