Historie - formule

Jaime Alguersuari vstoupil v 19 letech do F1, o pár roků později ztratil o závodění zájem

Příběh španělského závodníka jménem Jaime Alguersuari zůstává dodnes trochu smutným obrazem toho, co může dokázat vysoký tlak ze strany Red Bullu a Helmuta Marka.


Alguersuari se dostal do stáje Toro Rosso teprve v devatenácti, což už je dnes nemožné překonat. V tehdejší době ještě nebyly potřebné body na superlicenci, proto se poměrně snadno dostal do formule 1 i například Max Verstappen.

Španělský závodník tak naskočil do rozjeté sezony jako náhrada za Sebastiéna Bourdaise, který byl ze stáje odstoupen. Přestože měl ještě slibně rozjetou sezonu ve formuli Renault 3.5, musel Alguersuari už myslet i na formuli 1.

Premiérová „půl-sezona“ ale nebyla příliš dobrá, jelikož Španěl nezískal ani jeden bod, naopak hodně ze závodů odstupoval a v závodě na Suzuce dokonce dvakrát tvrdě havaroval.

Následujícího roku si připsal v Malajsii své první body za deváté místo. To samé zopakoval i ve Španělsku, kde utržil jeden bod a na závěr sezony v Abú Dhabí opět utržil dva body.

Předčasný příchod a malá připravenost na formuli 1 měly velké následky. Alguersuari se začal zlepšovat během své třetí sezony a ke konci roku už pravidelně bodoval. Pravděpodobně ale něco uvnitř týmu nefungovalo, jelikož během tréninku na GP Koreje se za údajné zdržování Sebastiana Vettela nepohodl s Helmutem Markem, který právě stojí za výběrem pilotů do formule 1.

Španělský závodník na konci sezony musel přepustit místo, které zaujal Jean-Éric Vergne. Alguersuari pokračoval alespoň na vývoji pneumatik pro Pirelli, ale bylo už cítit, že začíná ztrácet lásku k závodění, naopak se více ponořil do světa hudby a DJ.

V roce 2013 oznámil, že už se do formule 1 nehodlá vracet, přesto přijal alespoň ještě nabídku u týmu Virgin ve formuli E, kde neměl špatné výsledky. Uprostřed sezony pak oznámil konec kariéry závodníka v pouhých pětadvaceti letech s tím, že se bude věnovat hudbě.

„Potřebuji změnu…Ztratil jsem lásku pro tuto moji přítelkyni. Je mi 25 let a rozhodl jsem se pro novou kapitolu. Momentálně už se nechci pohybovat v závodění, pokud se to někdy změní, to netuším,“ uvedl tehdy závodník, který už se ale pět let do závodního vozu neposadil.

Jiří Košta

Recent Posts

Nicki Thiim se vrací na Norisring, kde vyhrál loni svůj první závod DTM

Norimberské ulice tvoří první červencový víkend kulisy pro DTM: Norisring je na programu tento víkend.…

4 dny ago

Mercedes odjíždí z 24h Spa s hořkým pocitem

77. ročník závodu CrowdStrike 24 Hours of Spa opět dostál své pověsti nejtěžšího závodu GT3…

4 dny ago

Jordan Pepper: 24h Spa byl cíl, který jsme si vytyčili v kalendáři

Lamborghini dosáhlo nového milníku ve své závodní historii, poprvé totiž zvítězilo v celkovém hodnocení 24hodiovém…

5 dny ago

Lamborghini vítězí poprvé ve 24h Spa

Nečekaným vítězem letošní belgické čtyřiadvacetihodinovky se stalo Lamborghini #63 týmu GRT - Grasser v posádce…

6 dny ago

F1: The Movie; Brad Pitt jako nejsilnější pilot F1 a nepovedená reprezentace žen

F1: The Movie, dlouho očekávaný film o formuli 1 s Bradem Pittem v hlavní roli,…

2 týdny ago

Blog: Proč Ferrari dominuje?

Ferrari Hypercar dominuje letošnímu ročníku FIA WEC. Z dosavadních čtyř závodů vyhrál ikonický italský konstruktér…

2 týdny ago