Hodně populární série A1GP, jenž fungovala mezi lety 2006 až 2009 byla víceméně plánem B šejka Hashera Maktouma Al Maktouma. Původním cílem bylo vytvořit „Team Dubai F1“, který ale světlo světa nikdy nespatřil.
Tým formule 1, který se plánoval mezi lety 2004 až 2005 měl za cíl propagovat Dubaj, bohužel k ničemu většímu nikdy nedošlo.
Příběh je možná trochu jiný, než si myslíte. Šejk vedl dlouhé diskuze s Eddiem Jordanem v roce 2003 okolo jeho stáje, kterou měl za cíl odkoupit. Šéf týmu si ale řekl až příliš mnoho peněz, protože tehdy ještě tým nechtěl rozpustit.
Později prohlásil tiskový mluvčí Al Maktoumse, že odkoupit jiný tým je hloupé, jelikož by si fanoušci stále spokojovali novou stáj s tou předchozí, tedy Jordanem. Stále platilo, že se musí ukazovat hlavně Dubaj.
Na přelomu let 2004 a 2005 Jordan oznámil, že stáj odkoupí někdo jiný a přejmenuje se na Midland F1. Team Dubai F1 mezitím oznámil, že uzavřel spolupráci s Mercedesem, který bude dodávat motory a McLaren se stane technickým partnerem, jenž bude pomáhat stavět týmu vlastní šasi. Jednoduše měl vzniknout B tým McLarenu. Vybudovat se mělo také nové technologické středisko a větrný tunel, který by ovšem byl právě v Dubaji. Nicméně tato spolupráce by McLaren a Mercedes stála kolem 110 milionů dolarů za sezonu, což není zrovna málo.
Dlouho se nic nedělo, ale v dubnu roku 2005 uspořádal McLaren party v Šakhiru. Zdálo se, že bude tým z Dubaje nakonec na startovním roštu pro sezonu 2006, jelikož tehdejší šéf stáje Ron Dennis odhalil, že stále v zákulisí jedná s lidmi z Arábie.
Bohužel jednání dobře nedopadla, jelikož od té doby se o dalších informacích ohledně týmu z Dubaje slehla zem. Dost možná uškodil úspěch nově vznikajícího A1GP, kde startovaly jednotlivé země.
Mimochodem, britská stáj chtěla mít druhý tým už dlouho, protože se na místo pilota tlačilo hned několik jezdců. Pokud by skutečně tým vznikl, pravděpodobně by měl premiéru v roce 2007 Lewis Hamilton právě tam.