Historie - formule

Pouze jeden jezdec v historii dokončil závod na 24 pozici, jednalo se o Naraina Karthikeyana

Během sezon 2010 až 2012 měla formule 1 na svém roštu čtyřiadvacet vozů. I přes celkem slušnou spolehlivost celého pole se stalo něco netradičního, závod ve Valencii dokončily všechny vozy.


Osmý závod sezony 2011 rozhodně patří mezi ty nejnudnější za celou historii formule 1. V podstatě se toho příliš neudálo, pouze bojoval Fernando Alonso s Ferrari s Markem Webberem z Red Bullu o druhou pozici.

Aby byla nuda ještě větší, tak během závodu nevyjel na trať Safety Car a dokonce ani žádný jezdec neodstoupil. To se v historii mnohokrát nestalo, navíc už vůbec ne v takovém počtu. Pilot stáje HRT Narain Karthikeyan byl během sezony se svým týmem většinu závodů roku poslední. Stejně tak tomu bylo i ve Valencii se třemi koly ztráty. Proto drží indický závodník smutný rekord, kde je klasifikovaný v závodě na nejhorší pozici v historii.

Protože už delší dobu činí rošt pouhých dvacet vozů, dá se předpokládat, že tento rekord se ještě nějakou dobu udrží.

Jiří Košta

Recent Posts

Müller a Wehrlein s Porsche Penske už ve Spa

Nico Müller a Pascal Wehrlein usednou do vozů Hypercars 963 týmu Porsche Penske už v…

22 minutami ago

Maro Engel: nejkuženější jezdec DTM

Maro Engel vstupuje do své desáté sezony v DTM s Mercedesem. Před prvním víkendem sdělil…

15 hodinami ago

Jules Gounon o své debutové sezoně v DTM

Jules Gounon promluvil o své debutové sezoně v DTM, svých očekáváních a cílech, a mnoho…

15 hodinami ago

Thomas Jäger před sezonou DTM o změnách v šampionátu

Thomas Jäger, technický ředitel Mercedesu v DTM pro leotšní sezonu, v rozhovoru pro media popsal…

15 hodinami ago

James Barclay odchází z pozice šéfa Jaguar TCS Racing, co to znamená pro tým?

Šéf týmu Jaguar TCS Racing ve formuli E odejde ze své pozice v týmu na…

1 dnem ago

Je tu nová sezona DTM! Na scénu přichází také Glock a Gounon

Šampionát DTM se vrací na závodní okruhy. Devět prémiových výrobců a mezinárodní pole s 24…

3 dny ago