Historie - formule

Berger během GP Portugalska 1993 po výjezdu z boxů havaroval, mohlo za to aktivní zavěšení

Rakouský závodník Gerhard Berger měl společně s Ferrari těžkou sezonu 1993. Monopost F93A byl rychlostně za očekáváním a navíc měl hodně poruch, náladě v týmu nepřidala ani nehoda v Portugalsku.


Rakušan se kvalifikoval do závodu na osmé pozici. Zatímco jeho týmový kolega Jean Alesi dostal poprvé toho roku Ferrari do vedení v závodě, Berger se trápil v poli.

Během zastávky v boxech proběhlo všechno v pořádku, ale jakmile vyjel Berger z uličky, jeho vůz se zbalil a nekontrolovatelně narazil do bariéry. I když se zdálo, že za to mohl samotný závodník, bylo všechno úplně jinak.

Ve formuli 1 se stále více objevovalo aktivní zavěšení, které pomáhalo závodníkům stabilizovat vůz v zatáčkách. Jelikož se ale fakticky vůz sám pohyboval, musel být celý systém perfektně vyladěný, což v případě Ferrari nebyl.

Jelikož Berger vyjížděl z hrbolaté boxové uličky na okruhu Estoril, systém si myslel, že se nachází v jiném místě trati, zkrátka nevěděl, kde je! Závodník byl v té chvíli už jen pasažérem a ze závodu odstoupil stejně jako předtím v Itálii.

Celý aktivní systém, který pomohl Williamsu k zisku dvou titulů byl nakonec po sezoně 1993 zakázán.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim o novém angažmá – Je to jako reprezentovat FC Bayern Mnichov

Nicki Thiim v této sezoně opět nebude chybět v DTM, ale zatímco Dán zůstává ve…

1 týdnem ago

Manthey Ema drží po prvním testovacím dni 1-2

Oficiální testy na novou sezonu DTM byly zahájeny. Piloti se po zimní přestávce sešli na…

1 týdnem ago

Ford týmu HRT představil piloty

Závodní tým HRT Ford Performance prezentoval své dva piloty.

1 týdnem ago

Doerr Motorsport odhaluje barvy pro letošní sezónu DTM

Oba McLareny jsou připravené!

2 týdny ago

Pascal Wehrlein s Porsche Penske ve třetím voze pro 24h v Le Mans

Loňský šampion Formule E, Pascal Wehrlein, doplní sestavu třetího vozu Porsche Penske pro 24h v…

2 týdny ago