Historie - formule

Třetí japonský tým F1 na roštu? To měl být Direxiv Motorsport

Formule 1 zaznamenala ve svém šampionátu mnoho japonských závodníků, konstruktérů, týmů i dodavatelů pohonných jednotek. V roce 2006 až 2008 jsme viděli dokonce dva týmy v podobě Hondy a Super Aguri. Připojit se ale měl ještě třetí tým.

Direxiv byla vlastně společnost, která se pohybovala hned v několika sériích. Jmenovat můžeme především GP2, japonské Super GT a formuli Nippon. Dalším logickým krokem tak byla formule 1, jejímž členem se měl tým stát od sezony 2008.

Podobně jako plánovaný tým z Dubaje, tak i v tomto případě se jednalo o vazby ke stáji McLaren, která stále nevzdávala svůj sen na „béčkový“ tým. Testovací pilot McLarenu Alex Wurz měl být poněkud překvapivě sponzorem stáje a jedním z lídrů. Jean Alesi měl být zároveň jedním z pomocníků v budování stáje. Zkrátka si na všem Direxiv dával hodně záležet. Mezi jezdce se úplně původně zvažoval Lewis Hamilton, ale také Pedro de la Rosa nebo Gary Paffett.

Spekulace ohledně začaly stoupat během prvních závodů v paddocku roku 2006, později přišlo i oficiální oznámení, že se tým chce do formule 1 opravdu přidat.

Problémem bylo, že podobnou nabídku učinil v té době McLarenu ještě Dave Richards s Prodrivem, který chtěl taktéž do formule 1 od sezony 2008. Richards dostal po GP Francie garantované místo na roštu, což znamenalo konec nadějí pro Direxiv. FIA se později rozhodla změnit pravidla, jelikož si každý tým musel stavět vlastní šasi. Z projektu Prodrive tak nakonec selhalo také.

Direxiv po své neúspěšné snaze přišel o hlavního sponzora a nastalo postupné odpadání i z ostatních sérií. Velká škoda, že FIA tehdy změnila pravidla.

Jiří Košta

Recent Posts

Iron Dames oznamují partnerství s Porsche ve WEC

Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…

8 hodinami ago

Mercedes vstupuje do WEC s Iron Lynx

Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…

1 dnem ago

Divoké Macau vyhrál Maro Engel

Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…

3 dny ago

JOTA Sport by Cadillac odhaluje jezdecké posádky pro příští sezonu WEC

Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…

1 týdnem ago

Lamborghini zvažuje kompletní odchod z WEC

Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…

1 týdnem ago

Pro Lotterera má letošní titul ve FIA WEC daleko větší hodnotu – dřív nebyla konkurence

Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…

1 týdnem ago