Příběh, jenž je velmi smutný a jedinečný zároveň. Tatra jako taková se do formule 1 údajně nikdy nechystala, přesto se vydal na závod v Belgii člověk jménem Viglielmo Matozza.
Viglielmo začal v jeho garáži budovat vůz VM Monoplace (jednomístný vůz a jeho iniciály). Zajímavé ovšem je, že připravovaný monopost formule 1 měl motor Tatra V8.
Závodník vynechal spánek po několik nocí, aby byl připravený na závod XXIII Grand Prix des Frontières, který se konal roku 1954. Přestože už v té době byly důležité ve formuli 1 peníze, Matozza byl snílek, jenž věřil, že i on se může dostat na start. Jakmile dorazil na místo, tak se rozhodl svůj vůz z číslem 36 vyložit a chvíli zavřít oči a lehnout si v doprovodném vozidle.
Viglielmo bohužel zaspal celý trénink a probudil se jen chvíli předtím, než byla vyvěšena šachovnicová vlajka. Důvod toho, proč tedy nestartoval bylo, že zkrátka zaspal.
Do formule 1 už se nikdy nevrátil, ale svou formuli VM, která vycházela z Tatry 607, přestavěl na dvoulitrový sportovní vůz, jenž dosáhl bohužel mizerných výsledků.