Historie - formule

Jaime Alguersuari vstoupil v 19 letech do F1, o pár roků později ztratil o závodění zájem

Příběh španělského závodníka jménem Jaime Alguersuari zůstává dodnes trochu smutným obrazem toho, co může dokázat vysoký tlak ze strany Red Bullu a Helmuta Marka.


Alguersuari se dostal do stáje Toro Rosso teprve v devatenácti, což už je dnes nemožné překonat. V tehdejší době ještě nebyly potřebné body na superlicenci, proto se poměrně snadno dostal do formule 1 i například Max Verstappen.

Španělský závodník tak naskočil do rozjeté sezony jako náhrada za Sebastiéna Bourdaise, který byl ze stáje odstoupen. Přestože měl ještě slibně rozjetou sezonu ve formuli Renault 3.5, musel Alguersuari už myslet i na formuli 1.

Premiérová „půl-sezona“ ale nebyla příliš dobrá, jelikož Španěl nezískal ani jeden bod, naopak hodně ze závodů odstupoval a v závodě na Suzuce dokonce dvakrát tvrdě havaroval.

Následujícího roku si připsal v Malajsii své první body za deváté místo. To samé zopakoval i ve Španělsku, kde utržil jeden bod a na závěr sezony v Abú Dhabí opět utržil dva body.

Předčasný příchod a malá připravenost na formuli 1 měly velké následky. Alguersuari se začal zlepšovat během své třetí sezony a ke konci roku už pravidelně bodoval. Pravděpodobně ale něco uvnitř týmu nefungovalo, jelikož během tréninku na GP Koreje se za údajné zdržování Sebastiana Vettela nepohodl s Helmutem Markem, který právě stojí za výběrem pilotů do formule 1.

Španělský závodník na konci sezony musel přepustit místo, které zaujal Jean-Éric Vergne. Alguersuari pokračoval alespoň na vývoji pneumatik pro Pirelli, ale bylo už cítit, že začíná ztrácet lásku k závodění, naopak se více ponořil do světa hudby a DJ.

V roce 2013 oznámil, že už se do formule 1 nehodlá vracet, přesto přijal alespoň ještě nabídku u týmu Virgin ve formuli E, kde neměl špatné výsledky. Uprostřed sezony pak oznámil konec kariéry závodníka v pouhých pětadvaceti letech s tím, že se bude věnovat hudbě.

„Potřebuji změnu…Ztratil jsem lásku pro tuto moji přítelkyni. Je mi 25 let a rozhodl jsem se pro novou kapitolu. Momentálně už se nechci pohybovat v závodění, pokud se to někdy změní, to netuším,“ uvedl tehdy závodník, který už se ale pět let do závodního vozu neposadil.

Jiří Košta

Recent Posts

Tim Reiter mění pro letošní sezonu angažmá, zůstává ale v ADAC GT4 Germany

Tým ME Motorsport bude v sezóně 2025 opět soutěžit v německém ADAC GT4. Tým pořídil…

6 hodinami ago

Aston Martin vstupuje do DTM

Comtoyou Racing vstupuje do DTM se dvěma belgičany, Gillesem Magnusem a Nicolasem Baertem.

2 dny ago

Bortolotti, Thiim, Lamborghini a Red Bull: ABT Sportsline představuje svůj tým DTM

ABT Sportsline představil své nové partnerství s Lamborghini v Alpách, spolu s jezdci i vozem.…

3 dny ago

Arthur Leclerc pojede GT World Challenge s Ferrari

Arthur Leclerc, mladší bratr pilota F1, byl oznámen pro celou sezonu GT World Challenge s…

4 dny ago

Zbarvení Ferrari 499P pro letošní sezonu WEC

Ferrari minulý týden odhalilo zbarvení svých továrních Hypercars pro letošní sezonu WEC, spolu s plány…

5 dny ago

Logan Sargeant odchází z programu IDEC Sport by Genesis

Bývalý pilot F1, Logan Sargeant, „odchází ze závodění“ dva měsíce poté, co se připojil k…

5 dny ago