Historie - formule

Eddie Irvine chtěl vytvořit vlastní tým odkoupením Jordanu nebo Minardi, u obou selhal

Bývalý pilot formule 1 Eddie Irvine chtěl vytvořit stáj, která by nesla jeho název. Přestože závodník zanevřel na svět rychlých kol už po sezoně 2002, všechno mohlo být zdaleka jinak.


Irský závodník o sobě dal hodně vědět během GP Monaka 2005, nikoliv ovšem na závodní trati, ale na jachtě. Irvine se snažil získat k odkoupení jeho bývalý závodní tým Jordan. Z celého příběhu ovšem sešlo, jelikož si Eddie Jordan i v tomto případě řekl až příliš mnoho peněz.

Tehdy už vysloužilý pilot se myšlenky na vlastní tým s názvem Irvine Racing nevzdal. O několik měsíců později na Hockenheimu oslovil malou italskou stáj Minardi.

Samotný šéf Paul Stoddart potvrdil, že jednal s Irvinem ohledně možnosti odkoupení stáje. Aby toho nebylo málo, tak měl stát za závodníkem ruský miliardář Roustam Tariko, který chtěl být ve stáji podílníkem. Námluvy ale ani v tomto případě netrvaly dlouho.

Irvine už se svých snah vzdal a z Minardi se zásluhou odkoupení stalo Toro Rosso.

Jiří Košta

Recent Posts

Exkluzivně: Felipe Drugovich a Frederik Vesti o podobnostech mezi Formulí E a Hypercarem Cadillac

Felipe Drugovich a Frederik Vesti byli minulý víkend v Berlíně v rámci Formule E. Drugovich…

1 týdnem ago

Racing Journal Speed Fest již příští víkend

Racing Journal Speed Fest na Autodromu Most už příští víkend!

1 týdnem ago

Jenson Button odejde z JOTA Sport na konci sezony

Jenson Button, pilot vozu Cadillac V.Series-R pro tým JOTA Sport v FIA WEC, odejde z…

2 týdny ago

Cadillac bere 1-2 v Sao Paulu

Cadillac Hertz Team JOTA bere 1-2 v šestihodinovém závdodě v Sao Paulu. Po startu z…

2 týdny ago

Na papíře nejslibnější víkend pro Peugeot, bez svých nejsilnějších pilotů

Peugeot zažívá svůj nejsilnější víkend od svého debutu ve WEC. S konzistetními top5 výsledky v…

2 týdny ago

Alex Lynn: Nové povrchy nám sedí

Alex Lynn věří, že nové povrchy tratí pomáhají Cadillacu více než ostatním, sdělil to novinářům…

2 týdny ago