Historie - formule

Nigel Mansell zvažoval svůj třetí comeback do formule 1 z Jordanem, nakonec zamířil do cesťáků

Šampion formule 1 ze sezony 1992 Nigel Mansell se s formulí 1 několikrát předčasně loučil. Definitivní poslední svezení přišlo trochu překvapivě u stáje Jordan.


Britský závodník poprvé oznámil konec během roku 1990, jelikož už ho u stáje Ferrari zkrátka nebavilo závodit a trápit se se slabým vozem. Během svého domácího závodu ve Velké Británii tak fanouškům oznámil, že končí. Nicméně Williams přispěchal s nabídkou na následující dvě sezony.

I když Mansell získal v roce 1992 titul, Williams společně s Renaultem dal přednost Alainu Prostovi, proto zamířil Brit do série CART. Po úmrtí Ayrtona Senny naskočil k druhému comebacku do formule 1 a opět s Williamsem. Závodění ho stále bavilo, proto se upsal k McLarenu, kde ale příliš šťastný nebyl.

Přestože už se zdála kapitola definitivně uzavřená, tak na začátku roku 1996 ještě přišla možnost testování u stáje Jordan, která ale spíše využila Mansella pro svou vlastní reklamu.

Jeden z bývalých zaměstnanců stáje pohovořil o tom, zda se jednalo pouze o reklamu nebo o možný návrat ke stáji, která rozhodně nepatřila mezi kandidáty na vítězství.

„Byla to taková PR reklama. V roce 1995 jsme neměli zrovna dobrou sezonu a snažili jsme se udržet Benson & Hedges (tabákový výrobce a sponzor stáje Jordan).

Nigel ale odvedl velmi dobrou práci, na kterou nikdy nezapomenu. Nejprve přišel k nám do továrny. Udělali jsme sedačku a provedli ho skrze naše zázemí. Poté jsme zašli k Eddiemu Jordanovi, kde nám řekl Mansell svým typicky britským akcentem: Závodil jsem pro nejlepší týmy formule 1 na světě, Williams, Ferrari a McLaren. Také jsem navštívil Benetton a mnoho dalších týmů, ale vy jste tu předvedli něco neuvěřitelného,“ vypráví zaměstnanec.

„Poté jsme odjeli do Barcelony na testování, kde byl také Ralf Schumacher, který odjel několik testů už předtím. Mansell odjel první jízdu a byl rychlejší, než Schumacher. Poté zajel do boxů a řekl: Mé ruce jsou studené, potřebuji hrnek čaje.“

Brit byl zkrátka jedinečný ve všech směrech. Po testech si dal menší pauzu od závodění a v sezoně 1998 se na tři závody vrátil s vozem Ford Mondeo BTCC.

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

3 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago