Historie - formule

Třetí japonský tým F1 na roštu? To měl být Direxiv Motorsport

Formule 1 zaznamenala ve svém šampionátu mnoho japonských závodníků, konstruktérů, týmů i dodavatelů pohonných jednotek. V roce 2006 až 2008 jsme viděli dokonce dva týmy v podobě Hondy a Super Aguri. Připojit se ale měl ještě třetí tým.

Direxiv byla vlastně společnost, která se pohybovala hned v několika sériích. Jmenovat můžeme především GP2, japonské Super GT a formuli Nippon. Dalším logickým krokem tak byla formule 1, jejímž členem se měl tým stát od sezony 2008.

Podobně jako plánovaný tým z Dubaje, tak i v tomto případě se jednalo o vazby ke stáji McLaren, která stále nevzdávala svůj sen na „béčkový“ tým. Testovací pilot McLarenu Alex Wurz měl být poněkud překvapivě sponzorem stáje a jedním z lídrů. Jean Alesi měl být zároveň jedním z pomocníků v budování stáje. Zkrátka si na všem Direxiv dával hodně záležet. Mezi jezdce se úplně původně zvažoval Lewis Hamilton, ale také Pedro de la Rosa nebo Gary Paffett.

Spekulace ohledně začaly stoupat během prvních závodů v paddocku roku 2006, později přišlo i oficiální oznámení, že se tým chce do formule 1 opravdu přidat.

Problémem bylo, že podobnou nabídku učinil v té době McLarenu ještě Dave Richards s Prodrivem, který chtěl taktéž do formule 1 od sezony 2008. Richards dostal po GP Francie garantované místo na roštu, což znamenalo konec nadějí pro Direxiv. FIA se později rozhodla změnit pravidla, jelikož si každý tým musel stavět vlastní šasi. Z projektu Prodrive tak nakonec selhalo také.

Direxiv po své neúspěšné snaze přišel o hlavního sponzora a nastalo postupné odpadání i z ostatních sérií. Velká škoda, že FIA tehdy změnila pravidla.

Jiří Košta

Recent Posts

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

7 hodinami ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

2 dny ago

Valentino Rossi na póidu v domácím závodě na Imole

Vůz #46, tedy i Valentino Rossi, zísiává druhé kategorii LMGT3 na italské Imole. Závod vyhrálo…

4 dny ago

Ferrari vítězí na Imole, BMW a Alpine doplňuje podium

Ferrari #51 vítězí v domácím závodě na Imole po startu z pole position. BMW #15…

4 dny ago

Valentino Rossi: „S Goodyearem trpíme, rád bych pokračoval s BMW“

Před závodním víkendem FIA WEC na italské Imole hovořil Valentino Rossi s domácími novináři o…

4 dny ago

Antonio Giovinazzi ve Ferrari #51 bere druhou pole position v řadě

Antonio Giovinazzi získává pole position na domácí půdě pro šestihodinový závod v Imole. Pro pilota…

5 dny ago