Závodník si nevedl před vstupem do královny motorsportu vůbec zle, vždyť získal čtyři tituly v sérii Champ Car (dnes IndyCar). I když to není úplně běžné, přišla nabídka do formule 1 u stáje Toro Rosso.
Už v roce 2002 poprvé testoval vůz formule 1 u stáje Arrows. Jelikož ale tým zanikl, šance na místo nepřišla. V prosinci téhož roku ještě testoval pro jeho domácí značku Renault, ani zde se ale neuchytil, jelikož údajně odmítl podepsat smlouvu s šéfem týmu Flaviem Briatorem.
Po kvalitních testovacích dnech se stájí Toro Rosso během roku 2007 se ale Bourdais dočkal. Od následující sezony se stal pilotem formule 1. Debut v Austrálii nebyl vůbec zlý, jelikož hned získal dva body za sedmé místo.
Poté ale přišel extrémní propad, jelikož opět bodoval jen sedmým místem v Belgii, zatímco týmový kolega Vettel si dokonce připsal vítězství na Monze. Celkový výsledek byl tedy pouhé čtyři body, oproti němcovým pětatřiceti.
Sedačka se začala houpat a nebylo jisté, zda si Bourdais místo udrží i během dalšího roku. Sezona začala opět dobře, jelikož byl francouzský závodník osmý. V Monaku ještě tuto pozici zopakoval, ale jinak opět žalostná nula.
Své poslední dva závody ve formuli 1 nedokončil a po technických problémech v Německu se s ním Toro Rosso na boxové zídce rozloučilo. Jelikož měl Bourdais platnou smlouvu, musel být vyplacen předčasně. Na jeho místo byl dosazený mladý Jaime Alguersuari.
Pomalý návrat po tragických dvou letech přišel zpátky v Americe, kde se účastnil v sérii IndyCar jen pár závodů ročně. Postupem let se ale Bourdais dokázal očistit ze svého špatného jména a získal i několik vítězství, za což vděčí i samotnému Mariovi Andrettimu.
„Byl postavou u Newman Haas, když jsem přišel do týmu a vždy se mi hodně snažil pomáhat a skládat mi komplimenty ohledně toho, že jsem dostal příležitost ve formuli 1.
Jsem si naprosto jistý, že mluvil s několika lidmi, protože mám pocit, že tušil, že se celá situace dost zvrtla. Tehdy jsem prostě nedostával takovou oporu (od týmu). Měl jsem silné partnery, ale zároveň silné soupeře. Bylo to těžké, ale pro mě to byl takový náznak pomoci skrz. Mario je jedním z největších podporovatelů mé kariéry. Především pak v těch těžkých letech,“ prozradil později Bourdais.
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…
Trojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Andre Lotterer věří, že letošní zisk titulu mistra…