Foto: Malcolm Griffiths/LAT Photographic
Všechny juniorské monoposty evropské formule 3 vypadaly stejně. Nicméně zmíněný tým ART připravil pro závod na Norisringu 2009 hodně zvláštní „inovaci“. Na první pohled to vypadalo, že červenobílé vozy přišly o zadní křídlo, nicméně se jen ukázala vychytralost francouzského týmu.
Princip byl jednoduchý, stáj zkrátka odebrala ze zadního křídla vrchní element, čímž dokázala snížit odpor vzduchu na zadní část. Navíc se zkrátily i bočnice křídla. Monopost Dallara F308 tak byl zkrátka rychlejší na maximální rychlost. Pro městský okruh na Norisringu, který má v podstatě jen rovinky se to vyplatilo.
Soupeři si stěžovali, že je křídlo příliš nízké. Francouzský tým ale poukázal na to, že v pravidlech o rozměrech bočnic nic není, pouze se na bok křídla musí vejít povinná samolepka s číslem a sponzorem. To se splnilo, jelikož ART jednoduše ohnul samolepku dovnitř křídla.
Jednoduché, ale zároveň geniální. Jules Bianchi zvítězil v prvním závodě na městském okruhu, což mu později pomohlo k zisku jezdeckého titulu.
Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…
Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…
Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…
Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…
Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…
Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…