Grosjean měl s jezdci během sezony několik incidentů. Postupně to začalo vést k obrovským stížnostem a dokonce k tvrzení, že může závodník někoho ohrozit na životě.
Během dvanáctého závodu sezony 2012 k tomu skutečně došlo. Grosjean se hned po odstartování zachytil svým zadním kolem o přední Lewise Hamiltona, přičemž se vozy nekontrolovatelně řítily do zbytku pole. Monopost Lotusu tak přeletěl přes Ferrari Fernanda Alonsa, kterému málem setnul hlavu a vůz F2012 ještě vrazil i do Sergia Péreze. Všechny vozy zůstaly stát na trati.
Hned po závodě říkal právě Alonso, že je velké štěstí, že je stále naživu, i když situace dost zkomplikovala jeho šanci na třetí titul. FIA neváhala a rozhodla se dát Grosjeanovi zákaz startu, jelikož byl příliš nebezpečný pro ostatní. Kromě toho následovala i pokuta 50 000 eur přímo pro jezdce.
Náhradníkem byl na Monze pro Lotus stanovený Jérôme d’Ambrosio. Přestože šéf týmu Éric Boullier tvrdil, že se jeho jezdec poučil, tak následovala kolize po startu v Japonsku s Markem Webberem a incident v Abu Dhabi, taktéž po startu.
Grosjean později přiznal, že vyhledal pomoc psychologa, který mu velmi pomohl s průpravou na další závody a sezonu.
Lamborghini oficiálně potvrzuje svůj odchod WEC, jak z kategorie Hypercar, tak z kategorie LMGT3. Italský…
Po jedné sezoně s vozem Lamborghini GT3 ve WEC se sytě růžová posádka Iron Dames…
Mercedes-AMG vstupuje do World Endurance Championship pro sezonu 2025. V kategorii LMGT3 bude mít dva…
Maro Engel vyhrál dramatický závod Světového poháru FIA GT, když odolal pětisekundové penalizaci za způsobení…
Cadillac Racing přizpůsobil svůj tovární program pro svou třetí sezónu ve WEC, jelikož JOTA je…
Dle webu Sportscar 365, Lamborghini zvažuje kompletní ochod z WEC, jak v kategorii Hypercar, tak…