Historie - formule

First Racing otestoval svůj monopost pro F1 během show v Bologni, do závodů se ale nikdy nedostal

First Racing se do formule 1 nestihl ani zapsat, i když monopost postavený měl. Vůz byl ovšem až příliš nebezpečný a později těžký, proto ze snahy vyjet na závodní tratě nic nebylo.


Italský závodní tým, který založil Lamberto Leoni se příliš v motorsportu neproslavil. Jeho velmi špatné výsledky určitě nevypadaly na to, že by se tým mohl pokusit vstoupit do formule 1.

First Racing začal s týmem ve formuli 3000, kde pro ně závodil domácí Gabriele Tarquini. Zajímavostí je, že samotný Leoni byl v posádce, ale díru do světa neudělal i přesto, že sám závodil ve formuli 1.

Jeho stáj se po formuli 3000 snažila vstoupit do královny motorsportu od sezony 1989. Monopost navrhoval Richard Divila, kterému se to příliš nepovedlo, kromě toho First Racing musel vzít za vděk hodně špatné motory Judd V8.

Stáj se s novým monopostem 188 objevila na tehdejší show v Bologni, kde se sice nejelo naplno, ale událost měla pomoci týmu k propagaci a získání nových sponzorů. Přestože vůz nebyl podle FIA bezpečný, Gabriele Tarquini usedl za volant a rozhodně se nebál šlápnout na plyn.

Asi není překvapením, že byl vůz i tak o dost pomalejší, než ostatní stáje, přestože na akci objevila jen Osella, Eurobrun, Minardi a Dallara. Všechny tyto stáje byly ve své době hodně vzadu, většinou měli problém postoupit z předkvalifikace.

Trénink (7. prosince 1988)
1 Alex Caffi   BMS Dallara F1 88A    57.13, 85.699 km/h
2 Luis Perez Sala  Minardi M188     57.17
3 Nicola Larini  Osella FA1/L     59.68
4 Fabrizio Barbazza  EuroBrun ER188   1m02.01
5 Gabriele Tarquini  First 188   1m02.31

Jelikož se blížil start sezony a tým by riskoval vysoké pokuty a ztráty peněz za to, že se nezúčastní, stáj se nevzdávala a pokusila se o postavení nového šasi s využitím materiálu Redus 410 NA. To sice pomohlo k vystužení konstrukce, ale zároveň byl vůz enormně těžký. Zatěžkávacími zkouškami FIA na druhý pokus monopost prošel, jenže Leonimu už v té době bylo jasné, že jeho vůz bude mít problém s tím, aby prošel předkvalifikací.

First Racing se tak sbalil a soustředil se i nadále na závody formule 3000. Ani zde to ale nebylo o moc lepší, jelikož se v následujících letech vozy do některých závodů ani nekvalifikovaly. Leoniho tým opustil motorsport po sezoně 1991.

Monoposty byly odkoupeny stájí Life Racing Engines pro sezonu 1990, která je dokázala přestavět a trochu zredukovat váhu. Bohužel stáj měla také jepičí život a byla k vidění jen jeden rok s tím, že se nekvalifikovala ani do jednoho závodu.

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago