Monopost McLarenu pro sezonu 1967 startoval v tmavě rudé, přesně jako Ferrari, které je ale pro tento styl proslavené.
Podle tehdejšího šéfmechanika Alastaira Caldwella neměl McLaren zkrátka k dispozici jinou barvu, než červenou. Pořadatelé italského závodu v Monze ale zcela vybouchli, když viděli možnou zaměnitelnost s vozy Ferrari. Okamžitě šli za Caldwellem s tím, aby sehnal zelenou barvu a monoposty přetřel. Důvodem k zelené barvě byla skutečnost, že vůz závodil pod licencí Velké Británie, pro kterou tato barva tradiční závodní.
Pochopitelně se to McLarenu nelíbilo, proto poslal šéfmechanik svého kolegu do obchodu, aby sehnal co nejhorší zelenou barvu, kterou uvidí.
„Chtěli jsme natřít celé auto v barvě limetky, včetně volantu, pneumatik, pružin,“ vzpomíná Caldwell.
Situace se ale otočila po kvalifikaci, kdy přiběhli pořadatelé do garáže znovu. Bruce McLaren se dokázal kvalifikovat do první řady, ale rudé vozy z Maranella poprvé od sezony 1962 nikoliv.
„Najednou za námi běželi pořadatelé a ptali se, jestli je vůz pořád červený. Ano? Dobře, tak ho tak nechte. Došlo jim, že by nebyl v první řadě žádný červený vůz během italské Grand Prix!,“ dodává šéfmechanik.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…