Historie - formule

Během závodu formule 2 ve Spa zemřel při nehodě Antoine Hubert. Smrt pomohla ke zvýšení bezpečnosti

Stále velmi čerstvá a nešťastná událost nastala během loňského roku v doprovodném závodu formule 1. Na belgickém okruhu ve Spa-Francorchamps zemřel nadějný francouzský závodník.


Tehdy ještě stále úřadující šampion z GP3 se dostal poměrně logicky o úroveň výš, když vstoupil do formule 2. Kariéra se vyvíjela skvěle, jelikož se stal také členem juniorské akademie Renaultu.

Sezona 2019 byla velmi úspěšná, jelikož s týmem Arden dokázal získat dvě vítězství. Jednalo se konkrétně o závod ve Francii a Monaku, tudíž oba domácí závody. Hubert se chtěl pochopitelně ukázat i v Belgii.

Během hlavního závodu ale přišla katastrofa. Všechno začalo u Giuliana Alesiho z Tridentu, který ztratil kontrolu nad svým vozem z důvodu defektu pneumatiky. Druhý jezdec stáje Ralph Boschung trochu zpomalil, aby se vyhnul úlomkům na trati. Bohužel právě Hubert už nad vysokým horizontem neměl přehled o situaci, narazil do vozu Trident a letěl přímo do bariéry. Jeho vůz zažil extrémní přetížení a aby toho nebylo málo, tak do letícího vozu k prostředku trati narazil ještě Juan Manuel Correa z týmu Charouz Racing System v rychlosti přes 250 km/h.

Hubert následkům nehody podlehl, během incidentu jeho tělo dosáhlo zatížení přibližně 70G. Druhý jmenovaný bojoval o život a na chvíli byl dokonce v umělém spánku. Correa si kromě toho zlámal obě nohy, poranil si páteř. Pilot se ale z nejhoršího dostal a momentálně se snaží dostat do pohybu poraněnou nohu, kterou mu lékaři původně chtěli amputovat.

Závod formule 2 byl zastavený a poté zrušený jak hlavní, tak i sprintový toho víkendu. Jezdcům týmu Trident se nic nestalo. Jednalo se bohužel o nešťastnou náhodu, který měla velmi špatný závěr.

Okruh v Belgii přijal narychlo některá opatření a úpravu únikových zón. Zatáčka Eau-Rouge a Raidillion stále patří mezi nejnebezpečnější v kalendáři a každým rokem se zde riskuje zdraví jezdců.

Čest jeho památce, Racing for Anthoine

Jiří Košta

Recent Posts

Timo Glock počítá s dlouhodobým závoděním v DTM

Zůstane Timo Glock v roce 2026 u týmu McLaren Dörr Motorsport v DTM? Bývalý jezdec…

9 hodin ago

Genesis GMR-001 má za sebou shakedown, vůz je připraven pro příští sezonu WEC

Genesis má za sebou úspěšný shakedown nového Hypercaru GMR-001. Přesné místo konání tohoto shakedownu není…

1 týdnem ago

Rastovo jubilejní vítězství a šance na čtvrtý titul v DTM

Druhé vítězství sezóny, 30. vítězství v kariéře DTM: René Rast zažil fantastickou neděli během pátého…

1 týdnem ago

René Rast získal další nedělní vítězství v DTM

Trojnásobný šampion DTM René Rast si zajistil další vítězství v rámci německého šampionátu.

1 týdnem ago

Aitken vyhrává na Nurburgringu po startu z pole position

Šampionát DTM se přesouvá do druhé poloviny letošní sezóny, přičemž Jack Aitken dominoval sobotnímu závodu…

2 týdny ago

Nick Cassidy podepisuje se Stellantis, pojede za Peugeot ve WEC

Nick Cassidy, bývalý pilot DTM a současný vícemistr Formule E, spolu s Peugeotem, silně naznačil…

2 týdny ago