Mladý závodník Juan Manuel Correa vstoupil do loňské sezony formule 2 ve skvělém rytmu. Získal dvoje stupně vítězů a dokonce se stal testovacím pilotem Alfy Romeo ve formuli 1. Těžká nehoda ale pozastavila jeho kariéru. Co se bude dít dále nám prozradil v exkluzivním rozhovoru pro trueracing.cz
Mladý závodník se narodil v Ekvádoru, ale startuje pod americkou vlajkou. Jako většina úspěšných jezdců, tak i Correa začal kariéru na motokárách. V té době byl mladík dokonce členem juniorské akademie Lotusu F1, ta ale zanikla společně s týmem.
„Začalo to na motokárách, když mi bylo sedm let. Bylo to nejprve hobby a víkendová aktivita s mým otcem, ale postupně se z toho stalo něco víc.
Podpora mé rodiny na to měla velký vliv, to samé také skutečnost, že můj otec miluje sporty. Velmi mi pomohl s hledáním finanční podpory do závodů,“ říká dvacetiletý závodník.
Postup v kariéře nabral velmi rychlé obrátky, jelikož o pár let později už seděl v monopostech formule 4 v německém a italském šampionátu. Correa hájil barvy legendární juniorské stáje Prema Powerteam.
Následující sezonu, konkrétně v roce 2017 postoupil ještě o level výš, jelikož se upsal stáji Jenzer Motorsport v GP3. První sezonu nezískal ani bod, ale ten další se trochu zlepšil. Nutno ovšem říct, že Jenzer nepatří k vítězným stájím GP3/Formule 3.
V loňském roce tak poměrně rychle postoupil do formule 2, kde hned ve čtvrtém závodě získal druhé místo. V Baku držel skvělé místo a dovezl stáji Sauber Junior Team by Charouz první stupně vítězů sezony 2019.
„Rozhodně se cítím lépe ve větších a výkonnějších vozech, ale myslím si, že i moje zkušenosti mi pomáhají, a také, že jsem vyrostl jako jezdec mezi roky 2018 a 2019. To byl ten hlavní důvod, proč jsem získal dvoje stupně vítězů ve formuli 2.
Baku bylo dobré, ale na Paul Ricard jsem měl lepší tempo. Nicméně testování monopostu formule 1 ze sezony 2013 s Alfou Romeo pro mě bylo daleko lepší, než ty dvoje stupně vítězů. Během testu jsem odvedl opravdu dobrou práci.“
Slibný start sezony a kariéry ale přinesl černý okamžik. Correa těžce havaroval v belgickém Spa-Francorchamps společně s Anthoinem Hubertem, kde se doslova podruhé narodil. Lékaři po těžké nehodě chtěli amputovat nohu, závodník to ale odmítl. Jeho dolní končetina je na tom lépe, ale na návrat do kokpitu to zatím nevypadá.
Pilot svojí snahu na návrat ovšem nevzdává a pravidelně trénuje. I přes problémy je i nadále členem sestavy Alfy Romeo ve formuli 1. S monopostem Sauberu C32 se projel okruhu Paul Ricard ve Francii.
„Pochopitelně jsem otevřený všemu, co mi kariéra nabídne. Miluji formuli 1, ale také i jiné série jako jsou formule E nebo IndyCar.
Skvělé nabídky ovšem mohou přijít i z kategorií jakými jsou GT3, vytrvalostní závodění nebo cestovní vozy TCR.“
Correa se tak poctivě připravuje a snahu nevzdává. Dokonce jsme ho během prodloužené zimní přestávky kvůli COVID-19 mohli vidět v esportových závodech, kde si nevedl vůbec zle.
„Pomáhá mi to zůstat připravený a aktivní. Mám pocit, že simulátory hrají velkou roli v mém návratu do závodního kokpitu. Samozřejmě je vše daleko snadnější na simulátoru.“
Original interview below
Juan, your career started on karts. How did you get into racing?
Yes, I began go karting when I was seven years old. It began as a hobby and a weekend activity with my father, but it quickly evolved into something more.
How much influence does your family and father, who are with you throughout the race, have on your career?
Quite a lot. My family’s support has been a huge influence, as well as my father’s love for the sport and the fact that he has been very involved in helping me find the financial backing to race.
You were without a podium in GP3, but in Formula 2 you immediately started to prosper. Do you think it was more of a team or a car specification?
That is hard to answer. I definitely feel more comfortable in bigger and more powerful cars, but I think my experience and how I grew up as a driver between 2018 and 2019 was the main reason I managed those two podiums in F2.
What has been your career peak so far? In my opinion, the whole weekend in Baku was very good, as he managed to keep a great pace!
Baku was good, but Paul Ricard was better pace wise. However, testing the 2013 F1 car with Alfa Romeo felt even better than those two podiums, and I did a really good job in that test.
So far you have always raced with monoposts in your racing career. Is this your long-term goal or would you also try GT3 or TCR cars?
For sure I am open to see where my career takes me. I love formula 1 and other single seater categories such as Formula E or IndyCar, but there are also amazing career opportunities in categories such as Gt3, endurance and TCR.
How much does esport and virtual racing help you prepare to return to the real thing?
It helps me stay somewhat sharp and active, and I have a feeling that simulators will play a big role of getting back into the real car once Im ready. For sure it is easier to see if I can physically fit inside the car, use the throttle and brake properly, etc… on a simulator.