Historie - formule

Třetí japonský tým F1 na roštu? To měl být Direxiv Motorsport

Formule 1 zaznamenala ve svém šampionátu mnoho japonských závodníků, konstruktérů, týmů i dodavatelů pohonných jednotek. V roce 2006 až 2008 jsme viděli dokonce dva týmy v podobě Hondy a Super Aguri. Připojit se ale měl ještě třetí tým.

Direxiv byla vlastně společnost, která se pohybovala hned v několika sériích. Jmenovat můžeme především GP2, japonské Super GT a formuli Nippon. Dalším logickým krokem tak byla formule 1, jejímž členem se měl tým stát od sezony 2008.

Podobně jako plánovaný tým z Dubaje, tak i v tomto případě se jednalo o vazby ke stáji McLaren, která stále nevzdávala svůj sen na „béčkový“ tým. Testovací pilot McLarenu Alex Wurz měl být poněkud překvapivě sponzorem stáje a jedním z lídrů. Jean Alesi měl být zároveň jedním z pomocníků v budování stáje. Zkrátka si na všem Direxiv dával hodně záležet. Mezi jezdce se úplně původně zvažoval Lewis Hamilton, ale také Pedro de la Rosa nebo Gary Paffett.

Spekulace ohledně začaly stoupat během prvních závodů v paddocku roku 2006, později přišlo i oficiální oznámení, že se tým chce do formule 1 opravdu přidat.

Problémem bylo, že podobnou nabídku učinil v té době McLarenu ještě Dave Richards s Prodrivem, který chtěl taktéž do formule 1 od sezony 2008. Richards dostal po GP Francie garantované místo na roštu, což znamenalo konec nadějí pro Direxiv. FIA se později rozhodla změnit pravidla, jelikož si každý tým musel stavět vlastní šasi. Z projektu Prodrive tak nakonec selhalo také.

Direxiv po své neúspěšné snaze přišel o hlavního sponzora a nastalo postupné odpadání i z ostatních sérií. Velká škoda, že FIA tehdy změnila pravidla.

Jiří Košta

Recent Posts

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago

WRT odhaluje barvy vozu Valentina Rossiho a jeho kolegů pro letošní sezonu

Tým WRT bude i v letošním roce působit s dvěma vozy BMW M4 GT3 Evo…

5 dny ago