Hromadná havárie v Belgii 2012 zapříčinila Grosjeanův zákaz startu pro následující závod

Hromadná havárie v Belgii 2012 zapříčinila Grosjeanův zákaz startu pro následující závod

 
  

Francouzský závodník si odbyl premiéru ve formuli 1 už v roce 2009 u stáje Renault, kde nahradil Nelsona Piqueta. Pro jeho slabé výkony se ale musel vrátit o krok zpět. Pro sezonu 2012 byl vybraný Lotusem, který mu pomohl k zisku několika pódií, ale zároveň k zákazu startu.


Grosjean měl s jezdci během sezony několik incidentů. Postupně to začalo vést k obrovským stížnostem a dokonce k tvrzení, že může závodník někoho ohrozit na životě.

Během dvanáctého závodu sezony 2012 k tomu skutečně došlo. Grosjean se hned po odstartování zachytil svým zadním kolem o přední Lewise Hamiltona, přičemž se vozy nekontrolovatelně řítily do zbytku pole. Monopost Lotusu tak přeletěl přes Ferrari Fernanda Alonsa, kterému málem setnul hlavu a vůz F2012 ještě vrazil i do Sergia Péreze. Všechny vozy zůstaly stát na trati.

Hned po závodě říkal právě Alonso, že je velké štěstí, že je stále naživu, i když situace dost zkomplikovala jeho šanci na třetí titul. FIA neváhala a rozhodla se dát Grosjeanovi zákaz startu, jelikož byl příliš nebezpečný pro ostatní. Kromě toho následovala i pokuta 50 000 eur přímo pro jezdce.

Náhradníkem byl na Monze pro Lotus stanovený Jérôme d’Ambrosio. Přestože šéf týmu Éric Boullier tvrdil, že se jeho jezdec poučil, tak následovala kolize po startu v Japonsku s Markem Webberem a incident v Abu Dhabi, taktéž po startu.

Grosjean později přiznal, že vyhledal pomoc psychologa, který mu velmi pomohl s průpravou na další závody a sezonu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Translate »