Strategická bitva závodu v Malajsii roku 2013 zahrála lépe do karet právě Webberovi, který vedl závod. Vettel ale nasadil ještě jednu novou sadu pneumatik, kterou si v kvalifikaci pošetřil právě pro závod.
Týmové příkazy zněly jasně: Multi 21 – držte pozice podle vašich čísel na vozech. Vettel jako šampion posledních tří let měl právě jedničku, ale pro tento závod dvojkou být nechtěl. Překvapivě se tak spustil ostrý souboj mezi jezdci Red Bullu o vítězství.
„Jedna z věcí, kterých lituji nejvíce. Měl jsem zvýšit výkon motoru, když se Vettel začal dotahovat. Nicméně jsem si říkal, že nám do konce závodu nezbývá tolik kol, přibližně tři, čtyři nebo pět kol, což při souboji bude hodně opotřebovávat materiál a stroj,“ říká Webber.
Red Bull svým jezdcům nakázal, aby šetřili pohonné jednotky a dojeli tak až do cíle. Vettel ovšem udělal opak, začal zajíždět kvalifikační kola. Němec si stěžoval na rychlost vozu před sebou, ale tým se rozhodl nezasahovat.
„Bylo jasné, že v takové fázi jsme měli všechno tohle snížit (výkon motoru). Otázkou ale zůstává, zda toho Sebastian dodnes lituje. Možná ne, nejsem si tím jistý. Nicméně se podívejte, že jsem také nebyl zrovna žádným andílkem, co se týče jiných závodů.“
Německý šampion se sice po závodě omluvil, ale nakonec svá slova odvolal s tím, že ve své smlouvě nemá nic ohledně těchto příkazů. Na konci sezony se stal počtvrté šampionem a Webber odešel z formule 1.
Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…
Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…
Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…
Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.
Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…
Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…